Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Leuk dat je weer terug bent man! :)

 

 

Planten zien er goed uit, leuk dat je weer een keer de zilla's doet. Zoals ik al eerder heb gezegd met al het ervaring die ik heb gehad met fem

zaad was de zilla het meest stabiel.

 

Hoop wel dat het niet te vol gaat worden, ik ben toen een aantal keer vanaf 12/12 begonnen en die krengen groeiden nog zo'n 7 weken verder.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Shackzilla!

Je zult me hier ook zeker vaker terugzien......hoop van je te kunnen leren als het nog goed komt met mijn kleintjes :whistle:

Succes kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

 

ik heb een tijd lang met spongepots gewerkt,

vaak heel goed gegaan,en nadien ging het hoe langer hoe slechter,

dan ben ik over gestapt naar kiemen tussen vochtig/nat keukenpapier,

als ze open zijn en ik het worteltje zie gaan ze 1lit potjes in met doorzichtig folie over,

gebruik dan lightmix en wat bacto,

dat werkt op het moment goed voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Krasi over die eazyplugs, ideaal om te kiemen en stekken, ff inwateren met bacto en de rest gaat eigenlijk vanzelf. Altijd leuk om te zien dat elke ronde van jou weer anders is. Ik zet er ook weer ff een stoeltje erbij. Mooi veldje weer!

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dat die naam eazyplugs mij zo bekend voorkomt dat ik toch eens even ben gaan kijken,

maar ik heb die eazyplugs zelf ook in huis,heb eens zo'n tray gekocht toen ik geen spongepots meer had,

maar heb ze maar 1x gebruikt,zijn die dan zoveel beter dan spongepots?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, haha ja ik was een tijdje niet online idd.

Tis de eerste x Shackzilla voor mij, wilde de strain wel altijd al eens zetten met m`n voorliefde voor sativa`s en sativa dominante hybriden.

Wow 6 weken doorgroeien :blink: wat een beesten.

Tot nog toe vind ik de groei nog meevallen, ik heb natuurlijk wel wat gecropped wat lengtegroei om zet in breedtegroei, in dat opzicht toch al aardig wat groei.

Voorlopig heb ik ruimte zat. ;)

 

Gorilla, schijf aan, wanneer je goed voor je kleintjes bent komen ze er wel boven op.

Tis voor mij ook interessant om te zien wat de strain elders doet.

 

Blowke, als een bepaalde manier van ontkiemen goed voor je werkt zou ik daar zeker aan vasthouden.

Je hebt verschillende maten van Eazyplugs, ik neem altijd de 77-vaks, deze maat werkt voor mij perfect.

Vooral de PH en EC buffer in de plugs werken ideaal, gewoon in kraanwater laten weken en klaar voor gebruik, Bacto of Azo`s kan maar hoeft in principe niet.

 

Plantformer, thanks, haha ik ben nogal van het proberen van producten, ik hoop echter nu wel m`n vaste voedingslijn te hebben gevonden, de eerste bevindingen zijn iig erg positief. :)

 

Update:

 

12/12 dag 9.

Max temp, 29C, min temp 20C.

Tensio`s tussen de 110 en 140Mbar.

 

Zoals ik in de 1e reply al vermeld heb is de breedtegroei tot nu toe overheersend, nu is het wachten op de lengtegroei waarmee ik m`n tent verder wil vullen.

 

De voeding is tot nu toe zeer in smaak gevallen van zowel mij als de dames.

De planten zijn prachtig groen en glanzen van gezondheid.

 

Het drinkgedrag is ook stabiel, ze drinken zo`n 1,5ltr pp per dag.

Eergisteren voor het eerst een plens water van onder gegeven.

 

Ook beginnen de planten te ruiken, wanneer ik de tent open rits komt de geur me direct tegemoet.

 

Nog geen bloei gespot, we geven nog een kleine week groeivoeding mee en gaan dan over op de bloeivoeding.

