Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Theezakj

Vraagje Autoflowers + Potten?

Recommended Posts

Dag allemaal:) Net een kweek achter de rug met normale planten, en ga weer over op autoflowers.

 

Nu heb ik hierover een aantal vraagjes. Moet je de tijd van autoflowers ook op 12/12 zetten? of moet je die gewoon 18/6 zetten, want als je het bv zelf op 12/12 zet na 3 weken gaan ze dan al bloeien, maar als je gewoon 18/6 laat gaan ze veel langer groeien en dus heb je ook grote planten. Graag dus even wat tips wat ik hiermee best doe, zelf 12/12 zetten of gewoon zelf laten kiezen voor de bloei?

 

Verdr kweekte ik in ronde potten. Iemand een plaatsje / idee waar ik vierkante potten vind met genoeg liter inhoud?

 

Bedankt voor de hulp alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers bloeien automatisch, het woord zegt het al. Het lichtregime heeft geen invloed op de tijd wanneer ze gaan bloeien. Meer licht betekent wel meer (bloei)gewicht.

 

Vierkante potten, check de growshop...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Vierkante plastic potten zijn ook verkrijgbaar bij een tuincentrum , vaak ook goedkoper

 

Groet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt het dat autoflowers minder opbrengst hebben?

Ik ben op zoek naar zaden, en ik zit te denken aan northern light. Dat rook ik het meest, en bevalt goed.

Als ik bij de info van de zaadverkopers kijkt dan scheelt het wel de helft in opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers hebben sowieso minder opbrengst dan normale planten. Zelf heb ik ook al eens northern light laten groeien, vond t idd een zeeer goede, waren mooie knoppen, goed compact en ik was toch wel tevreden met de opbrengst. Weet wel niet hoeveel ik had, is een tijdje geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze ook op 24u licht zetten ;)

ken er nog wel die dat doen....

 

maar waarom autoflowers? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de voordelen van autoflowers indoor niet zo goed, puur en alleen al om het feit dat auto's niet per defenitie meer grammen geven dan de originele soort, en daarbij ook nog meer lichturen kosten, dus minder grammen en meer kosten.

 

Kan iemand mij de voordelen vertellen? Lijkt mij zelfs dat ook de smaak niet opweegt tegen het origineel, ik zeg maar wat AmnesiaAuto in vergelijking met normale Amnesia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de voordelen van autoflowers indoor niet zo goed, puur en alleen al om het feit dat auto's niet per defenitie meer grammen geven dan de originele soort, en daarbij ook nog meer lichturen kosten, dus minder grammen en meer kosten.

 

Kan iemand mij de voordelen vertellen? Lijkt mij zelfs dat ook de smaak niet opweegt tegen het origineel, ik zeg maar wat AmnesiaAuto in vergelijking met normale Amnesia..

 

De smaak is het zelfde als bij normalen planten bij mijn jack herer.

 

De voordelen die ik zo weet zijn:

 

Als je passieve lucht inlaten hebt en er komt licht door krijg je niet mee hermas.

 

Je hoeft autoflowers veel minder voeding te geven.

 

Je kan ze heel laag houden als je meer stikstof toevoegd als je ruimte klein is.

 

Ze rijpen iets sneller af als niet autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...