Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

Zal vanavond nog wat foto's maken zonder HPS.

 

gallery_40695_17805_557627.jpg

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop fatsoenlijke bloeivoeding en je haalt hier nog wel wat af, als je wil luisteren tenminste. Ik heb ook het geduld niet om iemand alles elke keer opnieuw uit te leggen en zo zijn veel mensen. Die 50 euro die je nu gaat spenderen gaat je een veelvoud opbrengen. Doe je dat niet vrees ik echt dat je geen of heel weinig rookbaars gaat overhouden...

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio-bloom van biobizz heb ik en las daar ook prima verhalen over.

 

Volgende ronde wil ik goede aarde, 5 planten, en dus wortelsimulator omdat je juist met minder planten en meer grond wortelen nog belangrijker word.

grote tabs en wat bloeivoeding.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik dit topic begon te lezen had ik weinig vertrouwen in de plantjes maar nu moet ik toch zeggen dat ik niets verkeerds zie, ben benieuwd.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er trouwens kut uit,

met nieuwjaar begonnen met ontkiemen,

vandaag 10/02 nog altijd aan het opstarten,

dat ziijn 6 weken kerel,

ik was al in week 3 op 12/12 nu en de eerste bloei zou er dan normaal al inkomen :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, blowke. Zijn planten zien er kut uit. Beschrijf ons eens de symptomen die daarop wijzen dan. Jij weet dat vast wel. Welke gebreken zijn er en waar zie jij dat aan?

 

Ik zie enkel warmtestress.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopen wat achter en heb ze ook poosje onder me bureaulamp gehad, maar op wat warmte stress na ziet het er toch gewoon prima uit.

 

Heb wel gewoon koemest gebruikt, daar waar kippenstront op dit forum veelvuldig word aangeraden.

Is koemest dan zoveel slechter?

Verder heb ik ook gewoon bloeivoeding, alleen de duurdere aarde ontbreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, is niet duurder dan een normale potgrond. Degelijke potgrond kost bijna 9 euro voor 40 liter. Het is wel duurder dan de goedkope uitgekotste troep wat bv. Gamma als zijnde potgrond verkoopt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb bij het tuincentrum voor 180 liter nog geen 20 euro betaald, ga jij me nou vertellen dat dat niet zo is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 liter lightmix bij de growshop 24 euro maar voor echte goede ben je 30 euro kwijt maar dan zit er ook al voeding in voor een groot gedeelte van de run..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_40695_17805_2889673.jpg

 

gallery_40695_17805_1118163.jpg

 

Groei begint saai te worden, wil bloei zien :D

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een keer dan. Je hebt in alle potten dezelfde aarde, maar de planten dichter bij de lamp zijn geler dan die wat verderop. Dan geeft aan dat je geen voedingstekort in je bodem hebt, anders hadden die achtersten net zo geel moeten zijn. Dit is warmtestress in een verder stadium. Hoe hoog hangt je lamp nu? Ideale afstand is wattage delen door 10. 250w is dan 25cm, 400w 40cm, 600w 60cm enz.

 

Hotspots zijn echt vervelend... Ik kan je een spreader aanraden, maar ja... Je bent blut :P

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sativa verregaande warmte stress afdoen met een hot spot. komt me ook een beetje simpel over en die spreaders tsja zijn vaak de eerste die k wegdonder.

die lamp afstanden kan ik zeker beamen maar dan is het ook wel handig als je gewoon je warme lucht afvoert.

 

vergeet niet dat de planten vanaf het begin al overmatig aan het verdampen zijn met ellementen in de aarde die niet 1,2,3 beschikbaar zijn voor de plant. alleen een beetje pk hadden ze gekregen van ts .

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe de warmtestress zeker niet af met enkel de hotspot Orange, maar ik zie daar wel een groot aandeel in. Ik heb hetzelfde bij mijn Blueberries, terwijl er bij mij absoluut geen sprake is van warmtestress. Temp komt amper boven 25 graden uit.

 

Volgens mij was ik zelfs 1 van de eersten die Ts op de warmtestress wees. Ik zie de grootste oorzaak in de afzuiger van 250m3...Ik zou eerder voor 400m3 of meer gaan. Zelf heb ik een 350m3 afzuiger op een 400m3 filter en dat trekt hij alleen in de wintermaanden op 600w. In de zomer moet ik dimmen naar 400.

 

Warmtestress in een gevorderd stadium hebben ze allemaal wel, maar je ziet wel duidelijk dat dat bij de planten dichter bij de lamp erger is door toedoen van de hotspot :)

 

En het mag gezegd worden, props voor je inhoudelijke reactie. Op deze manier wil ik altijd wel discussieren over iets. Gewoon to the point en netjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren geen water gegeven omdat ik normaal aardig wat geef.

