Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FS-Pino

5X Green-O-Matic Af Greenhouse

Recommended Posts

ok daar heb je misschien wel ergens een punt , maar is het uiteindelijk niet ongeveer hetzelfde aangezien een autoflower minder tijd nodig heeft tot de oogst? compenseert dat dan niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dus de foto's met mijn 600wattertje ^^!

 

we zijn vandaag dag 26 en ze beginnen toch al mooi te groeien :)

 

mijn lampje :

gallery_43786_17894_6676509.jpg

 

foto 1 :

gallery_43786_17894_3623437.jpg

 

foto 2 :

gallery_43786_17894_1195997.jpg

 

foto 3 :

gallery_43786_17894_3738272.jpg

 

foto 4 :

gallery_43786_17894_2643241.jpg

 

foto 5 :

gallery_43786_17894_3376952.jpg

 

En allemaal te samen ;D :

 

gallery_43786_17894_712661.jpg

 

iemand nog iets te melden voor verbetering of andere tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Alleen foto's maken net voor het licht aan gaat of net na licht uit.

Strepen kijkt niet lekker en de dames zien er niet uit in dat licht.

Edited by Tjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

...aangezien een autoflower minder tijd nodig heeft tot de oogst? compenseert dat dan niet?

 

Geloof je nog steeds dat ze over 30 dagen klaar zijn?

Ze zijn nog niet eens begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok daar heb je misschien wel ergens een punt , maar is het uiteindelijk niet ongeveer hetzelfde aangezien een autoflower minder tijd nodig heeft tot de oogst? compenseert dat dan niet?

Geloof je nou nog steeds dat je sneller klaar bent met deze autoflowers?

Je zitten nu al op dag 26 en het duurt nog wel eventjes voordat ze de bloei in gaan.

Van zaad tot oogst in 55 dagen gaat je echt niet lukken.

 

De periode zou 55 dagen zijn in totaal....

 

Ik heb ook besloten voor de kweek hierna eens een scrog te proberen met +speed van sweetseeds.

 

 

Zaadbanken gaan meestal pas dagen tellen vanaf "zichtbare bloei".

Tel er maar gerust een maandje bij op.

 

Scroggen met een snelbloeiende autoflowers lijkt me onzinnig.

Een "Sea of Green" lijkt mij een betere strategie.

Maar het nut van autoflowers binnen kweken ontgaat me totaal.

Die dingen zijn juist ideaal voor buiten.

 

Succes.

 

er stond bij 55 dagen van zaad tot oogst , autoflowers gaan trouwens ook veel sneller , dus heb ik sneller het geld ervoor en om een nieuwe kweek neer te zetten. het is misschien minder , maar wel op snellere termijn , en daar gaat het mij vooral om , zoveel mogelijk , in zo weinig mogelijk tijd

:rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoezo word dat gezegt dan? dat is toch wat er bij staat als je ze koopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet je aan Arjan vragen.

 

baby_lion_wallpaper-154825-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoezo word dat gezegt dan? dat is toch wat er bij staat als je ze koopt?

Dat noemt men nou verkooppraatjes. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat staat op elke website en ook mensen die dat bevestigen , hoelang zouden ze volgens jullie dan nog moeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ze nog niet aan de bloei zijn begonnen, is dat lastig te zeggen, maar ik denk denk dat ze over 60 dagen vanaf nu nog niet klaar zijn hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dat is denk ik toch wat overdreven niet? je wilt dus zeggen in totaal meer als 90+ dagen?

autoflowers staan toch altijd in bloei? dus is die hier toch al wel mee bezig neem ik aan? aangezien de beginnende groene haartjes aan de zijkant van de vertakkingen en heel duidelijk te zien zijn , normaal zou hij over een paar dagen de eerste witte doorzichtige haartjes moeten vertonen bij mijn big bang autoflower was dit op dag 29 het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mod kan deze nu verplaatst worden omdat ik nu een 600w heb zitten? en dit dus geen micro kweek meer is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update vandaag , dag 27

 

Althans na de discussie van gisteren hoelang ze nog gaat duren , heb ik er toch mijn twijfels bij aangezien en bij 3 plantjes net onder de top van de plant al kleine witte haartjes te zien zijn :D ze zijn nog niet groot en moet goed kijken voor je ze vind maar ze zijn er wel ! dus ik denk niet dat ze nog 60 dagen zullen moeten.

