Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste forum dudes and girls,

 

Omdat ik merk dat de meeste hydro kweek verslagen op het eind lopen, en ik zojuist een nieuwe ben begonnen ga ik een verslagje bij houden. Just for fun want ik ben niet zo van de vele updates....

 

Opstelling is ongewijzigd van de vorige kweek, kleine opsomming:

  • 2x 1000W DE Gavita
  • 16x 35L krat
  • 3m2
  • 2500m2 softbox

Van de keer gaan we 48 PP's draaien, 3 per krat..

 

De steks hebben 10 dagen voorgroei gehad in een DP90 onder 6x 35W T5 op netpotjes in Plagron Lightmix.

 

 

RFX is ingewaterd met Plagron A/B, Aptus N-boost en Enzyme.

 

Door het vroegtijdig stoppen van mijn vorige kweek had ik na het inwateren een retour EC 2.4

Tot mijn verbazing sloegen ze aan als een gek.. Wel hebben ze wat stress en last van rode steeltjes hierdoor!

 

Ze hebben 4 dagen de tijd gehad om aan te slaan... en dan is de klok op 12/12 gegooid!

 

De temp is mooi stabiel op 21/27 de LV zit wat laag rond de 45%

 

Ondertussen staan ze al 4 dagen in de bloei en is de eerste vloedbeurt al geweest, de retour EC kwam nu netjes op 1.3 uit...!!

 

 

Knallen maar, veel lees en zoals ik het zelf altijd beleef kijkplezier!!!

 

Maar nog niet voor nu :) zal asap een paar foto's plaatsen.

 

Gr,

 

 

GK

Edited by Grow King
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super,

Ze zijn ingewaterd met 1,0. Eerste vloedbeurt hebben ze met 1,2 gehad. Vanavond krijgen ze een tweede vloedbeurt met 1,3 en zo wil ik het opbouwen naar een retour waarde van 1,7 tot dat de bloei er lekker inzit. Mits de pp het toelaat...

 

Voor de liefhebbers even een paar foto's helaas wel met het licht aan.. (beetje spannend houden he!)

gallery_33149_13446_417772.jpg

gallery_33149_13446_22767.jpg

 

Gr,

 

GK

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom iedereen,

 

Het kweek opp bedraagt 3m2 Knakenpoetser..

 

Gisteren is er niet meer gevloed voor de 2e keer, heb deze uitgesteld naar morgen zodat de wortels nog even naar water moeten zoeken en zich zo beter ontwikkelen.

 

Nog wat foto's met het licht uit.. helaas wel wat bewogen :)

gallery_33149_13446_1181702.jpg

gallery_33149_13446_197599.jpg

 

GK

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekken zien er stevig uit, mooi vertakt ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Krasi,

 

Bedankt! ze zijn ondertussen ook al 21 dagen oud.. waarvan 7 dagen bloei.

Ik hoop dat ze komende week nog even doorschieten en minimaal nog 15cm groeien.

Ze krijgen straks nog een douche met Parker neem oil ;)

 

Gr,

 

GK

Edited by Grow King

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ook bang voor dat ze ik ze net iets te vroeg heb omgezet, ze zijn nu gemiddeld rond de 50 cm en zaterdag staan ze 2 weken op 12/12. De tijd zal het uitwijzen...!

 

Vandaag een tegenslag gehad. Ik kwam in mijn hok om water te geven, zat heel mij vat vol met residu!!

Echt vervelende dikke witte drijvende drap..

Heb het vat toch maar aangevuld en ben gaan vloeden, wat denk je alles verstopt half verwegen het pompen. (zie foto)

Ben dus meer als een uur bezig geweest om de leidingen en pomp te demonteren en reinigen.

 

Ik heb vorige vloedbeurt voor de eerste keer met peroxide35% 0.5ml/1L gevloed.

Vorige rondes gebruikte ik wekelijks aptus system clean en had ik hier geen last van.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt?

 

gallery_33149_13446_1272574.jpg

 

Gr,

 

GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

weird. heb hier bij voledig mineral voeding nog nooit last van gehad.altijd helder water

 

peroxide35% 0.5ml/1L

 

peroxide geef je 1 op 1000, heb jij em 1 op 2000 gegeven of bedoel je 5 ml/l?

 

peroxide gaat niet samen met bio > aptus

Share this post


Link to post
Share on other sites

He super,

Ik heb 1/2000 gegeven.. maar had de vloedbeurt ervoor nog N-boost van Aptus mee gegeven. Zal daar dus aan liggen!!

Met system clean van aptus had ik het probleem niet, dus de bus peroxide moet hier dan weer plaats voor maken.

