Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Succes, ik kijk mee.

 

Ben ik de enige die de topic titel niet snapt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Boys.

 

Preda, ik heb 2x 250mm passieve inlaten.

 

Racker, haha Shackzilla is de nieuwe Godzilla :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

's middags Krasi!...

 

Leuk weer een verslag van je te lezen, fijne nieuwe hardware ook, en een klapper van een zonnetje boven de meisjes.

 

Dat wordt weer een rondje knak, plet en buigwerk als ik het zo is zie.

 

Wat hoogte betreft, waar wil je op uitkomen straks na de groeispurt, met die 1000 watter heb je weinig marge, maar dan zou je weer kunnen dimmen, wat eigenlijk wel weer zonde is.

 

Zomaar wat gedachten hoor, maar je weet wat je doet dus ik ben zeker benieuwd weer naar deze ronde in je hobbytentje.

 

Ik schuif ook weer aan in den zetel! :popcorn:

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks weer peepz :verrygood

 

Oro, de Dimlux verschaft mij minimaal 20cm meer hoogte dan de Gavita, vandaar de keuze ervoor, ook dimt de lamp automatisch.

De planten zijn nog klein en koelen dus weinig mee, maar evengoed draai ik 90% van de tijd voluit, het koude weer helpt ook zeker mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Dimlux verschaft mij minimaal 20cm meer hoogte

 

Gebruik je de beugeltjes of de haakjes?

 

Edit, haakjes zie ik net. Met de beugeltjes kun je nog hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar mag je zo'n Dimlux ook daadwerkelijk tegen het plafond hangen? Raken ze hun warmte dan nog wel kwijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker, beugeltjes, bedoel je die ijzeren hoeken, zo ja, hoe bevestig ik die dan?

 

 

Wietefras, de lamp zal nooit helemaal tegen het plafond hangen, er blijven een paar cm over, ook zit m`n afzuigbuis bovenin de tent, die zuigt de warme lucht direct weg.

 

Update:

 

12/12 dag 3.

 

Vandaag heb ik de planten water verrijkt met Full-Humix gegeven, eerder combineerde ik dit met Colonize, in de groei gaf ik Colonize eens per week mee, vanaf de bloei slechts om de week.

Full-Humix wel wekelijks, 2x per week OPF, de rest van de dagen gewoon alleen water.

 

Ik had de potten bij aanplanten 10% ingewaterd, dus 4 liter per pot omdat de potten 41ltr aarde bevatten (eigenlijk gaat er 60ltr custom mix in :P )

Toen heb ik de tensio`s laten klimmen naar 180, om wortel schieten te bevorderen,.

Geleidelijk heb ik in de groeiperiode de potvochtigheid opgebouwd en de tensiowaarden laten zakken naar respectievelijk 160, 140 en nu in de bloei 110/120Mbar, steeds waterend naar waarden tussen de 50 en 80 Mbar.

 

Ze drinken nu per plant ongeveer 1,5ltr per dag.

De planten zijn nog gedrongen maar ik verwacht door de vochtigere pot en de bloei die gaat aanzetten meer groei, zeker in week 3 bloei wanneer de groeispurt erin komt.

 

Ik heb de planten wat open geknakt vanaf de zijtakken, die ik heb gestimuleerd te groeien door de plant bovenin de hoofdstengel te pletten.

Grote fanleafs druk ik naar omlaag om zo de kleinere onderliggende vertakkingen van meer licht te voorzien, waardoor ze meer gaan groeien en dikker worden.

Verder zijn ze mooi groen en vitaal.

 

Ook ben ik vandaag begonnen met de planten te beschijnen met de Cleanlight, hopende hier ziektekiemen en schadelijke schimmels te elimineren, met als hoofddoel eventuele budrot tegen te gaan in de gevorderde bloei.

Ik verdenk deze strain namelijk in staat zijnde dikke toppen te produceren, althans dat hoop ik.

 

Foto`s van de dames vandaag.

post-30844-0-38354300-1422831373_thumb.jpg

post-30844-0-85630700-1422831383_thumb.jpg

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Krasi. Volg ook een maatje in zweden die ik wat zaadjes heb gestuurd dus leuk als vergelijkingsmateriaal. Succes met temmen, groeien volgens mij behoorlijk door.

 

Ziekelijk groot blad btw. Ben jij van plan blad te plukken gaande weg. Wilde ik mn maatje wel adviseren. Zou dit van invloed zijn om herma gevoeligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Noob, je hebt hem Shackzilla zaden gestuurd, is een mooie strain, erg hazey volgens de omschrijving van de breeder.