 

Heb net foto's gemaakt 5min. voor de lamp aanging.

Omdat ik wil voorkomen dat mijn evsa door gaat branden heb ik ze toch maar terug op 18/6 gezet , zodat de ballast wat kan afkoelen en rusten ivm brandveiligheid !

 

De max en min temp zijn ook goed onder controle met de 600watter, het was eerst een beetje spele met de hoogte en plaats waar ik mijn ventilator buiten de tent had staan met een buis naar binnen voor gekoelde luchtstroming , en de warme lucht langs het andere gat naar buiten te spelen.

But it's full under controle !

 

Foto temp max. :

gallery_43786_17894_1144530.jpg

 

Foto temp min. :

gallery_43786_17894_2475733.jpg

 

Foto 1 : ( bij deze waren al kleine witte haartjes gespot ^^ )

gallery_43786_17894_207331.jpg

 

Foto 2 :

gallery_43786_17894_122527.jpg

 

Foto 3 : ( bij deze zijn ze ook aanwezig )

gallery_43786_17894_1611724.jpg

 

Foto 4 :

gallery_43786_17894_1426581.jpg

 

Foto 5 : ( en deze heet ik ook welkom in de bloeifase :D )

gallery_43786_17894_1374732.jpg

 

Allemaal lachen :D :

 

gallery_43786_17894_551100.jpg

 

 

 

@Beaker : denk je nog steeds aangezien dat er nu kleine witte haartjes tevoorschijn zijn gekomen dat ze nog 60 dagen zullen moeten? of wat is je schatting hier ongeveer nu van aangezien ze vandaag tekenen van bloei vertonen?

 

@Tjoe : Zoals je ziet heb ik de min. en max. temp goed onder controle met men 600w , geen schrik dus , verbanden zullen ze niet , lamp hangt exact op 60cm. Om de paar uur even checken of ze hoger moet , aangezien ze de laatste dagen fel aan het groeien zijn ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Omdat ik wil voorkomen dat mijn evsa door gaat branden heb ik ze toch maar terug op 18/6 gezet , zodat de ballast wat kan afkoelen en rusten ivm brandveiligheid !

...

Even voor de duidelijkheid; jij hebt geen evsa maar een standaard vsa (magnetisch).

 

...

@Beaker : denk je nog steeds aangezien dat er nu kleine witte haartjes tevoorschijn zijn gekomen dat ze nog 60 dagen zullen moeten? of wat is je schatting hier ongeveer nu van aangezien ze vandaag tekenen van bloei vertonen?

...

Ik ben sowieso slecht in inschattingen maken en al helemaal bij soortjes die ik niet ken.

Een plant bepaalt zelf wanneer ze klaar is.

Als ik van deze info uitga, zou ze een bloeitijd hebben van 6 weken.

Ervan uit gaande, dat ze nu beginnen met bloeien, zou ik zeggen dat ze nog 6 weken moeten.

Elke dag/week dat ze eerder klaar zijn is mooi meegenomen. ;)

 

Ik zal dit topic voor jou verplaatsen naar de Indoor Kweekverslagen & Foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker : wat is precies het verschil tussen een vsa en een evsa ? kan mijn vsa overhitten? ik heb ze nu op de koude keldervloer liggen uit de buurt van alle andere kabels en spullen.

Ik heb eens gekeken op de link waar jij de 6weken bloei hebt gevonden , als ik moet geloven wat er in verschillende commentaren staat , begint deze soort inderdaad rond dag 30 te bloeien , en eindigt op dag 54-56 vanaf zaadling ,verschillende mensen die dit zeggen , ook heb ik er tussen gelezen dat er iemand 3 plantjes van deze soort had staan en er met een 150w lamp 100gr afhaalde in totaal , dus als ik dit dan deel door 3 maal 5 kom ik uit op 166gr en denk dat dit nog wel wat hoger zal liggen aangezien ik een 600w lamp heb hangen?

