Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

mooi gelijk veldje :D

jammer van de spint evt eenmalig met neemolie behandelen , ik heb spint al dik jaar niet meer gezien, *ff afkloppen*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grow King, ik weet niet of je er nog bij kunt maar anders kun je nog wel dieven hoor. Ik heb nog wel eens gediefd in week zes.

Het is een beetje afhankelijk van het model plant. Als er boven aan de plant geen takken zitten moet je niet onderin alles wegdieven.

Leuk schema ook. Ik hou van schema's.

Succes er mee! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Noa, ze hebben de eerste twee weken een douche met neem oil gehad. Ik wil nu niet meer spuiten i.v.m de topjes, dus het wordt toch roofmijt.

 

@Zwemvis, Ik heb mijn netje al gespannen dus kan moeilijk bij de achterste twee rijen komen. Om het nu nog weg te halen zie ik ook niet zitten. Misschien dat ik de voorste twee rijen nog dief als test wat voor verschil op de schaal het oplevert..

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee deze keer heb ik ze goed onder bedwang kunnen houden door te dompelen in PV en te spuiten met Neem en daarop heb ik anderhalve week geleden nog eenTetrix kolonie uitgezet.

 

Heb niet zoveel tijd om lange posts te maken en ben alsmaar laat in het hok wanneer de hps al aan is dus vandaar blijven de updates maar op zich wachten..!

 

De plantjes gaan lekker.. ze zitten nu half verwegen week 5 dag 31 12/12..

 

Het klimaat blijft mooi stabiel met 20/29C en 30/48RH bij 2300W

 

De groei is er nu echt wel uit.. de planten zitten gemiddeld rond de 70cm en beginnen nu in dikte op te bouwen!

 

Vandaag heb ik de overtollige fanleafse weggehaald tussen de hoofdtoppen zodat de onderliggende toppen ook wat meer licht krijgen.

Hoop dat dit nog zijn vruchten af werpt..!

 

Helaas voor jullie heb ik maar even vluchtig 1 foto gemaakt met de lampen al aan...

 

gallery_33149_13446_2173702.jpg

 

Zal van het weekend zien of ik wat foto's kan maken met het licht uit.

 

Gr,

 

GK

Edited by Grow King
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er mooi uit. Ga zo door!

:)

Hoe hoog hangen je lampen eigenlijk?

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Zwemvis, ze hangen op 90cm topafstand ongeveer.. is een klein designfoutje in mijn hok dat ze niet hoger kunnen dan 1,6m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd nog wat foto's met het licht uit voor de kijkers onder ons!!

 

gallery_33149_13446_647957.jpg

gallery_33149_13446_847992.jpg

gallery_33149_13446_338214.jpg

gallery_33149_13446_107278.jpg

gallery_33149_13446_392452.jpg

 

Op foto 4 heb ik drie planten gediefd als test, vind zelf dat er wel redelijk verschil in zit kwa extra hoofdtop ontwikkeling.

 

Overmorgen begin week 6!

 

Gr,

 

GK

Edited by Grow King
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey grow king, dat ziet er mooi uit man.

Mooie topopbouw en mooie groene bladeren.

Ik keek net ff op je schema en die toevoegingen op hoeveel liter water geef je dat mee?

 

Succes verder deze ronde, en ik kom zeker vaker ff mee kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er bijzonder goed uit..

Lekker bezig..

Al een paar kolonies uitgezet en zoja welke...

 

Ga zo door man.. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ de Leerling, ik werk met aptus en geef over het algemeen ongeveer de helft tot driekwart van de voorgeschreven waardes mee.

De liters zijn niet relevant omdat deze in combinatie met de gift, en de vraag van de plant fluctueren. Hier pas ik dan de voeding op aan.

 

@VenaSnar, thanks ik sta er zelf ook van te kijken.

 

@OudeRocker, ga ik zeker proberen!! de steks zijn gedompeld in pv, daarna in wk1-2 gedouched met pv en parker neem. En in begin wk4 is er een kolonie Tetrix in gegaan.. Heb nu nog een enkel spint eitje op de onderste bladeren, maar niks schrikbarends meer!!

