Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chanelmummer5

Mijn 1E Kweek En Ik Doe Het Zonder Lampen.

Recommended Posts

Hallo,

 

Dit wordt mijn 1e keer dat ik ga kweken, ik weet dat iedereen zegt dat ik moet wachten maar dat kan ik dus niet, ik stond te trappelen dus vandaar. We gaan gewoon eens kijken hoe of dit gaat lukken.

 

De kraamkamer:

 

Op 14-01-2015 heb ik 2 zaadjes in een kopje warm water gedaan. De volgende dag duwde ik zacht met mijn vinger op de zaadjes en ze gleden naar de bodem. De zaadjes waren zich aan het vol zuigen met water.

 

Twee dagen later heb ik ze op een schoteltje gelegd, met daarop 2 stukjes keukenrol die ik vochtig had gemaakt, op deze 2 stukjes heb ik voorzichtig de zaadjes gelegd, toen er nog 2 stukjes vochtig keukenrol papier erop en een 2e schoteltje omgekeerd erop

 

Nu 4 dagen later zijn ze aardig ontkiemd, zeker elk 2 a 3 mm, en uit de kraamkamer geplant in gewone aarde waar je ook mee kunt stekken. Ik had al eerder lege eierschalen bewaard en die super fijn gemalen. Een heel klein beetje van die schalen heb ik onder in bij de aarde gedaan en daarna geplant nu net.

Het potje dat ik heb gebruikt is geen potje. Ik heb een stapel lege eierdozen, je weet wel waar iets van 20 eieren in kunnen en die gebruik ik als potje. Ik heb er 2 uitgeknipt, gaatje onderin gemaakt.

 

Ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren.

gallery_44064_17873_1493336.jpg

 

 

gallery_44064_17873_300755.jpg

 

De ontkiemende zaadjes

 

 

Het is trouwens super cheese.

gallery_44064_17873_1493336.jpggallery_44064_17873_1570290.jpg

Edited by Chanelmummer5
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het niet gebruiken van lampen is al genoeg gezegd denk ik dus laten we dat ook niet weer doen! :P

 

Kijk voor het plaatsen van foto's even onder het kopje Algemeen, daar is het duidelijk gemaakt adhv filmpjes......

Eerst het filmpje kijken hoe je ze in je galery zet en daarna hoe je ze vanuit de galery in je topic plaats :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het niet gebruiken van lampen is al genoeg gezegd denk ik dus laten we dat ook niet weer doen! :P

 

Kijk voor het plaatsen van foto's even onder het kopje Algemeen, daar is het duidelijk gemaakt adhv filmpjes......

Eerst het filmpje kijken hoe je ze in je galery zet en daarna hoe je ze vanuit de galery in je topic plaats :excl:

Hartstikke bedankt !
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je wel op met die eiertray.

Die zuigt het vocht uit je aarde en kan gaan schimmelen.

Als straks je plantjes boven zijn kunnen je wortels door het karton heen groeien en die kan je dan beschadigen als je ze gaat overpotten.

En als je ze met tray en al in een grotere pot zet krijg je weer kans op schimmel.

 

Mocht je ze in de vensterbank willen zetten dan kan je radiatorfolie(http://www.bespaarbazaar.nl/radiatorfolie-hr-p-465.html) om je pot doen met de glimmende kant naar buiten zodat je aarde/wortel temperatuur redelijk gelijk blijft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je wel op met die eiertray.

Die zuigt het vocht uit je aarde en kan gaan schimmelen.

Als straks je plantjes boven zijn kunnen je wortels door het karton heen groeien en die kan je dan beschadigen als je ze gaat overpotten.

En als je ze met tray en al in een grotere pot zet krijg je weer kans op schimmel.

 

Mocht je ze in de vensterbank willen zetten dan kan je radiatorfolie(http://www.bespaarba...e-hr-p-465.html) om je pot doen met de glimmende kant naar buiten zodat je aarde/wortel temperatuur redelijk gelijk blijft.

Hey, wat een goeie !! Mijn idee was dat juist die eiertray ook oplost en dat daardoor de worteltjes niet beschadigen maar idd schimmel heb ik niet over nagedacht dom !! Djw,

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-neon miss optie kan je is naar kijken desjop en growcenternoord hebben die google maar is.

Zonder licht ga je weinig doen man

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-neon miss optie kan je is naar kijken desjop en growcenternoord hebben die google maar is.

Zonder licht ga je weinig doen man

Daar zal ik eens naar kijken djw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze ef overzetten in een fatsoenlijk potje! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt he....

Ktja zie topic titel.. Zonder lampen wat blijft r dan nog over ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah vraag ik me ook af.

De zon maar dan zit je op n de verkeerde categorie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor indoor zonder lampen wat blijft er over de zon idd hoe maak je daar indoor gebruik van ?? Juist voor het raam..

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet voor niets dateerd de laatste post van ts ruim een maand terug.

 

Gedoemd om te mislukken, maar lekker eigenwijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zo gehoopt dat het gelukt was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal de energie bron weg bij welke levensvorm dan ook en het resultaat is er na ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...