Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jawadde...mooie volle planten Krasi! Mooi van kleur en nog zo gedrongen.

Nu de planten elkaar kunnen voelen zullen ze idd wel de hoogte opzoeken.

 

Gaat bijzonder goed daar met je nieuwe voeding. Leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso de planten in de smiezen houden, die laten snel genoeg zien of je te sterk voedt.

Volgens mij is de voedingsbehoefte allereerst straingebonden, met zaad zelfs phenogebonden, maar ik vermoedt dat zaailingen iets meer kunnen hebben dan stekken, maar dit is een persoonlijke opvatting.

 

Zaailingen hebben een perfect wortelstelsel die kunnen veel effectiever voeding opnemen.

Vandaar dat je de eerste 2 weken in zaaigrond bijna niet hoeft te voeden.

Als ik me niet vergis is dat de voornaamste reden dat ze enten.

Ze nemen een zaadplant en enten op de hoofdstam de gewenste pheno

 

Voed zaailingen minimaal is mijn advies. :D

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi,zijn weer lekkere gezonde breede bouwvakker dames geworden mooi man!

 

Mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, de lamp gaat zeker werken tegen meeldauw, tegen budrot moet ik nog ondervinden, maar volgens de producent idd de lamp bij juist en dagelijks gebruik daar ook effectief tegen.

 

Tune, thanks, de voeding bevalt me zeker, de lucht gaan ge zeker in, ik zal vast nog wel wat moeten goochelen, komt vast goed. ;)

 

PH, klopt dat je de eerste 2 weken vanaf ontkiemen voorzichtig moet zijn met voeding, maar eenmaal verder en bij overmaat aan strek kan je best sterker voeden, wel zoals ik zei al kijkende naar de plant.

Droger kweken geeft ook al een hogere bodem ec en werkt ietswat groeiremmend, sterker voeden doet dat ook, een combinatie hiervan is iig overkill en een afrader.

Zaadplanten zijn vaak worden vaak groter en sterker dan stekplanten, vandaar dat ze mijn inziens in verhouding meer kunnen hebben dan wel nodig hebben.

 

Mister XL, haha charmant zijn ze wel voor bouwvakkers, bedankt man. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk minimaal, er zit veel sativa in de strain, Johnny zei laatst dat die van hem zelfs 6 weken doorgroeide, ik hoop dat niet mee te maken iig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff, haha. Dat wordt knakles voor em. Had al afgeraden om dit soortje in een 2 meter tentje te growen. Geef mij maar stekken :D Maar een mooi wietje is het zeerzeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago, bedankt, haha, omdat ze zop gelijk zijn bedoel je, ik ben NOG niet met een aan het werk gegaan :P

Ja ze zijn net zo rond als van die met heggenschaar bewerkte bosjes. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Krasi,

 

Zag dat je weer nieuwe speeltjes hebt, heb ik meteen een paar vragen voor je :innocent:

 

Kweet dat je met de Dimlux controller zonsop- en -ondergang kunt instellen, gaat dit per uur? Of kun je zelf de tijdsintervallen instellen?

 

Neem aan dat je er ook twee ruimtes tegelijk mee kunt aansturen, kun je bij beide dan ook zonsop- en -ondergang instellen?

 

Heb je heel misschien ook de Gavita controller getest? Ben tijdje langer als jou off-line geweest....

 

 

Plantjes zien er weer mooi uit :icecream: zal s wat vaker binnenwandelen :whistle:

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi,

 

zoals ik al eens eerder zei heb ik er ook 3 staan,

en idd,nu woensdag is week 6 voorbij en 1tje is pas sinds deze week uitgegroeid,

ze ligt nu ook wel wat achter met de bloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noob, deze strain moet je echt naar 12/12 omschakelen rekening houdend met de groeipotentie ervan, net zoals overigens de Sugar Punch.

Hoe meer planten, hoe eerder schakelen,

Ik heb er maar 4, ik heb ze 2,5 weken groei gegeven, ik denk dat anderhalve week al voldoende geweest was. :D

 

Dilago, hahaha ze zijn idd nogal rond en compact, al komt de lengtegroei er nu wel erg snel in. :blink:

 

Mowgli, thanks, klopt nieuwe speeltjes.

De zonsopkomst en ondergang kun je volgens mij zelf tijd afhankelijk instellen, dwz zelf een tijd van de duur voor opkomst en ondergang instellen.

Dit kan vrijwel zeker voor 2 afzonderlijke ruimten met dmv 1 controller.

Racker moet me maar verbeteren als ik het fout heb.

De Gavita Mastercontroller en de nieuwe E-serie lampen heb ik idd ook getest/in gebruik.

Werkt bijna identiek aan de Dimlux alleen meer gericht op licht, al kan je er wel externe apparatuur mee aansturen. ;)

 

Update:

 

12/12 dag 18, zichtbare bloei dag 1.

Max temp 28C, min temp 20C.

