Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schoenzool

10X600 Watt, Opticlimate, Co2 En Mapito

Recommended Posts

Iedereen moet zelf weten wat ze doen maar denk zelf als je wilt dat dit slaagt moet je op een paar dingen letten

gebruik

1. een opticlimate

2. co2 maar dan met flessen (geen branders)

3. hydro (bijv mapito) anders loop je telkens met zakken aarde te sjouwen

4. veel inlezen (vooral de hydro verslagen )

5. paar tijdklokken neerzetten voor lampen of zoiets of elke dag daar even zijn ipv een keer in de zoveel tijd.

 

 

gr

 

Punt twee is te belachelijk voor woorden. Ga lekker met flessen slepen op een flatje whahahaha

 

Kleine flessen van 10 L passen makkelijk in een sporttas

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje wat een stelletje jankerds hier

Luister pik als mensen al de fout in zijn gegaan en vooral op het forum kan hij van leren. En onveilig, met een brander is onveilig of met oude trafo's.

Ik ben toen der tijd na een ronde overgestapt naar mapito en het is te doen laat mensen je niet bang maken van lukt niet dit dat als je je inleest kan je een hoop fouten vermijden.

 

Is eigenlijk te triest voor woorden als mensen al gaan janken van reacties op een forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het dan een beter ideee om zonder opti te werken in een flat. Bekijk de situatie wdl, als ik er eenmaal ben.

Zal wel niet meevallen om 6000m3 via een raam er uit te blazen, vandaar de keuze opti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 2 tenten nemen, daarmee om en om draaien, hoef je veel minder warmte af te voeren en de warmte van de tent met licht aan gebruik je voor de andere tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draaide 12*600 met een 2500m3. Geen enkel probleem gehad. Genoeg luchtinlaten maken. Geïsoleerde slangen gebruiken dan valt de herrie reuze mee. 6000m3 zou ik niet gebruiken voor 10 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spintmaster,

 

2500m3 valt inderdaad reuze voor 12 lampen. Ik had gelezen voor elke gebruikte wat, 1m3 dus 6000m3 bij 6000 wat.

Zijn er meer mensen hier die een opticlimate gebruikt hebben in een flat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel lampen kan ik laten draaien 40 amp hoofdzekering? Betekent dat 40 amp aan stroom max draaien , lijkt me logisch?

Dan ga ik namelijk dan niet redden met 10x600 plus toebehoren want dat is meer als 40 amp.

Misschien hoofdzekering laten verzwaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel lampen kan ik laten draaien 40 amp hoofdzekering? Betekent dat 40 amp aan stroom max draaien , lijkt me logisch?

Dan ga ik namelijk dan niet redden met 10x600 plus toebehoren want dat is meer als 40 amp.

Misschien hoofdzekering laten verzwaren?

daar begint het al :lol: en jij had je goed ingelezen?? niet verkeerd bedoelt maat maar denk na voordat je hier aan begint beter begin je gewoon eerst met normaal kweken voordat je aan de optie en co2 begint die kunnen altijd nog ;)

 

Alsof 10 lampjes zoveel onveilig er is dan 1.

 

Let wel op het water van je opticlimate je onderburen kunnen weleens gek worden van het water wat hele dag loopt.

wel als het onbewoonbaar is en je niet snel kan ingrijpen bij problemen. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wat heb ik nou aan deze reactie? Ik vraag om advies.

Maar beginnen zonder opti en co2 is misschien wel een beter idee, ik dacht alleen dat de afzuig dan te groot zou worden met 10 lampen maar volgens spinmaster gaat dat goed.

 

Starter wat voor opti was het? 6000 ook?

Opticlimate is wel lekker anoniem, kleine afzuig riool in of centraal afzuig.

Vandaar mijn keuze voor de opti, maar als het echt zo moeilijk is?

Ik dacht zelf, beter gelijk goed beginnen en niet besparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de afvoerslang ver het riool in kan duwen zonder dat er af en toe een keutel blijft hangen, dan hoor je niets. Laat je het water "vallen" dan kun je geluidsoverlast krijgen.

 

Een hemelwaterafvoer kan roken in de winter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de afvoerslang ver het riool in kan duwen zonder dat er af en toe een keutel blijft hangen, dan hoor je niets. Laat je het water "vallen" dan kun je geluidsoverlast krijgen.

 

Een hemelwaterafvoer kan roken in de winter.

 

Dat is een goede tip inderdaad, dus als ik die afvoer slang minimaal een meter de wc in jaag zit ik goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft lastig. Als de leidingen naar beneden lopen niet zo gunstig liggen kunnen ze er last van hebben.

Ken mensen die een slang in de regenpijp omlaag gebrqcht hebben waardoor er minder last is.

 

oja...

 

Als je de afvoerslang ver het riool in kan duwen zonder dat er af en toe een keutel blijft hangen, dan hoor je niets. Laat je het water "vallen" dan kun je geluidsoverlast krijgen.

 

Een hemelwaterafvoer kan roken in de winter.

 

Dat is een goede tip inderdaad, dus als ik die afvoer slang minimaal een meter de wc in jaag zit ik goed?