Ik blijf hopen dat ik binnenkort nog meer duidelijke bloei ga zien en ze klaar gaan zijn over toch +/- 30 dagen zoals ze uitgeteld zouden zijn rond 5/6 Maart.

 

Voor mijn volgende ronde ben ik nog eens aan het rond kijken geweest , en ga ik misschien 1 van deze 3 neerzetten ik denk er aan om ongeveer 6 plantjes te zetten dan; exodus cheese , the doctor of kalashnikova , en dan te gaan scroggen zodat zodra ze de hoogte van het net hebben bereikt ik ze dan op 12/12 kan zetten , denk jij dat het beter is om ze lang te laten voorgroeien in kleine potjes onder 125w of gewoon in kleine potjes voorgroeien onder de 600w ?

 

PS: Bedankt voor het verplaatsen van mijn topic!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Omdat ik wil voorkomen dat mijn evsa door gaat branden heb ik ze toch maar terug op 18/6 gezet , zodat de ballast wat kan afkoelen en rusten ivm brandveiligheid !

...

Even voor de duidelijkheid; jij hebt geen evsa maar een standaard vsa (magnetisch).

 

...

@Beaker : denk je nog steeds aangezien dat er nu kleine witte haartjes tevoorschijn zijn gekomen dat ze nog 60 dagen zullen moeten? of wat is je schatting hier ongeveer nu van aangezien ze vandaag tekenen van bloei vertonen?

...

Ik ben sowieso slecht in inschattingen maken en al helemaal bij soortjes die ik niet ken.

Een plant bepaalt zelf wanneer ze klaar is.

Als ik van deze info uitga, zou ze een bloeitijd hebben van 6 weken.

Ervan uit gaande, dat ze nu beginnen met bloeien, zou ik zeggen dat ze nog 6 weken moeten.

Elke dag/week dat ze eerder klaar zijn is mooi meegenomen. ;)

 

Ik zal dit topic voor jou verplaatsen naar de Indoor Kweekverslagen & Foto's.

 

@Beaker : wat is precies het verschil tussen een vsa en een evsa ? kan mijn vsa overhitten? ik heb ze nu op de koude keldervloer liggen uit de buurt van alle andere kabels en spullen.

Ik heb eens gekeken op de link waar jij de 6weken bloei hebt gevonden , als ik moet geloven wat er in verschillende commentaren staat , begint deze soort inderdaad rond dag 30 te bloeien , en eindigt op dag 54-56 vanaf zaadling ,verschillende mensen die dit zeggen , ook heb ik er tussen gelezen dat er iemand 3 plantjes van deze soort had staan en er met een 150w lamp 100gr afhaalde in totaal , dus als ik dit dan deel door 3 maal 5 kom ik uit op 166gr en denk dat dit nog wel wat hoger zal liggen aangezien ik een 600w lamp heb hangen?

Ik blijf hopen dat ik binnenkort nog meer duidelijke bloei ga zien en ze klaar gaan zijn over toch +/- 30 dagen zoals ze uitgeteld zouden zijn rond 5/6 Maart.

 

Voor mijn volgende ronde ben ik nog eens aan het rond kijken geweest , en ga ik misschien 1 van deze 3 neerzetten ik denk er aan om ongeveer 6 plantjes te zetten dan; exodus cheese , the doctor of kalashnikova , en dan te gaan scroggen zodat zodra ze de hoogte van het net hebben bereikt ik ze dan op 12/12 kan zetten , denk jij dat het beter is om ze lang te laten voorgroeien in kleine potjes onder 125w of gewoon in kleine potjes voorgroeien onder de 600w ?

 

PS: Bedankt voor het verplaatsen van mijn topic!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste kun je ze laten groeien in grote potten en iedere plant een eigen pot onder 600w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een update van gisteren dag 29

Er zijn heel wat meer witte haartjes te bespeuren !

