Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DieHardje

Kan dat witte wat om een Koolstoffilter zit eraf?

Recommended Posts

<--- N00b:-)

 

 

Dat witte kan er toch van af??

 

 

Das toch gewoon een beschermlaag?

 

:-)

ja...en wat doet een beschermlaag ??

 

lijkt mij dat die beschermt (grof vuil)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig zijn er wel vele kwekers die die voorfilters verangen na elke kweek.

Goed voor de cappaciteit zo groot mogelijk te houden, maar meer nog dat de blauwe stront niet kan zeggen dat die al een half jaar hangt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je die beschermfilters los krijgen dan?

of moet je die zelf maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal die wel op maat in de growshop kunnen krijgen en anders neem je van die filtermatten voor de afzuigkap in de keuken. Die kun je bijna in elke supermarkt krijgen.....mits je niet van die megakanonkoolstoffilters hebt...anders zijn ze te klein ( 50x100 cm. afm. mat ....dacht ik...per 2 stuks verpakt ,2 euro) Het materiaal is excact hetzelfde....

 

Vertrouwende erop u hiermee van dienst te zijn geweest :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stofhoezen zijn in elke gewenste maat los verkrijgbaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens gehoord dat justitie aan de hand van het vervuilde beschermdoek een schatting maakt van het aantal keren dat er is gedraaid. lijkt me een beetje vergezocht eigelijk.... ik zou op mijn beurt dan zeggen dat ik 'm 2e hands had gekocht iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop de stofhoes in de wasmachine, of was hem grondig op de hand uit, zorg er in ieder geval voor dat de temperatuur van het gebruikte water niet hoger is dan 30 graden Celsius. Nadat de stofhoes gewassen is dient men hem zeer grondig te drogen, dit kan in een wasdroger op de koude droogstand. Zorg ervoor dat de stofhoes ook geheel droog is voordat hij weer om de koolstoffilter geschoven wordt, indien de stofhoes nog vochtig is dan zal de koolstoffilter geur gaan lekken. Men mag in ieder geval nooit de koolstoffilter direct in contact laten komen met vocht of water, de filter zal hierdoor onbruikbaar worden !

 

Dit stond zo op leafman.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met vocht? En als je nou lekker je Lv op 90 hebt staan omdat je net bezig bent met een nieuwe draai? Schiet dan toch ook niet echt hard op of wel?

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt , dus je moet geen koolstoffilter gebruiken in het vochtige begin van je kweek , bovendien waarom zou je ? Je ruikt toch nog niets .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegenwoordig zijn er wel vele kwekers die die voorfilters verangen na elke kweek.

Goed voor de cappaciteit zo groot mogelijk te houden, maar meer nog dat de blauwe stront niet kan zeggen dat die al een half jaar hangt :verrygood

Dat is nooit een rechtsgeldige aanwijzing,laat staan een bewijs dat je eerder gedraait hebt, tenzij je dat er zelf van maakt door het te verklaren onder het motto "ze hebben het vuile filter gezien ,ik kan niet meer ontkenen" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met vocht? En als je nou lekker je Lv op 90 hebt staan omdat je net bezig bent met een nieuwe draai? Schiet dan toch ook niet echt hard op of wel?

Als je op het diagram van Mollier kijkt bij temperatuur van 25 graden en LV van 40%, zie je dat er in 1 kg droge lucht 8 gr water zit.

mollier.jpg

 

De dichtheid van lucht is 1.28kg/m3.

Dus er zit dan 6.25 gram water per kubieke meter of 6.25ml.

Das echt ni vet hoor.

Bij lv100% zit je met 20g water/m3, reken maar uit wink kwekeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej!

 

20:100=0.2x80=16 gram water per m3

Afzuiger 500 m3x16=8000 gram water per uur dat is 8 liter per uur lijkt me best veel wink!

 

 

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben toch x gepakt op vuile filters meter was terug gezet maar werd voor jaar aangerekent aangezien de meter weggehaald werd toch maar snel betaald 1250 gulden toen sloeg ook nog nergens op voor 3 jaar 7 x 600 maar toch klote.

huh die hoorde hier niet pffff k2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...