Keek net in mijn bak en toen zag ik wat raars en dacht al direct ow shit zal toch geen ongedierte krijgen.

Blijkt dat de worteltjes boven de grond komen...

 

Sativa Avitas,

 

Lamp hing te laag en inmiddels weer wat omhoog gedaan, lag ook gewoon daar aan, maar wil de kleintjes ook wat gunnen.

Want zo ben ik dan ook wel weer :P

 

Zou het jammer vinden als dat nodig is, want maak graag af waar ik aan begin.

Maar bedankt en wie weet!

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar sativa we zijn hier echt niet om noobs te plagen ofzo er komt een hulp vraag je wilt hulp geven maar je wordt weg gezet als een zeikerd

 

dat van die warmte stress heb je gelijk maar hebben we de ts al in zn bouwverslag gemeld dat hij tekort ging komen eigenlijk waren al heel veel dingen gemeld maar is de ts te vol van zn eigen gelijk met dit als resultaat erg jammer idd.

 

maar dan nog warmte stress of niet de plantjes gaan gewoon honger krijgen staan al een maand op een potje prut met ellementen die voorlopig nog niet beschikbaar zullen zijn voor de plant.

 

moet je eens een maand topsport op de sportschool gaan doen zonder voeding :whistle: wedden dat je ook een beetje bleekjes gaat worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cacao is poeder, gemengd met water hoezo zou dat niet snel genoeg beschikbaar zijn?

Bananenschillen zijn ook zo verteert, niet direct volledig maar zou ook toch langzaam voeding moeten geven.

 

Mest word ook gebruikt las ik op dit forum, kippenmest dan vooral.

Is koeienmest dan zoveel slechter dat het langzamer word opgenomen?

Koeienmest moet gewoon prima zijn.

 

En tot slot staat er op de verpakking dat de potgrond voor de EERSTE 4 weken bemest is.

Ik wil hier niet mee beweren dat ik het goed doe, maar de combinatie van dit alles moet toch wel enig effect hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet helemaal juist GP. Koemest mag je ten eerste nooit vers gebruiken, altijd gedroogt ivm amoniak dat eerst moet uitdampen. De methode die je nu gebruikt is een mix van bio en bio-mineraal. Beiden hebben echter wel een hele andere benadering nodig. Zoals ik al eerder zei, een echte bio kweker mixt aarde soms al een jaar voor de kweek.

 

Je denkt opzich niet in de verkeerde richting, maar het is hier en daar wat bijwerking nodig. Je kan beter per element een biologisch alternatief zoeken.

 

Cacao bevat magnesium en ijzer. Niet slecht voor de bloei.

http://beautydiscover.nl/welke-stoffen-maakt-cacao-gezond/

Bananenschillen bevatten Kalium, ook goed voor de bloei.

http://www.optimalegezondheid.com/bananenschil-en-psoriasis/

Koemest bevat alles. Daar krijg je dan een probleem... Door de bananenschillen zul je dus een kans lopen dat je dubbel kalium voert. Helemaal als je ook nog eens bio-mineraal pk gaat bijvoeren.

 

Onderstaand stukje is heel informatief als je echt voor bio wilt gaan :)

 

Organische mest

Mest van dierlijke of plantaardige oorsprong noemen we organische mest. Gedroogde koemest en oude stalmest bevatten alle voedingsstoffen, inclusief sporenelementen. Daarnaast zijn er mestsoorten voor specifieke tekorten, zoals bloedmeel (rijk aan stikstof), beendermeel (rijk aan fosfor) envinassekali (rijk aan kalium).

Organische mest werkt geleidelijk, maar langdurig. Dat komt omdat de voedingsstoffen eerst door het bodemleven moeten worden omgezet naar stoffen die de plant op kan nemen. Bij koud weer duurt dit langer dan ’s zomers; de tuin bemesten doe je daarom in de lente bijtijds, zodat de nutriënten beschikbaar zijn als de plant begint te groeien.

 

@ Orange. Ik begrijp jullie kant van het verhaal heus wel. Wet van behoud van energie. Wat je erin stopt komt er ook weer uit. Des te minder je erin stopt, des te minder eruit komt. Maar hoe los je een budgetprobleem dan op icm dit? Zou jij een rekening laten liggen om een voedingspakket te kunnen kopen? Of een lening afsluiten? Moet je ook maar kunnen overigens. Mijn ex kreeg met een vast contract en minimumloon niet eens roodstand voor elkaar bij de bank... Ik heb zelf ook niet al mijn apparatuur zo even gepint. Elke maand een beetje, taktisch investeren. Alle goeie dingen komen langzaam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb k paarden en een mest hoop het duurt ongeveer een halfjaar met goed weer voordat paardenmest dusdanig is afgebroken eer het gecomposteerd is en dus opneembaar is.

