Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ganjaman007

Medicale Wiet

Recommended Posts

:D ik vroeg me af word je van medicale wiet high?

 

zie staan bij zaden heldere high ??

 

waarschijnlijk als je wietje hebt met vb 12thc 12cbd word je ook wel high alleen moet je er meer van roken nee ?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

de term medicinaal wordt te pas en te onpas gebruikt om iets aan te geven dat dan standaard zou zijn

iedere medische aandoening heeft aparte aanpak nodig

wel is het zo dat het voor sommigen niet de bedoeling is om een stonede kop te hebben . hoog cbd wiet is inderdaad medicinaal voor sommigen.

 

er is ook medicinale wiet waar je knetter stoned van wordt..kijk maar eens op bedrocan.nl

dat is de kweker van de apotheekwiet

3 van de 4 soorten de ze hebben zouden in de gemiddelde koffieshop hoge ogen gooien

-bedrocan : stevige stonede wiet met een hybride werking , rode oogjes, koelkast leegvreten ..praatkick

-bedrobinol; een soort northernlight/haze achtige kruising zoals sensi ze vroeger verkocht in hun shop

-bedica : een afghaantje met kalmerende/slaapverwekkende werking, helaas alleen in "granulaat"verkijgbaar (lees; gemalen toppen)

 

 

en hun vierde soort : das meneer de heldere high, genaamd bediol

een naar wortelruikende "geen vlees, noch vis"soort die weinig interessants met het hoofd doet voor de doorgewinterde blower.

mocht je helemaal niets in je systeem hebben m, dan is het wel okay om er een jointje mee te draaien, maar dat ene moment dat je bij elke goede joint hebt , dat komt niet ,,hij "klapt never nooit niet"

 

van al deze soorten vraag ik me af hoe ze zouden zijn op lekkere aarde, met wat wormenmest , gevoed met organische mest

want dat het op steenwol is gekweekt , dat verandert het terpenen profiel behoorlijk, en maakt die apotheekwiet bijna uitsluitend geschikt om te vaporizen...

 

 

{ik gebruik wiet om medische redenen , en ik kan je verzekeren dat de high van mijn persoonlijke medicinale wiet niet helder is voor een ander.

dat ik er helderder van wordt is puur persoonlijk :likken: }

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ok thanks meneer jansen :D dat is nou een uitgebreide uitleg :D

 

zelf word het hier royal medic

  • THC 10%
  • CBD 12%

dus licht wietje maar rook maar zelden en is meer voor de fun van kweken en als ik onsteking heb pijnstillend(reuma) ook om gezellig jointje te roken zonder helemaal tegen de grond te gaan zoals je nu veel hebt met die opgefokte wiet :P ( al kan dat ook wel soms es leuk zijn) maar als je dan toch es wat stonder wilt worden met medicale wiet wouw ik weten of dit ook mogelijk is :D

 

dus bij deze komt wel goed zo te horen :D

 

thx :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zo veel cbd ten aanzien van die thc hoeveelheid zou ik geen zware kop verwachten,,,maar kan wel spannings-verlichtend werken voor slapengaan

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ok al rook ik er 1 meer toch niet wat stoned gevoel ?

 

nu ik rook liever voor de relaxheid dan echt te stoned en zal bij mijn volgende kweekje dan iets zwaardere zetten voor wanneer i toch eens wil stoned gaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de geuren van sommige cbd wietjes kunnen wel goed ontspannen ...vreetkicck is op zich minder dan met hoog thc - want minder suikerspiegel-dip, maar je smaak kan door ontspanning alleen al toenemen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedrocan verkoopt of via de apotheek levert is echt heel slecht en heeft niks met medicinale cannabis te maken,

je wiet word niet gemalen maar gestraalt, iets wat er meteen bagger van maakt en dan blijft er niks over van enig terpenen profiel.

Dit zal ik nooit aan iemand adviezeren, ook omdat het op steenwol word gekweekt en dan heb je sowieso geen medische waarde meer.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heeft het geen medicinale waarde meer als het op steenwol gekweekt is dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 groente van tegenwoordig zit ook geen voedingsstoffen meer in,

Alles wat je op inerte media kweekt wordt smakeloos zonder uitwerking.

Het terpenen profiel gaat totaal verloren....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wat ze zeggen inderdaad, dat er in groente tegenwoordig geen voedingsstoffen meer zitten.

Maar is dat wel echt zo?

Hoe kunnen de planten er dan goed bij staan?

Als planten voedingsstoffen tekort komen, dan zie je dat toch aan de ontwikkeling van de plant?

 

Heeft iemand een gemeten resultaat verschil in terpenen van een kweek op (bio) aarde en hydro?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet het aan de hand van de groep medicinale patienten om me heen die als hun wiet op is weer op bedrocan aangewezen zijn,

bestraalde hydro meuk is wat ze daar serveren en in de shop is het hetzelfde. Ze hebben baat bij bio/organische wiet en daar knappen ze ook echt van op dus daar meet ik het aan af.

De planten staan er prima bij omdat die zoals sla in een basin word gekweekt op alleen water met chemische voedingsstoffen, sla doet t perfect maar heeft geen voedingswaarde meer.