Blad plukken kan, maar ik zou idd bij femzaad wel wat voorzichtig zijn, ook pas in de volle bloei doen, het meest hermagevoelig qua zelf aan te brengen prikkels zijn ze in de vroege/beginnende bloei.

M`n Sugarpunches van een eerdere ronde begonnen ook met groot Indica achtig blad, later in de kweek steeds meer sativa bladeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie up-date, ik ben weer een halfuur aan het zoeken en lezen geweest wat al die moeilijke termen en middeltjes betekenen en doen. Lang leve Google!!!

 

Ik ben echt benieuwd hoe ze er straks bij jou bijstaan. Ik denk dat je straks een wapenvergunning nodig gaat hebben voor de knotsen die er aan komen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik verdenk deze strain namelijk in staat zijnde dikke toppen te produceren, althans dat hoop ik.

 

 

Gaat ook 'TOP' worden deze kweek, planten staan er netjes bij!

 

Vroeg met trouwens af of je die smartpots kunt hergebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shelby, thanks, Google is ook 1 van mijn beste maten :D

Tis de eerste keer Shackzilla voor mij, wel heb ik veel verslagen gezien met de strain, ik ken haar potentie.

Ik heb ze wel getopt en zal met buig en knakwerk trachten zoveel mogelijk grote toppen te verkrijgen, al zullen ze nooit zo groot worden als bij een ongetopte/ongecropte plant.

 

P.Craboes, dank je, ik heb nog lang te gaan.

Smartpots kan je gewoon hergebruiken, elders heb ik ze al voor de 5e keer staan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooiman Dimlux!

had dit topic nog helemaal niet gezien joh ::P

 

hoe zit het trouwens met dat rooie lampie achter op je evsa/armatuur

hebbie daar last van ? wanneer brand dat rooie ledje eigenlijk?

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er hartstikke mooi uit, kerngezonde dames. Altijd een genot om naar te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Krasi,

 

Wijselijk dat je ze getopt hebt ook met die enorme groeipotentie van Shack(zilla).

 

Ongetopt wordt monsterlijk dik maar ook meer kans op budrot en lange stelten.

 

Ze staan er fraai bij. Ondanks het drukke schema hier probeer ik af en toe mee te spieken.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice :tu

 

dat gaan ook van die mooie volle struiken worden krasi!

zoals we van je gewoon zijn weet je ze wel naar je hand te zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer brand dat rooie ledje eigenlijk?

 

Dat hangt van de knippercode af

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien idd hard krasi,

je kan ze vergelijken met de SP,

is dacht ik ook dezelfde ssh wat erin zit,niet?

ik heb er 3 tussen mijn SPtjes staan,

bij mij kwamen de shackzilla's niet goed boven,maar 3 van de 10,

maar moet wel zeggen dat sannie dat meteen goed gemaakt heeft toen ik het hem vertelde.

Toppen heb ik zelf niet gedaan,de doorschieters knak/plet ik,indien nodig meerdere keren,

eens ze het steunnet (100cm) bereikt hebben plooi ik ze steeds terug onder het net,tot week 3 - 3,5 en dan laat ik ze nog even gaan,

met 14 x 18l krijg ik de dr240 mooi vol...

 

Succes verder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocker, :tu i like to think so.

 

Dilago, dank je, de gezondheid is idd top, altijd weer ff spannend met een andere voedingslijn. ;)

 

Skunk, hahaha ik ken dat, lees je gewoon overheen. :lol;

Tot nu toe fijne lamp die Dimlux.

Racker geeft je je antwoord al. ;)

 

Donnie, long time bro, dat toppen heb ik voornamelijk gedaan om lengtegroei in te leveren voor breedtegroei, ongetopte planten hebben mijn inziens altijd meer de neiging de lucht in te gaan.

Budrot wil ik nog steeds bestrijden met de Cleanlight, dit is een strain die wel dikke toppen fabriceert in tegenstelling tot de Lilliy.

Good to have u on board mate. :D

 

Sensi, thanks, ik zal ze vast wel temmen. :P

 

Blowke, bedankt, ik had btw wel 100% opkomst, ik gebruik Eazyplugs, die zijn ideaal, ec en ph gebufferd, dus slechts in water leggen en gebruiksklaar.

Klopt, ze hebben beiden SSH in de genetica.

Heb je geen verslag of wellicht wat picas via pb mag ook, jij ook succes. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...