 

Ja dan hoor jij niks, wellicht je buren ;)

 

jeetje wat een stelletje jankerds hier

Luister pik als mensen al de fout in zijn gegaan en vooral op het forum kan hij van leren. En onveilig,  met een brander is onveilig of met oude trafo's.

Ik ben toen der tijd na een ronde overgestapt naar mapito en het is te doen laat mensen je niet bang maken van lukt niet dit dat als je je inleest kan je een hoop fouten vermijden.

 

Is eigenlijk te triest voor woorden als mensen al gaan janken van reacties op een forum.

 

Een co2 brander is zo onveilig?

 

Hoeveel lampen kan ik laten draaien 40 amp hoofdzekering?   Betekent dat 40 amp aan stroom max draaien , lijkt me logisch?

Dan ga ik namelijk dan niet redden met 10x600 plus toebehoren want dat is meer als 40 amp.

Misschien hoofdzekering laten verzwaren?

 

Gewoon om en om draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 meter?

 

Als je appartement 10 hoog is dan heb je toch al gauw .....25/30 meter? Dan pas hoort niemand het vallen. Zit je op de begane grond, dan boeit het zoveel niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je gelijk in, zou het dan niet makkelijker zijn als ik de de slang direct in de afvoer in plaats? Zo kan ik blijven kleien als ik moet .

 

Murdoch, ik wil het mezelf niet moeilijker maken dan het al is door om en om te draaien. Als het kan laat ik mijn hoofdzekering verzwaren naar 60+ en anders zal ik een beetje moeten lenen, zou het anders ook niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees net dat een hoofdzekering van 60 plus niet mogelijk is, evenals kracht stroom in een flat.

Zal dus toch wel om en om moeten draaien of war stroom lenen, denk er nog even over na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb ik nou aan deze reactie? Ik vraag om advies.

Maar beginnen zonder opti en co2 is misschien wel een beter idee, ik dacht alleen dat de afzuig dan te groot zou worden met 10 lampen maar volgens spinmaster gaat dat goed.

 

Starter wat voor opti was het? 6000 ook?

Opticlimate is wel lekker anoniem, kleine afzuig riool in of centraal afzuig.

Vandaar mijn keuze voor de opti, maar als het echt zo moeilijk is?

Ik dacht zelf, beter gelijk goed beginnen en niet besparen.

spinmaster kan wel gelijk hebben, maar je moet rekening houden dat je zo de lente en zomer in gaat en dan ga je het echt niet redden met een 2500m3 afzuiging dat kan ik je toch wel vertellen, ik raad je 4250 m3 afzuiging en een 2500 m3 inblaas aan, op de 4250 een demper zetten en alles iso slangen gebruiken, en een fan controller van smscom gebruiken of van climate die halen je het gezoem uit de box wat andere fan controllers niet doen, echt aan te raden voor een flat, zou je toch nog maar even goed laten informeren over de stroom 10 x 600 watt zou normaal geen probleem moeten zijn in een flat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ga mezelf de komende weken nog beter inlezen en even overleggen met de growshop.

 

Jack white,

 

10x600 is geen probleem zeg je, maar dit is over de meter niet mogelijk tenzij ik om en om doe of zie ik dat niet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand bekent met een goede growshop in de buurt van den boch? Kan namelijk niks vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is 10×600 niet mogelijk dan?

10×600=6000 watt. Afzuiger + inblaas is ongeveer 400 watt. Pomp is iets van 250 watt en misschien nog 2 zwenkventilators van 30 watt. Is bij mekaar rond de 6700 watt. Dat kan toch makkelijk iniedere woning lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet je randapparatuur mee te rekenen. Een opstartende 600 kan zomaar 750w pieken bij aanslaan. Daarom ook nooit meer dan 4 600w op 1 schone 16amp groep.

 

3250m3 box is 4.8 amp ( diegene die ik ken dan ) 4.8 x 230 = 1104watt als deze voluit draait. ( 1 ampere is 230w ) dan heb je het alleen nog maar over je afzuig en over een 3250m3 box.

Een pomp voor zo een ruimte zit al gauw op de 400watt en die zwenkventilators mag je gerust uitgaan van 100watt per stuk.

 

Als je 6000 lekker je ruimte staat te verwarmen met alledrie zijn elementen aan voordat de lampen aangaan praat je over 3900w.

Als je de pre heat stand en het inschakelen van je lampen laat overlappen ( lichtsensor van de opti heeft ook de tijd nodig om te reageren en de kachel uit te schakelen ) heb je volgens mij een piekspanning moment van 3900 + 10 x 750 = 7500 = 11400w. :whistle: Dan heb je je inschakelende ( zwenk ) ventilatoren en bijvoorbeeld cv ketel nog niet meegerekend. Dat red je dus niet met 3 x 16amp. ( 3680 x 3 = 11.040w--> en dan klappen ze eruit ).

 

In die 300 x 300 zou ik er trouwens 9 en niet 10 hangen ( betere lichtspreiding en druk ). Ook wat minder druk voor je opti. kachel genereert ook 750w aan warmte...