 

cacao poeder gemengd met water verdwijnt in je grond water wordt direct opgenomen de cacao moet door je grond worden opgenomen en afgegevn worden aan de wortels

wel eens een bananen schil op tafel gelegd en gewacht tot hij compleet verteerd is?

 

en tot slot die zak grond voor de eerste 4 weken bemest geld dat ook voor zo n snel groeiende binnenplant waarover wij "god" spelen?

wij willen tenslotte in 3 maanden tijd liefst minder wat er in de natuur een maand of 7 / 8 over doet met een zo groot mogelijke opbrengst.

daarnaast had jij je grond toch ook verder verarmd met die blokken van de action waar niets geen voedingstoffen inzitten?

 

en wat dacht je van de ph van je grond is toch ook niet geheel onbelangrijk bij onze planten weet je uberhaupt de ph waar je mee ben begonnen?

 

maar toch suc6 hoor

 

 

@sativa hoe krijgen we t voor elkaar tegelijk gepost :whistle:

 

maar ook ik snap het budget probleem maar als je dan nog niet je zaakjes op orde hebt wacht dan gewoon nog even zoals al eerder vermeld je kan ook gewoon low budget zeker leuk kweken de basis moet op orde zijn de rest is gewoon luxe om je hetzelf gemakkelijk te maken en als t even kan opbrengst verhogend.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die nog wat kan vertellen over de worteltjes die boven de grond uitkomen?

 

Sativa Avitas,

 

Zijn wel gedroogd, heb het niet zelf vers van het land geschept hahahahaha.

natuurlijk gokte ik hier mee.

maar met voeding uit natuurlijke bron dat nog niet opneembaar is ga ik er ook vanuit dat het niet heel sterk is.

Is met het menselijk lichaam ook zo dat je door voeding zeer lastig aan een overschot komt van groente en of fruit eten, geconcenctreerde vitaminepillen kunnen echter snel voor overschotten zorgen.

Ook is het zo dat uit natuurlijke bron er nog veel belangrijke bijstofjes bij zitten dat wou ik gewoon uitproberen.

 

Maar zou best kunnen dat ik dit onderschat natuurlijk.

 

Agent orange,

 

Heb niks van de action hoor.

Bananenschil word buiten de ijskast binnen enkele dagen zwart.

 

Ph van de aarde is 5.2 - 6.2.

Ben ik eerlijk in en neem ik risico in.

Wil roeien met de riemen die ik heb en als ik dan volledig faal zal ik ook niet klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortels die komen kijken kan je best terug ondergraven of beetje aarde op doen.

wortels houden niet van licht! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat k dat ergens had gelezen in 1 van je topics excuus als k t fout had .

maar je begrijpt toch wel dat het zwart worden van een bananen schil iets anders is als gecomposteerd en opneembaar is he.. of zie jij t gebeuren dat die zwarte bananen schil door die worteltjes worden.

een appel is ook zo beurs als je m een paar keer laat stuiteren maar die zie k ook nog niet door mn stam omhoog komen :likken:

 

en dat van die koeien vlaai verbaast me dacht dat je die wel vers had gerooid.. maar dan nog gedroogd wil nog niet zeggen opneembaar voor je plant maar goed.

 

en nog even over die ph.... die was mischien van je grond 5.2/6.2 maar de ervaring leert dat die op een gamma grondje toch wel gauw terug kan lopen k verwacht daarom ook dat de problemen gauw gaan beginnen bij je.

ze hebben nu al aardig honger volgens mij en ik verwacht daarom dat je vanaf nu en een weekje alleen nog maar achter de feiten aanzult lopen want met alles wat je nu wilt en kunt doen op bio ben je al te laat.

bio kweken is namelijk ver vooruit kijken zoals sativa zij sommigen zijn een jaar bezig met dr grondje.

ph aansturen en mineraal doorgaan zou mischien nog wel een optie zijn dan voorzie je sneller in de behoefte van de plant. maar k denk dat je daar ook al te laat mee bent en je grond zal het ook niet zomaar toelaten denk ik daarnaast is er geen budget voor dus tsja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent orange,

 

Nee dat het zwart word betekent niet dat het opneembaar is direct, maar wel dat het hard gaat.

 

Wil met de plant aflezen er het beste van maken.

Zit wel al bloeivoeding in, hopelijk voldoet dit met de rest.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...