Edited by Grow King

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man ! Gaat echt lekker ! Ik heb elf weer Santas staan maar is echt een ongelijk veldje verschilt zelfs 30cm onderling. terwijl de grootse allemaal getopt zijn. wordt een mooie oogst lekker kweken dat rfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Noa, Jammer van je Santas.. hopelijk voor jou zitten er weer zulke knotsen in als de vorige keer ondanks het hoogte verschil.

 

Ik hoop ook dat ik het tot een mooi einde kan zingen, zal er deze ronde vooral aan liggen of er rot in komt ofniet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie volle trossen GK :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een moddervette kegels, jammer van die stinkspint

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een knuppels :dribble:

 

mooi hoor grow king!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit echt te wachten op een update, zag er bij je laatste update zo vet uit!

hoop ni dat er wat mis is!

 

nou ik blijf er nog wel ff bij :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze nog een update dan....

 

Vandaag zijn ze in de eerste dag van week 8 aanbeland, ik heb besloten om ze nog een weekje langer et laten staan en dus voor 9 weken bloei te gaan..

Over 14 dagen gaan ze om!!

 

Het is goed te merken dat de toppen lekker op beginnen te dikken en keihard en compact worden.

De temp en lv is door het zachte buiten klimaat mooi stabiel te houden in de ruimte, daarom ben ik ook minder bang voor rot deze ronde..

 

Er is echter wel 1 probleem, sinds een goede week beginnen de bladeren gelig te worden en roest plekken te vertonen...

Zelf was ik er van overtuigd dat het een tekort aan K is, dat geeft ook deze symptonen en zou goed mogelijk zijn in de afbloei fase.

 

Maar vandaag ben ik op een ander euvel gelopen!! normaal meet ik altijd mijn retour in het vat, en hou de ph waarde zo altijd mooi stabiel rond de 6...

Enkel vandaag dacht ik laat mij eens het laatste restje drain meten, en tot mijn verbazing kwam hieruit een ph waarde van 3.5 naar boven :rtfm:....

Het is toch bijna niet mogelijk dat er zo een groot verschil tussen retour vat en retour drain zit?????

 

Hier een foto, beetje moeilijk zichtbaar maar die staat dus op 3.5

gallery_33149_13446_94437.jpg

 

Het blijft voor mij tot nu dus gokken of de roest komt van een tekort aan K, of een te lage PH.. (ik moet dichter worden :) )

 

Een tekort aan K zou ik al niet meer kunnen oplossen met de 5 vloedbeurten die nog maar komen gaan tot aan de schaar.

Eigenlijk was ik van plan om nu de retour alleen nog maar aan te vullen met water tot het eind!!

 

Hier nog een paar foto's van de dames..

 

gallery_33149_13446_296600.jpg

gallery_33149_13446_560866.jpg

gallery_33149_13446_10307.jpg

gallery_33149_13446_621468.jpg

gallery_33149_13446_636866.jpg

 

Ik hoop dat iemand wat zinnigs kan zeggen over het roest probleem, en de onverklaarbare ph waarde..

 

Gr,

 

GK

Edited by Grow King
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jump: thanks voor de update

 

als ik het goed begrijp recirculeer je het voedingswater!? zitten de roestplekjes bovenin in de kleine(top)bladeren waarschijnlijk ph problemen, door te recirculeren gebruik je over het algemeen meer ph- om je ph waarde in je voedingsvat op peil te brengen. als dat probleem kan zijn dan kan je er weinig meer aan doen behalve wat je al van plan was, spoelen dus met af gezuurd water en als het ff kan drain afvoeren! overigens geel worden is het natuurlijk een mooie tijd voor(grote bladeren althans) het is immers herfst in je hok!!!

 

verders vet veldje hoor :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen. Alleen nog vat bijvullen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen.

dat denk ik ckers ook wel! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...