 

die 10 kg flessen van bijvoorbeeld de drankboer kunnen idd makkelijk in een sporttas. ongeveer 3 per ronde nodig.

 

300x300x215, hang je er 4 x 1000w EVSA in met opti 3500 en flessen. Net ff wat rustiger en die krijg je wel ''makkelijker'' aangesloten.

 

Maar goed, wie ben ik....

 

Succes en wees verstandig. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet slim in een flatje?

 

Geluid

Buren onder/boven/weerszijde

Logistiek kut

Stank naar gallerij/portiek

Stroom

Unt so weiter...

 

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet je randapparatuur mee te rekenen. Een opstartende 600 kan zomaar 750w pieken bij aanslaan. Daarom ook nooit meer dan 4 600w op 1 schone 16amp groep.

 

3250m3 box is 4.8 amp ( diegene die ik ken dan ) 4.8 x 230 = 1104watt als deze voluit draait. ( 1 ampere is 230w ) dan heb je het alleen nog maar over je afzuig en over een 3250m3 box.

Een pomp voor zo een ruimte zit al gauw op de 400watt en die zwenkventilators mag je gerust uitgaan van 100watt per stuk.

 

Als je 6000 lekker je ruimte staat te verwarmen met alledrie zijn elementen aan voordat de lampen aangaan praat je over 3900w.

Als je de pre heat stand en het inschakelen van je lampen laat overlappen ( lichtsensor van de opti heeft ook de tijd nodig om te reageren en de kachel uit te schakelen ) heb je volgens mij een piekspanning moment van 3900 + 10 x 750 = 7500 = 11400w. :whistle: Dan heb je je inschakelende ( zwenk ) ventilatoren en bijvoorbeeld cv ketel nog niet meegerekend. Dat red je dus niet met 3 x 16amp. ( 3680 x 3 = 11.040w--> en dan klappen ze eruit ).

 

In die 300 x 300 zou ik er trouwens 9 en niet 10 hangen ( betere lichtspreiding en druk ). Ook wat minder druk voor je opti. kachel genereert ook 750w aan warmte...

 

die 10 kg flessen van bijvoorbeeld de drankboer kunnen idd makkelijk in een sporttas. ongeveer 3 per ronde nodig.

 

300x300x215, hang je er 4 x 1000w EVSA in met opti 3500 en flessen. Net ff wat rustiger en die krijg je wel ''makkelijker'' aangesloten.

 

Maar goed, wie ben ik....

 

Succes en wees verstandig. :wave:

 

een 2500m3 verbruikt 248 watt. Ik heb het ook niet gehad over kweken met een opti,maar gewoon met afzuiger en inblazer. Ik zou inderdaad ook 9 lampen ophangen in een 3×3 tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet je randapparatuur mee te rekenen. Een opstartende 600 kan zomaar 750w pieken bij aanslaan. Daarom ook nooit meer dan 4 600w op 1 schone 16amp groep.

 

3250m3 box is 4.8 amp ( diegene die ik ken dan ) 4.8 x 230 = 1104watt als deze voluit draait. ( 1 ampere is 230w ) dan heb je het alleen nog maar over je afzuig en over een 3250m3 box.

Een pomp voor zo een ruimte zit al gauw op de 400watt en die zwenkventilators mag je gerust uitgaan van 100watt per stuk.

 

Als je 6000 lekker je ruimte staat te verwarmen met alledrie zijn elementen aan voordat de lampen aangaan praat je over 3900w.

Als je de pre heat stand en het inschakelen van je lampen laat overlappen ( lichtsensor van de opti heeft ook de tijd nodig om te reageren en de kachel uit te schakelen ) heb je volgens mij een piekspanning moment van 3900 + 10 x 750 = 7500 = 11400w. :whistle: Dan heb je je inschakelende ( zwenk ) ventilatoren en bijvoorbeeld cv ketel nog niet meegerekend. Dat red je dus niet met 3 x 16amp. ( 3680 x 3 = 11.040w--> en dan klappen ze eruit ).

 

In die 300 x 300 zou ik er trouwens 9 en niet 10 hangen ( betere lichtspreiding en druk ). Ook wat minder druk voor je opti. kachel genereert ook 750w aan warmte...

 

die 10 kg flessen van bijvoorbeeld de drankboer kunnen idd makkelijk in een sporttas. ongeveer 3 per ronde nodig.

 

300x300x215, hang je er 4 x 1000w EVSA in met opti 3500 en flessen. Net ff wat rustiger en die krijg je wel ''makkelijker'' aangesloten.

 

Maar goed, wie ben ik....

 

Succes en wees verstandig. :wave:

 

een 2500m3 verbruikt 248 watt. Ik heb het ook niet gehad over kweken met een opti,maar gewoon met afzuiger en inblazer. Ik zou inderdaad ook 9 lampen ophangen in een 3×3 tent.

 

lijkt mij niet voldoende om 5400w te koelen. En je gooit er een aardige wervelwind uit dan, niet dat de toupetjes van de passerende buren er steeds afwaaien als zij jou continue openstaande raampie passeren. :phone:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...