 

plant 1 :

gallery_43786_17894_2580119.jpg

stam 1 :

 

gallery_43786_17894_3636339.jpg

 

haartjes 1:

gallery_43786_17894_2125082.jpg

 

plant 2 :

gallery_43786_17894_4084515.jpg

 

 

stam 2:

gallery_43786_17894_4225.jpg

 

plant 3 :

gallery_43786_17894_4126763.jpg

 

stam 3 :

gallery_43786_17894_1306684.jpg

 

plant 4 :

gallery_43786_17894_475299.jpg

 

stam 4 :

gallery_43786_17894_1090771.jpg

 

plant 5 :

gallery_43786_17894_586223.jpg

 

stam 5 :

gallery_43786_17894_1088780.jpg

 

witte haartjes 5 :

gallery_43786_17894_79698.jpg

 

 

blad :

gallery_43786_17894_2814664.jpg

 

 

Zoals jullie zien heb ik ze net voor ze in de bloei gingen getopt , heb ik dit goed gedaan?

de bovenste bladeren van de plant lijken wat opgekromen in het hart ( waar de bladeren samen komen bij de steel ) is dit normaal? of moet ik me zorgen maken? te warm is het niet , want het is maar max 27.8 graden ,

dadelijk volgt er een update van vandaag !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry medekwekers ! volgende update kom Z.S.M maar mijn vriendin is heel de vakanti ebij me en ze mag er niets van weten ;D aventoe snachts water bijgieten onder de pot , en heb ook al 3 nieuwe zaadling die boven de grond zijn ! namelijk super lemon haze ! hier komt een apparte topic voor en zal ik taggen in mijn handtekening ! zodat ook deze kweek een succes kan worden !

 

mvg Pino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!!

 

Hier ben ik dan weer met mijn update :D

 

Mijn G-O-M is al heel mooi aan het bloeien , heb ze aan een netje gespannen in verband met hoogte en afstand van de lamp.

Ze doen het echt heel goed en denk toch dat ik er wat moois vanaf kan halen !

Ik ben sinds gisteren begonnen met alleen water te geven en dus geen voeding meer.

 

Kan iemand op het oog zeggen hoelang ze ongeveer ze nog zullen moeten?

We zijn vandaag dag 43

 

Foto 1 :

gallery_43786_17894_1576787.jpg

 

 

Foto 2 :

gallery_43786_17894_1806222.jpg

 

 

Foto 3 :

gallery_43786_17894_418381.jpg

 

Foto 4 :

gallery_43786_17894_580872.jpg

 

Iemand nog aan/opmerkingen?

 

 

Of iemand nog een klein hapje cake? ;D

gallery_43786_17894_719987.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef vandaag nog maar eens een nieuwe update aangezien niemand van zich laat horen?

 

we zijn vandaag dag 55.

 

foto 1

gallery_43786_17894_2023076.jpg

 

foto 2

gallery_43786_17894_912824.jpg

 

foto 3

gallery_43786_17894_2627956.jpg

 

foto 4

gallery_43786_17894_1787009.jpg

 

foto 5

gallery_43786_17894_3306645.jpg

 

ik denk toch dat er een paar lekker dikke topjes gaan tussen zitten , ik hoop op een droog gewicht van 100gr :$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol veldje maar toppen lijken niet echt vol, gebruik je wel een booster?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee booster heb ik nog niet in huis , dat moet ik nog gaan halen voor mijn slh , maar als je ze vastpakt zijn de toppen toch redelijk vol en compact en goed plakkerig ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

had totaal gedroogd ongeveer 102 gram van deze afgehaald , kwam van 5 planten , allemaal netjes tot het einde overleeft en volledig goed gekome , alleen iets te snel gedroogd denk ik ofwel kwam het omdat ik geen booster had maar had geen compacte toppen , ben nu bezig met slh van greenhouse 3 plantjes die meer toppen geven als deze en al dikker moeten nog 7 weekjes , bij de slh gebruik ik de hele voedingslijn van Plagron ! dus word zeker een top wietje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...