Mijn vader was horeca slager voor restaurants en haalde zn vlees van ver? Waarom omdat de koeien daar wel goed te vreten krijgen en geen doixine voer en antibiotica zoals hier, toch geen vreten vlees uit de supermarkt? Doe mij maar een argentijnse klapperrrr.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk persoonlijk dat het goed afbloeien van de planten het verschil veroorzaakt en waarschijnlijk het soortje, of zijn de soortjes die je bij Bedrocan en de shop koopt hetzelfde soortje als die je zelf groeit?

 

 

Waarom heeft die sla op hydro geen voedingsstoffen meer dan?

Als een plant tekort aan voedingsstoffen heeft, dan groeien ze toch ook niet goed en zie je dat aan de bladkleur.

 

 

Met vlees is dat een ander geval, daar zit zeker verschil in in wat de koe gegeten heeft en toegediend heeft gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat hier wel wat termen door elkaar worden gesmeten,

bestralen gaat zwaar ten koste van het terpenen en cannabinoiden profiel, dat zeker.

maar de medicinale waarde wordt door een specifiek profiel vergroot, en indien dit profiel ook te behalen is( in mindere mate) in hydro kweek dan gaat die waarde nog niet geheel overboord.

dat organisch kweken beter en lekkerder is for sure,

maar hydro kan natuurlijk zeker wel een medicinale wiet voortbrengen.

zoals eerder gezegd de afbloeitijd is ook een belangrijk aspect.

 

Maar ik ken genoeg patienten die al jaren gebaat zijn bij hun "hydro"medicijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is omdat ze geen bio/organische wiet tot hun beschikking hebben want geloof me als ze konden kiezen weet ik het antwoord wel.

En je geeft eigenlijk zelf het antwoord al jazeker kan het medicinale wiet voort brengen maar voor een patient wil je toch alleen t beste?

 

Poldergrower

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het over de groep die niet veel kan sjouwen of om andere redenen hydro prefereert.

het gaat mij niet om een nietes /welles.

ik schrijf gewoon op wat ik hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook weetje en juist van de mensen waar ik kom willen niet anders meer...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger dronken ook de meeste DE rode band koffie, tegenwoordig leggen ze liever wat meer neer voor een goeie kwaliteit.Tis meer de terpenen groep die meer te lijden heeft onder hydro dan de cannabinoiden zoals THC, maar deze plant kan wel een medicijn afleveren met een goeie smaak & geur.Ook dat heeft al een medische waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat probeerde ik te zeggen.

want mijn amnees doet me op hydro ook genoeg om te werken

dus, alhoewel verarming, blijft het werkzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis alleen de vraag gaat het niet beter werken als je de terpenen erbij hebt, die je bij hydro er veel minder bij zal hebben?? Moet wel zeggen dat bij hydro ook de bemesting van invloed is op de smaak & geur.In het buitenland (USA) wordt er ook mbv vloeibare organische voeding gebruik gemaakt in hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk denk ik dat dit geen vraag is maar een weet.

al een aantal keren ruzie met Wernard gehad om psies dit punt;

als je de werking van terpenen niet erkent, heb je geen enkel respect voor somiige al eeuwenoude therapiën, zoals homeopathie, bach bloesem, fytotherapie etc.

dit zal niet voor iedere medicinale gebruik hetzelfde gelden maar overall is dat : ja het werkt op zich maar ook synergetisch met cannabinoiden.

dus beter? ja. ik denk van wel.

onwerkzaam door hydrokweek?Nee, ik denk van niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had van de week 2 mensen gesproken over CBD olie waarvan 1 het had gebruikt tegen neuropathie & bij de ander die ze partner vanwege de gevolgen van een herseninfarct, maar bij allebei geen baat.Die met neuropathie krijg het nu via de apotheek waar ook THC inzit, maar natuurlijk niet de terpenen & de ander had ik doorverwezen naar het pgmcg vanwege voor meer info, maar had ook gezegd om tinctuur eens te proberen ipv olie vanwege de cannabinoidenzuren.

Had Weetje misschien nog een extra aanvulling??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Weetje is wel benieuwd of dit beide geen cannabis gebruikers waren.

coffeeshopbezoekers hebben al thc in hun bloed en ik vermoed dat bij deze groep cbd only wel beter zal werken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens MNS, mede grondlegger van CBD Crew, zal uiteindelijk iedereen overstappen (van CBD only) naar olie met THC, omdat dat medisch effectiever is.

Lee van ProjectCBD waarschuwt zelfs tegen het gebruik van CBD only producten en Shanti waarschuwt tegen myrcene, de voornaamste terpeen in CBD wiet.

CBD (CareByDesign) heeft aangetoond dat olie met THC beter werkt.

 

De Universiteit van Jerusalem en Tikun Olam (van Avidekel) concluderen eveneens dat full spectrum cannabis extracten beter werken dan CBD only.

CBD heeft een zgn. bell shaped response curve, ietsje ervan is goed, te veel ervan heeft een averechts effect.

 

In een enquete van het PGMCG onder patiënten met doktersrecept werd hoge CBD wiet gewaardeerd met een 2 en hoge THC met een 7.

Hoe meer CBD hoe minder terpenen*, die het medisch effect bepalen. Voor elke 5 mg/g aan terpenen wordt wiet 1 punt hoger gewaardeerd.

 

* Evolution of the Cannabinoid and Terpene Content During the Growth of Cannabis sativa Plants from Different Chemotypes

 

Tabellen bij dat onderzoek

 

 

 

**

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...