Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Plagron Bat-Mix En Sannie's Tabs?

Recommended Posts

Even een vraagje tussendoor... :icecream:

 

Als je Plagron Bat-Mix hebt. En je gaat op 25L potten kweken (+scroggen)... is het verstandig om buffertabs in te doen? Zowel, dan hoeveel?

 

Ik dacht aan om een bio of organic ronde te proberen met slechts water toevoegen en eventueel bloeiboostertje en bodemleven toevoegingen verder niets.

 

Iemand advies? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen.

 

ipv 1 per 5 liter, mss maar 2 tabs gebruiken in totaal per pot van 25l. En ze vrij diep in het medium steken.

 

Maar dan mag je inderdaad wel erg lange tijd niet bijvoeden (juist wat bio bloei of pk in de laatste drie weken) en je gaat wel wat last hebben van gele punten in't begin vd kweek.

 

En overweeg mss een mix van 50% batmix onderin en 50% lightmix bovenop ?

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

mix van 50% batmix onderin en 50% lightmix bovenop ?

 

Zo zou ik eerder doen, in t begin krijgen ze anders al snel te veel en dan lijkt mij zon lightmix bovenop ideaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thantos

@Capo

 

Tnx guys! Goeie tips.. ja het is ook de bedoeling om lange tijd niet te hoeven voeden want als ik scrog dan staan ze week of 3-4 in de 18/6 cyclus.

Is het ook een goed idee om kalk aan mijn grond toe te voegen? Mijn kraantjeswater is ph 8.4 dus ik ben van plan om af te zuren naar 7.0.

Ik weet dat velen totaal niet afzuren maar ik heb het 1x geprobeerd met een buitenplantje en mijn PH werd echt een probleem.. Maar aangezien ik naar 7.0 wil afzuren dan moet het goed gaan, alleen gaat de PH- wel de kalkbuffer verkloten, vandaar mijn vraag :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kalk zou ik wel doen , alleen geef ik je nu info gebaseerd op bijna dezelfde opzet als jouw

30/70 batmix/lightmix, 4 buffertabs per 30 ltr pot (sannie way) en ook 8.4 kraanwater.

 

En toch heb ik te lage ph waarde in de aarde,..?

Dat van die gele puntjes klopt en dat gaat vanaf week 3 bloei uitbreiden.

altijd eerst bovenin.

 

Je zou denken dat je met zon hoge ph uit de kraan en tabs geen telage ph kan krijgen,

maat het tegendeel is waar.

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...