Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boinius

Rollingstoned G-Kit

Recommended Posts

Hoi,

Na een kweek buiten die goed ging en de voorbereidingen te maken voor een nieuw seizoen, werd hier in België toch wel duidelijk dat de wetgever anders gaat denken over 3 plantjes in een tuin in de grootstad...

Dan dacht ik mss gewoon een kleine tent/kast binnen voor 1 plant, maar lekker discreet, die meerder kweken per jaar aankan en niet veel kost, buiten de aankoop dan. Ik neem aan dat een goede kas toch wel enkele kweken meegaat?

En dan kwam ik dit tegen, http://www.rollingst...ngstoned-g-kit/. Heeft iemand hier ervaring en meningen over? Is dit eerder zoals ik het lees, puur pr en hoge prijs, of loont het wel de moeite, of ben ik beter af met zelf iets te bouwen?

 

Echter, ik heb totaal geen ervaring of ideeën voor binnen te kweken, buiten wat ik hier lees :) Kijk ik mss beter naar micro-kweek?

Maar het idee van deze kast spreekt me wel aan, niet te groot, proper en niet veel moeite aan.

Ja ze verkopen het goed :P. Maar als ik zelf iets gelijkaardig kan maken voor een pak minder loont dat ook wel?

Alvast bedankt om wat duidelijkheid te scheppen.

 

groeten uit vlaanderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zoiets wil kan ke beter een kast van g-tools kopen. Kost net zo veel en dan heb je meer ruimte en keuze uit lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Tjoe zegt of anders in de micro/fluo sectie kijken naar bouwverslagen van kleine kastjes. Dan zit je namelijk wel stukken goedkoper voor een 1-4 plants kastje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meningen over deze kast zul je, ondanks dat men hem niet heeft, altijd hebben. Overigens is het een kast van G-Tools, alleen iets kleiner. Uiteraard mag van mij iedereen zijn eigen menig hebben, daar wordt ook naar gevraagd door topcstarter, maar qua centen vind ik dat iedereen dat zelf moet weten. Ja, er zijn goedkopere/betere alternatieven. Voor hetzelfde geld heb je bij g-tools zelf geloof ik een met 250w hps setup een hoge versie vd 60 x 60 kast.

 

Onlans heb ik er eentje, na zorgvuldig afwegen, aangeschaft.

 

Ik kan je nog niets vertellen over een eventuele opbrengst, zover ben ik nog niet. Ga binnenkort ah verslag beginnen.

 

Het concept is goed bedacht, alleen wat matig uitgevoerd. Omdat ik ook geen reviews kon vinden, heb ik gewoon de gok genomen. Ben handig genoeg om aanpassingen te verrichten. En dat bleek wel nodig. Al is het minimaal.

 

Ben je technisch een leek, dan is het mogelijk, maar perfect is ie niet op et moment dattie voor het eerst opgezet is. Als je perfectie verwacht voor dat geld zeg ik niet doen. Speelt geld geen rol en durf je aanpassingen te maken dan is het een mooi kastje, waar je diverse kanten mee opkan.

Ik blijf komende tijd kleine veranderingen aanbrengen. Zoals aan de armatuur, want de groen verlichte aan/uitknop wil ik naar de bovenzijde verplaatsen, alsmede de invoer qua elektra. Die zitten nu ad zijkant, maar bemoeilijkt het verhangen vh armatuur.

Ik moest ook een miniem randje van de deuren zagen. Ze bleken net te hoog om er makkelijk uitgehaald te kunnen worden. Anders moest telkens het dak iets gelicht worden.

 

Verder ben ik erg blij mee en ga met veel plezier mijn allereerste binnenkweek in. Heb absoluut geen spijt van mijn aankoop! Maar ik hield dan ook al rekening met aanpassingen. Dat doe ik altijd...

 

Succes met je keuze. Bij vragen hoor ik het!

 

Gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf een g tools mini(60/60/178) enigste aanpassing die ik heb moeten doen was van de zomer een extra inlaat gemaakt. Verder vind ik het persoonlijk een fijne kast.

Juist om het feit dat het een kast is en geen tent.

Heb kleine kinderen en regelmatig visite in huis. En de kast valt niet op in de zin dat mensen er vragen over gaan stellen. Een tent wekt meer vragen op denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de kast die ik geleverd kreeg zaten 3 voorgeboorde gaten voor de inlaat met 3 inlaatstukken. Dat is anders dan de kit in eerste instantie wordt aangeboden. Of het is een update of het was een foutje bij het produceren..

Is een prima kast, maar ik vind wel dat het puntje op i mist. Een kwalitatief minpuntje.

Alle alu profielen waren niet ontbraamd bijvoorbeeld, waardoor ik, bij de hoekstukken, veel lichtlekken had. Voor dat geld had ik eigenlijk wel een nettere afwerking vd profielen verwacht. Nu lijkt het een kwestie van zaag zaag op maat, inpakken en wegwezen.

Mis bijvoorbeeld ook de rubberdoppen onder de voetprofielen. Die gebruik ik niet, dus zal me een rotzorg zijn. Maar ze horen er eigenlijk wel bij. Anderzijds heb ik teveel groeilampen gekregen bij de kit, 4 stuks en kreeg ik later nog 3 bloeilampen thuisbezorgd, zonder dat ik een melding had gemaakt. Ze hebben zelf dus ergens zitten slapen... Ik vond het eigenlijk geen probleem. Was toch van plan om in totaal 4 van elk kleurtemp aan te schaffen.

 

Het zal vast ingewikkelder liggen dan ik het schets, maar mijn visie van kwaliteit leveren is het niet. Het concept is uitstekend! Alleen, nogmaals, de uitvoering verdient mijns inziens nog wat aandacht. 100% tevreden klanten is altijd mijn streven.. Ik zou denken dat dat voor ieder bedrijf geldt en aan de intentie van g-tools twijfel ik geen moment. Een mooi product hebben ze, zeker weten, maar daar houdt het voor mij op.

Edited by Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor de uitleg.

Heb wat verder zitten lezen en kwam de meeste problemen tegen die je nu ook zegt.

Ga men aankoop toch ff uitstellen denk ik, de plek waar ik de kast wou zetten heeft geen aarding op de stopcontacten. Dusja...

We moeten toch deze zomer nog aanpassingen doen aan de elektriciteitskast en ik zal met het gedachte op kweken die dan aanpassen :).

In tussen tijd dacht ik te kijken voor micro kweek. Ik heb een kast van 45x45x180 die ik hoop om te bouwen.

Nu vroeg ik me af voor ik begin, Daar moet op het stopcontact ook aarding zitten voor onder lage Watt te kweken zeker?

Of mag je met een verlengsnoer naar een geaard stopcontact gaan?

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind alles wat die site verkoopt onzin ....

zal wel met t nakauwen te maken hebben ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ urbangrower

 

Dan ben ik blij dat jij me wel een duidelijk antwoord kunt geven :)

We zijn hier tenslotte ook om bij te leren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...