 

De dames draaien verder lekker naar mij zin, ze zitten nu gemiddeld rond de 58 cm. Denk dat ze ver uitgegroeid zijn nu want de bloei zit er goed in en we gaan ook al week 3 in.

 

Heb het net ook al gespannen, achteraf gezien had ik beter nog even de benen geschoren tegen het fluf maarja we zien wel wat er van komt!

 

08-02 14 dagen bloei

Temp 20/29

LV +- 50

 

200L in 21C

EC: 1.8 Plagron A/B, 50ml Aptus Ca/Mg boost.

PH: 5.7

 

160L uit

EC: 1.8

PH: 6.1 volgende vloedbeurt 5.6 in

 

Ze drinken nog wel wat weinig naar mijn zin. Waarschijnlijk gaat dat aankomende week wel meer worden!

Vanaf volgende vloedbeurt krijgen ze Aptus super pk voor hun kiezen...

 

gallery_33149_13446_882.jpg

gallery_33149_13446_788258.jpg

gallery_33149_13446_814861.jpg

 

Gr,

 

GK

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk ook mee, ik had de 2de ronde opstart problemen. waar halen jullie de waterstof peroxide??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook system clean van aptus maar is volgens mij niet te vergelijken met peroxide 35% 1:1000

 

zie met 35% peroxide 1:1000 altijd belletjes, je kan zien dat er wat gebeurd. bij aptus doe je 1:4000 geloof ik, volgens beschrijving. maar je ziet niets gebeuren. geen idee wat het % bij aptus is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Noa, ik heb die van mij bij growcentrum-noord gehaald.. weet niet of ze deze nog verkopen dacht ergens gelezen te hebben dat de regels voor peroxide vanaf 2015 aangescherpt gingen worden voor particuliere verkoop.

 

Klopt super, de werking van aptus systemclean kon ik ook niet gelijk in mijn vat terug zien zoals bij 35% maar ik kon het wel combineren met mijn voeding dus dat is toch wel een voordeel. En de wortels zijn altijd spierwit geweest wanneer ik de RFX omwoelde..!

 

Had bij het bekende standpunt moeten blijven: Never change a winning team!!!

Edited by Grow King

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze mooi groen GK, wanneer ze nog ietsje voller worden is je bezetting perfect, je hebt iig genoeg diepte.

Oxy Org van Puk bevat ook peroxide, dus die kan je altijd nog bemachtigen wanneer de normale peroxide moeilijk te bemachtigen wordt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag, hier ga ik lekker mee aanschuiven...

Beetje laat, maar ze moeten nog wel wat bloei hebben dus...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ff 1000 liter inslaan , mogen jullie het dadelijk bij mij halen voor €30 p/liter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak plan Noa, ik zou voor 20 de liter gaan dan zit je net iets onder de prijs van puk en aptus hun middeltjes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update, mede Growers

 

Ondertussen aanbeland op dag 21 bloei, ik mag niet klagen. Het veldje is mooi groen en de topopbouw ziet er goed uit vind ik zelf..

In het begin ben ik even bang geweest dat het niet vol zou komen en heb daarom ook niet gediefd. Dat had ik achteraf beter wel gedaan, er zijn nu al aardig wat topjes en uitlopers die nagenoeg geen direct licht krijgen. Dit punt kan ik dus meenemen voor een eventuele volgende hobby kweek.

 

Deze keer gebruik ik voor het eerst Aptus Ca/Mg en het lijkt erop dat dit gelijk zijn vruchten afwerpt.. of opbouwt.. Tis maar hoe je het bekijkt :D

Van de week hebben ze ook voor het eerst Super PK mee gekregen, nu nog in een lage dosis deze wordt langzaam opgevoerd komende weken!

35% geef ik niet meer omdat dit residu opleverde de planning is om weer system clean te gaan gebruiken als peroxide moet alleen even tijd vinden om het te halen.

 

De eerste spint eieren zijn wel al weer goed zichtbaar op de onderste bladeren + een enkele klootzak, straks dus maar even Tetrix roofmijt bestellen om de zooi onder bedwang te houden

 

Temp 20/29

LV +-45

 

Ze mogen nog wel wat meer gaan drinken nu nog maat 0.41L/dag

 

Fotoje van mijn schema voor de liefhebbers

gallery_33149_13446_81297.jpg

 

De damens...

gallery_33149_13446_115584.jpg

gallery_33149_13446_112365.jpg

gallery_33149_13446_23861.jpg

gallery_33149_13446_100987.jpg

 

Gr,

 

GK

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...