Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cookienl

[Eerste Kweek] Original Amnesia 600W Uit Potgrond+Tuinturf+Microlife(Schimmels+Bacterien)

Recommended Posts

Hallo allemaal, :dribble:

 

Dit is mijn eerste kweekverslag.

Het is de Original Amnesia van Dinafem.

De kweektent is 150x150x220 van BudgetBox Mylar.

Ik zal gaan kweken op normale universele potgrond.

Die van Pokon gemixt met een goedkopere variant.

Dit vermeng ik met Pokon TuinTurf. 10liter zak (Voor zuur en luchtigheid)

En BioNova MicroLife voor Schimmels, Bacterien en een soort coco spul voor extra luchtigheid.

Onder in de potten zitten Hydrokorrels om het vocht op te vangen. :icecream:

De potten zijn ieder 25 liter en de zaadjes zijn direct in de pot geplant en wacht nu totdat ze opkomen.(Eigenwijs)

De 600 watt HPS (Budget merk helaas) hangt nu op 55 cm.

 

Lamp staat weer op 18 uur aan 6 uur uit.

 

Jawel u leest het goed de plant maakt dus 2 dagen mee in een wereldsedag. EXPERIMENT!

 

Als voeding ga ik Pokon Universele planten voeding geven(NPK=20+20+20) en later ga ik zelf de NPK mengen. :innocent: (Eigenwijs)

Afzuren wil ik wel doen maar is erg lastig omdat ik hoog geconcentreerde Salpeterzuur en Fosfoorzuur heb gekocht.

Respectievelijk 65% en 70%.

Het is lastig om dit met anderhalf liter flessen te mengen(Druppelen) omdat mijn ph meter elke keer weer wat anders uitslaat...

Het is een analoge meter kan dit de oorzaak zijn? ze zijn geloof ik ook niet geschikt voor water maar dat valt nergens af te lezen.

 

Foto's volgen later deze zal ik toevoegen.

 

Met vriendelijke groet vanuit de koekjesfabriek.

Edited by cookienl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt niets

bij daglengte gevoelige planten is de naamgeving wat misleidend

je moet op de hoeveelheid nachturen letten

8 aan 10 uit werkt prima

 

de plant heeft behoefte aan bloeien als de nachten lang zijn

hou dat vast in je achterhoofd

(7 uur uit is bijna pure groei vooralsnog)

 

maargoed

dan heb ik het over tomaten he...

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dan afvraag hoe kom je hierop ? T lijkt een goed doordacht plan . Maar het druppelen met een anderhalve liter fles zuur doet weer iets anders vermoeden :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokon laat residu achter in de plant

das niet voor consumptieteelt

 

het wiel opnieuw uitvinden met jouw plannen zou wel eens erg lelijk uit kunnen pakken

 

maar als je eigenwijs wil zijn

 

heel veel plezier , ik hou mijn mond dan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokon laat residu achter in de plant

das niet voor consumptieteelt

 

het wiel opnieuw uitvinden met jouw plannen zou wel eens erg lelijk uit kunnen pakken

 

maar als je eigenwijs wil zijn

 

heel veel plezier , ik hou mijn mond dan wel

wat zou je mij dan kunnen aanraden?

Druiven mest heb ik wel eens wat goeds over gehoord.

Deze zou in de buurt komen van de samenstelling voor cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon "kant en klaar" potgrond kopen bij GS, kost een tientje, bevat meer dan jij beschrijft...

Desnoods growen zonder voeding - neem aan dat je geen "gevestigde" chemicaliën wilt gebruiken - pokon is voor je fycus!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dan afvraag hoe kom je hierop ? T lijkt een goed doordacht plan . Maar het druppelen met een anderhalve liter fles zuur doet weer iets anders vermoeden :)

Waarom niet even langs de locale growshop?

Dan betaal ik veel te veel.

Bij de growshop verkopen ze bijv. ph- groei en ph- bloei en daar zit dus gewoon respectievelijk salpeterzuur en fosfoorzuur in.

Bij de growshop betaal je voor 1 liter (35% geconcentreerd) ph- (dus salpeterzuur of fosfoorzuur) zeker 10 euro.

En bij de drogist betaal je voor 1 liter(65 of 70% geconcentreerd) jawel 7 euro.

 

Je krijgt dus meer voor hetzelfde alleen het mengen gaat mij niet zo goed af omdat mijn ph meter niet voor vloeibare stoffen werkt.

 

Als iemand een manier weet om het toch goed af te zuren met een mooie berekening dan hoor ik het graag.

PH van het kraan water is PH 6.8/7.0 erg neutraal dus. (of de ph meter doet dat niet goed want op internet staat 8.0 tot 8.6 lol)

 

Goed op beloop daarginds.