 

Foto`s van zo even.

post-30844-0-18519900-1423299226_thumb.jpg

post-30844-0-05473300-1423299238_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn inderdaad heel mooi vol!

Succes verder, maar dat zal zeker wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er mooi bij, die gaan knallen straks

 

draai je nu met boost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shelby, bedankt, het zijn echt struikjes geworden, de breedte is er, de tent komt wel vol, nu alleen nog wat hoogte. :lol:

 

Miami, thanks, laat ze maar knallen :D boost staat automatisch aan, wanneer de temperatuur dit toelaat zal de lamp gewoon 1200watt draaien. ;)

 

Starter & Boef, thanks gasten. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Miami, thanks, laat ze maar knallen :D boost staat automatisch aan, wanneer de temperatuur dit toelaat zal de lamp gewoon 1200watt draaien. ;)

 

Hoe werkt dat eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

krasi longtime man! :wave:

plants look great. :dribble:

 

best regards

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker Krasi, laat je ze nu gaan om nog wat diepte te krijgen, of laat je ze hier en daar nog wat buig en strekoefeningen doen om het middenin vol te krijgen?

 

Je zit natuurlijk al op dag 10 12/12.

 

Mooie bossies weer man. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloke, bedankt kerel :)

 

Rocker, op de controller kan je de boost aan en uit zetten, dus wanneer de lampen op 100% staan en de temperatuur laat het toe zal de controller de lamp boosten naar max 120%. ;)

 

Ink indeed, did not hear from you long time, thanks man.

 

El Oro, thanks, ik heb onderin de plant nog wat geknakt om haar iets te openen, de tent is nu zo goed als vol, en als ze niet meer opzij kunnen dan gaan ze ............juist omhoog :lol:

 

 

12/12 dag 13.

Max temp 28,5C, min temp 20,5C.

Tensio`s tussen de 90 en 110Mbar.

 

De tent is dus zo goed als vol, nog geen "echte" zichtbare bloei gespot, wel al wat haartjes, dus de echte groei moet nog gaan starten.

Dus het zullen idd wel monsters gaan worden :P

Het netje heb ik alvast gespannen.

 

Ze hebben gisteren de laatste groeivoeding gehad, eind van de week begin ik met de bloeivoeding.

Verder hebben ze gisteren weer een neemtonic & Gen200 cocktail douche gehad.

Ook aan het begin van de week hun laatste combinatie van Full-Humix en Colonize, dit krijgen ze nu afzonderlijk van elkaar om de week.

Verder 2xpw voeding, de rest water.

 

De planten zijn vol, groen en vitaal.

Vanaf de pot nu ongeveer 50cm, die gaan de meter wel halen en er zelfs overheen.Volgende week zal ik eens kijken of ik wellicht wat ga snoeien dan wel alleen de diefjes verwijder.

De lengte groei gaat eraan komen en daar zal iki m`n handen vol aan hebben.

 

Foto`s van zo even.

post-30844-0-21246500-1423645308_thumb.jpg

post-30844-0-38223200-1423645319_thumb.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo goed als gevuld . :smoke

en ze staan er mooi groen bij.

ben benieuwd wat deze strain,

in combinatie met jouw groene vingers gaat doen. :innocent:

ik verwacht :showoff: buds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien als kool (of als iets anders...) bij jou zeg!

 

Daar ben ik ook echt nieuwsgierig naar Chucha! Ik kan niet wachten om ze in volle glorie te zien, dan weet ik wanneer ik mezelf (zal nog wel minstens een jaar of wat duren) een schouderklopje mag geven :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker gelikt uit kerel, lekker vol en mooi groenl! :tu

Jij komt er ook wel shelby, geduld is een schone zaak.......waar ik ook veel van zal moeten gaan hebben, haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, volle bak. Krasi vraagje. Kun je op aarde de planten ook proberen te drukken door de EC te verhogen? Maatje van me heeft ook shackzilla's staan en ben bang dat ze te hoog worden. Probeer em een beetje droog te laten kweken vooralsnog. Kun je aarde ook gewoon je ec verhogen en als de groei er uit is weer zakken of moet je extra opletten voor blokades. Zou eigenlijk niet eens weten of zaadplanten meer of minder voeding lusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, ja de tent is nu echt vol, de strain staat bekent om mooie dikke sativa toppen, ik verwacht ook wel dikke toppen, niet zo dik als bij een ongetopte plant maar dik genoeg iig.

