Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
janjohannes

Wat Zijn Het?

Recommended Posts

hallo!

 

 

Ik ben voor het eerst begonnen met scroggen en hiervoor heb ik mijn plantje geknakt.

Dit knakken is helaas niet helemaal gegaan zoals ik het voor ogen had. de stam was een beetje gescheurd en dit is tot nog toe niet helemaal hersteld, er zit ook een beetje een bruin randje omheen.

 

Nu denk ik dat de plant uiteindelijk wel zou herstellen alleen ontdek ik nu hele kleine beestjes die uit de wond komen en langs de stam kruipen.

 

Een foto van de beestjes wordt wat lastig omdat ze zo minuscuul zijn maar ik heb wel een foto van de wond..

 

deze volgt :P

 

Iemand enig idee wat het zijn en wat ik er aan moet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto van de wond, en een foto van de beestjes (foto maken door een loep of microscoopje werkt goed) anders blijft het gokken.

 

Wond kan je insmeren met vaseline, schijnt goed te werken heb ik meerder keren gelezen.

 

Succes!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, vaseline maakt het luchtdicht waardoor veel dingen geen kans meer krijgen! :tu

 

maar een foto is idd noodzakelijk om de juiste info te krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zaad-plantjes scrogt zal je dat altijd hebben (knakken per ongeluk) dat komt omdat zaadplanten een holle stam hebben. Met stekken heb je dat niet, probeer de volgende x te scroggen uit stek. Maar knakken is geen ramp, ik heb wel eens de hoofdstam letterlijk door 2 geknakt (per ongeluk), snel aan elkaar zetten en een rol ducktape overheen halen als soort van verband.. geneest binnen 1 á 2 dagen compleet. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...