 

Het is al uitgevonden.

Wat bedoel je precies cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat met die slakken en dat zout enzo...

...KISS (Keep It Stupid & Simple)...

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat met die slakken en dat zout enzo...

...KISS (Keep It Stupid & Simple)...

;)

Het lijkt net of ik soms een andere taal spreek... :|

 

Edit oke, ja ik hou van simpel puur natuur maar ik vind die schimmels etc de moeite wel waard als het wat extra grammen mag opleveren zelfde geldt voor de ph.

 

:dope:

Edited by cookienl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestel een ph meter op Ebay kost niet veel en werkt goed genoeg, ik heb de mijne nu ruim een jaar in gebruik gehad en hij werkt nog steeds goed. Zo nu en dan voor de zekerheid even checken met ijkvloeistoffen.

 

Voor voeding en aarde zou ik even langs de growshop, dan heb je voeding die op de plant afgestemd is en bedoeld is voor dit doel.

 

Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestel een ph meter op Ebay kost niet veel en werkt goed genoeg, ik heb de mijne nu ruim een jaar in gebruik gehad en hij werkt nog steeds goed. Zo nu en dan voor de zekerheid even checken met ijkvloeistoffen.

 

Voor voeding en aarde zou ik even langs de growshop, dan heb je voeding die op de plant afgestemd is en bedoeld is voor dit doel.

 

Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan, succes.

Bedankt voor de aanmoediging en voor de link. Hij is daar erg goedkoop. komt goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van jouw te sterke pH- kan je toch gewoon een gebruikersoplossing maken door het 1 op 1 te verdunnen met gedestilleerd water? Zo maak je van die 65-70% een oplossing van ~35%.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van jouw te sterke pH- kan je toch gewoon een gebruikersoplossing maken door het 1 op 1 te verdunnen met gedestilleerd water? Zo maak je van die 65-70% een oplossing van ~35%.

bedankt ik had er nog niet zo over gedacht.

Even een berekening formuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze hobby kost tijd en geld een goedkope oplossing is er niet dus zie het nut er niet van in

gewoon het aanbevolen materiaal gebruiken en de aanbevolen schema's dan komt alles goed

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

klootzakken met zuren e.d zonder ph meter moet je niet willen.. ga zowiezo even naar de apotheek voor wat spuitjes doseerd een stuk makkelijker voor de kleine hoeveelheden.

verder qua voeding e.d is inderdaad t wiel al een poosje uitgevonden.. moet je ook niet op willen bezuinigen einde van de rit bezuinig je al genoeg omdat je niet meer naar de shop hoeft.

 

t lijkt wel een blowers iets dat bezuinigen maar wel telkens te dure wiet uit de shop halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

even heel duidelijk zijn

 

deze thread gaat niets nieuws toevoegen en is alleen maar hier om te laten zien wat de psyche van een eigenwijs persoon voor kronkels aanneemt als het antwoord allang gegeven is

 

deze thread is vervuilend voor dit forum

 

"Luisteren , o luisteren , hoe weinigen die dat doen" zei mij lagere schoolleraar maar al te vaak.

Godfried van Bouillon nog aan toe wat had die ouwe smeerlap gelijk.

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

even heel duidelijk zijn

 

deze thread gaat niets nieuws toevoegen en is alleen maar hier om te laten zien wat de psyche van een eigenwijs persoon voor kronkels aanneemt als het antwoord allang gegeven is

 

deze thread is vervuilend voor dit forum

 

"Luisteren , o luisteren , hoe weinigen die dat doen" zei mij lagere schoolleraar maar al te vaak.

Godfried van Bouillon nog aan toe wat had die ouwe smeerlap gelijk.

Je zei dat je je mond zou houden.

Doe dat dan ook.

Luisteren is zeker belangrijk.

Ieder persoon leert op zijn eigen manier, als iedereen alles eens van anderen zou aannemen.

 

 

Het is niet echt aardig wat je in je post schreef.

Hierdoor voel ik mij zeer onwelkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je welkom voelen of leren kweken?

 

ik heb veel aan dit forum gehad, juist omdat er een zekere standaard is. eerst lezen , dan vragen...

 

mensen die alle tips negeren en toch respect afdwingen voor hun "wiel-opnieuw-uitvind"- situatie wil ik graag duidelijk maken dat hun eigenwijsheid niet echt zin heeft.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuren met schimmels en bacterien als toevoeging in je medium? Schimmels en bacterien (bodemleven) regelen je PH zover ik weet... neem eens een kijkje op http://www.sanniesshop.com/?sl=NL#/home en volg gewoon het stappenplan, simpeler kan bio kweken niet worden gemaakt. Maak het jezelf niet zo moeilijk.... goede en leerzame bio kweekjes zijn hier zat te vinden.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...