Tensio`s tussen de 110 en 140Mbar.

 

Vandaag de zichtbare bloei gespot, gisteren zag ik ook wel wat maar vandaag dus echt duidelijk.

De groei gaat nu losbarsten en ik denk dat ik daar m`n handen nog wel aan vol zal krijgen.

 

Eergisteren heb ik nog wat weg gediefd onderin de plant, dit waren echt de kansloze vertakkingen die geen genoeg licht zouden krijgen.

 

De planten zijn veder van boven tot onder knalgroen, de geur wordt sterker en ik krijg weer uitslag van ze, dus de potentie gaat vanaf nu toenemen.

 

Vanaf vandaag krijgen ze voor het eerst de bloeivoeding mee, ze drinken zo`n 2 tot 2,5 liter per dag per plant.

 

Foto`s van zo even.

post-30844-0-20289800-1424119204_thumb.jpg

post-30844-0-69820300-1424119219_thumb.jpg

post-30844-0-42550100-1424119232_thumb.jpg

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw Krasi, die schitteren echt van gezondheid! Prachtig dit!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi, ziet er mooi uit. Bij mij onder de t-neon zit ik nu ook ook in de 6e week 12/12. En de groei is er idd nog niet uit, wel iets anders dan hps natuurlijk. Succes met je groei, op naar monster buds.

 

Ik ga er van uit dat dit vanuit zaad is, merk je nog veel verschil in geur/manier van groeien etc.

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het veldje groeit mooi dicht. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent al aan het knallen zie ik, ziet er prachtig uit! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk wel ironisch dat iemand als jij allergisch bent voor cannabis :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen veldje Krasi.

Waar heb je die OPF bloeivoeding bekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shelby, bedankt, groen zijn ze nog steeds. :)

 

Monti, ouch, toch 6 weken doorgroei bij jou dus, bij mij zal dat een fiasco worden, ze gaan nu al de lucht in, voor de diepte is dat okee, maar 6 weken is teveel. :blink:

Ik ben iig wat begonnen met de sprinters te pletten bovenin en ze hopelijk wat te remmen, daarnaast zal ik waneer nodig de planten van de lamp weg buigen.

Dit zijn idd zaailingen, deze strain heb ik ik stekvorm nog nooit gehad, ik weet wel dat zaailingen vaak meer groeikracht hebben dan stekken.

 

Gelderse, dank u :D

 

Beaker, thanks, dicht is het zeker, nu komt de lengtegroei in rap tempo erin, geknepen handjes hierzo :lol: mocht het nodig zijn zal ik eventueel nog wat gaan snoeien om het minder vol te krijgen.

 

Gorilla, ik niet, de dames wel :P de bloei komt er nu goed in, de strek ook, het wordt nu spannend.

 

Venasnar, hahaha idd ja, vanaf de bloei neemt de potentie van de plant toe, zo ook de jeuk :lol:

 

Zwemvis, thanks, het zijn idd mooie beesten van struiken :D

 

Running Water, je helderziende blik is juist, 3 van de 4 zijn reeds door het net. ;)

 

Tune, thanks, de OPF vloeibaar heb ik via bioduenger.de, daar hadden ze de alternatieve npk verhoudingen die waar ik een voorkeur voor had. ;)

 

 

12/12 dag 24, zichtbare bloei dag 7.

Max temp 28,5C, min temp 20C.

Tensio`s tussen de 120 en 160Mbar.

 

In de reacties hierboven heb ik het meeste al vermeld, de bloei en groeispurt zitten er goed in nu, ik ben begonnen met het pletten van de snelste strekkers.

Verder zijn alle planten nog steeds in uitstekende gezondheid, dit met 2x per week voeding, de ene week 1xFull-Humix de andere week 1xcolonize als extra toevoeging, voor de rest water.

 

Ze drinken nu zo`n 2,5 tot 3liter pp per dag.

 

Ik heb de lamp tegen het plafond gehangen en kan nog wel wat groei hebben, maar niet nog 3 weken :P

Buig en plet technieken gaan dit hopelijk tot een goed einde brengen.

 

Verder geen nieuws, geen nieuws is goed nieuws. :lol:

 

Foto`s van zo juist.

post-30844-0-49665300-1424598500_thumb.jpg

post-30844-0-61116800-1424598514_thumb.jpg

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hoor. Heb hetzelfde probleem met mijn zaad plante, dat ze toch flink in lengte kunnen verschillen.

 

Ben wel jaloers op die buizen die je als versteviging hebt. Daar kun je ook mooi je netje aan vast maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi ik ben nieuw hier heb al meerdere verslagen van je gelezen echt super. Het ziet er zoals gewoonlijk bij jou weer top uit. Heb 1 vraagje ik heb ook zo'n dimlux controller heb er een top shield pro xl2 kap bij met een 600 hps. Waarom hangt ie in de tent naast de lamp???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...