Vooralsnog gaat het echt super, de voor mij nieuwe voedingslijn bevalt tot op heden prima.

Klimaat en watergiften zijn op orde, dus ik verwacht niet zo snel problemen.....maar met kweken weet je het maar nooit, groene vingers of niet. ;)

 

Shelby, thanks, ze groeien goed nu ja, en de echte bloei moet nog beginnen, dat gaat wat worden straks.

Ervaring bouw je met de jaren op, ik hou nogal van testen en soms gaat dat goed soms niet, maar ook daar leer je van. :nerd

 

Gorilla, dank je, dat zijn de trefwoorden in dit topic heden, groen en vol. :P

Geduld is de beste eigenschap die je kan hebben, ik heb eigenlijk maar weinig geduld :lol: al krijg ik dat steeds meer met de jaren.

 

Noob, Ja man volle bak, de lengtegroei begint zich nu te laten zien, dus ik verwacht wel een goede diepte te verkrijgen, de lamp kan nog flink omhoog iig.

Jazeker kan je in de groei wat sterker voeden om groei te remmen, al moet je wel oppassen, vooral met organische voeding, dit duurt even voordat het omgezet wordt naar hapklare voeding voor de plant.

Iig wel in de bloei afbouwen en beginnen met minimaal voeden.

Sowieso de planten in de smiezen houden, die laten snel genoeg zien of je te sterk voedt.

Volgens mij is de voedingsbehoefte allereerst straingebonden, met zaad zelfs phenogebonden, maar ik vermoedt dat zaailingen iets meer kunnen hebben dan stekken, maar dit is een persoonlijke opvatting.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij, het lijkt wel alsof je ze met de heggenschaar rond hebt gesnoeid. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krassie

hoe bevalt de cleanlight je,

zit er ook aan te denken om 1 op te halen .

ook makelijk voor in de tuin invb met meeldouw enzv.

zou je misschien een beetje toelichting kunnen geven,

over je ervaringen met dit product(doet het product wat het zegt dat het doen moet :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago, bedankt, haha, omdat ze zop gelijk zijn bedoel je, ik ben NOG niet met een aan het werk gegaan :P

 

Chucha, ik heb de Cleanlight specifiek aangeschaft voor de bestrijding van budrot, ik heb hem reeds 1 rondje eerder in gebruik gehad, alleen maakte de strain niet de enorme toppen aan die de Shackzilla bv wel kan produceren.

Dus ik heb nog niet echt kunnen beoordelen of het tegen budrot werkt.

UV is wel een bewezen techniek om schimmels en ziektekiemen tegen te gaan, ook in de voedingsmiddelenindustrie wordt het veelal ingezet, teelt en productie, zelfs kraanwater wordt gereinigd dmv UV.

Zelf heb ik de pro versie, deze is onwijs stek, te sterk voor bv jonge zaailingen en stekken, ik begin dan ook wanneer de plant ongeveer 3 weken oud is met bestralen ermee.

Met de standaard versie kan je hier eerder mee beginnen, meeldauw is goed te bestrijden met de lamp.

al heb ik daar eigenlijk nooit last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt man .

het is een goede koop dus,

ik had namelijk buren die meeldouw in de tuin hadden.

 

3 maal raden waar dat naar toe was overgeslaan :thumbsdown:

was wel aan het eind .

herie wel geoogst voor dat het noodlot toesloeg.

maar heb de langere bloeiers moeten doden.

om alleen dat al te voorkomen ben ik blij.

laat staan als het ook nog tegen budrot werkt.

nogmaals bedankt voor de toelichting ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...