Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Malavita

Metalen Kastje

Recommended Posts

Ik wil een klein voorgroei kastje met t-neon erin.

 

Nu zag ik van die kleine witte metalen kastjes met deurtjes met slot.

 

Ik vroeg mij af kan ik dat gebruiken of kan je dat behandelen als dat moet.

 

En aan de binnenkant wat zou je er dan het beste op kunnen doen de plantjes hoeven er maar 2 weken voor te groeien dus hoge temperaturen zijn er niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou op zich wel kunnen neem ik aan, beetje op de afmetingen letten TOV je lamp.

Ik zou wel even nadenken over isolatie, want de dunne metalen wanden doen daar niets aan. snel warm en dus ook weer snel koud.

 

als het goed is hoef je het niet te behandelen, vaak zijn deze gepoedercoat.

 

binnenkant misschien tempex op de wanden met wat folie of zo, zou er voor 2 weken geen groot project van maken. Als je maar knappe temp's kunt houden en zoveel mogelijk licht gebruiken. In die 2 weken moeten ze natuurlijk zo goed mogelijk ontwikkelen.

 

gaten maken voor een uit en inlaat zijn in metaal wel iets meer werk.

 

EDIT,

 

denk er ook aan om je kastje dan te aarden, metaal geleid erg goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf een voorgroei kastje van 4cm dikke sandwich panelen gemaakt met een 2x36watt t neon dr in. Boven in de hoek een gat en in de tegenovergestelde onderhoek ook een gat voor lucht doorvoer. Werkt perfect. En wat je zegt t is maar voor 2 weekjes. Daarna gaan ze bij mij onder de 250watt hps. Als je dat kastje gewoon binnen in huis zet valt het met de temperatuur best mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het metaal bewerken wordt wel een stuk moeilijker. Er zijn toch ook van die kleine soort van highschool lockers die hebben wel een ventilatie roostertje. Ben benieuwd wat t wordt, ik zat er namelijk ook over te denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja die beaker! Ik wilde net zeggen die kan je zo bij de Ikea halen maar was er niet zeker van. Mooi topic!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was nog steeds wel goed idee alleen het feit dat het ook snel opwarmt of afkoelt maar heb nu een dp90 gekocht dus is eigenlijk al opgelost :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je net zo'n kastje als in dit topic?

 

Weet iemand of dat model kastje uit whazzup zijn verslag nog te krijgen is? Ik kan op de site van ikea alleen een laag dubbel model vinden.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...