Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Raúl Reyes

Philips Greenpower 400 Volt 600 Watt El (Binnenkort) Niet Meer Verkrijgbaar?

Recommended Posts

Beste Collega’s

 

Mede dankzij jullie tips heb ik inmiddels de Lumatek 400 volt 600 watt gekocht, met a just a wing kap.

Inmiddels was het tijd de bulbs te vervangen. De man van de GS in Heerlen (Trinacria Trading) vertelde met dat het gedaan is met de verkrijgbaarheid van philips 400 volt 600 wat lampen, althans voor onze hobby.

 

Omdat ik begrepen heb dat dit de beste bulbs waren baalde ik hier wel van. De man verzekerde mij dat de bulbs van Lumatek zelf ook heel goed waren, en die heb ik toen gekocht.

 

Iemand hier al ervaring mee?? Weet iemand al of de output te vergelijken is met de philips? (PAR licht…)

 

Ik heb zelf het gevoel dat ze minder warmte afgeven als de Philips Greenpower 400 Volt EL.

 

Ik ben benieuwd of deze verhalen over het niet (meer) verkrijgbaar zijn zich elders ook voor doen.

Volgens mij zijn ze online nog wel te krijgen, namelijk.

 

Als het nodig mocht zijn kan ik er nu nog 2 reserve kopen…

 

Lees de beschrijving en specificatie van de Lumatek lamp maar eens:

 

 

LUMATEK DUAL SPECTRUM LAMP 600W 400V

LET OP: Deze lamp is alleen geschikt in combinatie met 400 Volt 600 Watt electronische voorschakelapparaten zoals de LUMATEK 400V 600W BALLAST en LIGHTS INTERACTION E-PAPILLON 400V 600W tuinbouwarmatuur!

De Lumatek Dual Spectrum lampen zijn geöptimaliseerd om perfect samen te werken met onze hoog frequente digitale ballasten. Wij hebben onze lampen intern verstevigd zodat ze veel robuuster zijn en langer meegaan dan de lampen van andere fabrikanten. Het spectrum hebben wij zo aangepast dat deze optimaal is voor het kweken van planten. De afdichtingen en het interne frame zijn dusdanig verstevigd dat onze lampen langdurig en uitermate consistent blijven werken op een maximale output.

Verbeter uw opbrengst door ons unique gasmengsel wat ook weer bijdraagt aan het geoptimaliseerde spectrum, hierdoor neemt de fotosynthese in de plant toe. De Dual Spectrum lamp is geschikt voor alle verschillende kweekstadia, dus zowel voor groei als bloei! Voor het beste resultaat combineert u altijd de Lumatek digitale ballast met de Lumatek Dual Spectrum lampen.

Specificaties:

·Lamptype: TD46;

·Fitting: E40;

·Stroomverbruik: 600 Watt

·Voltage: 400v;

·Max. Amperage: 6.2A;

·Power factor: 0.92;

·Levensduur: 24.000 uur;

·Kleurtemperatuur: 2100k;

·Lumen: 90.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij teren we nog op de restjes van vorig jaar. Dat philips ze niet meer aan de hobbyteelt verkoopt is toch al een half jaar bekend dacht ik.

 

Staan er bij je specificaties ook ergens hoeveel par-licht eruit komt? Door lumen aan te geven lijkt het nu om een straatlantaarnlamp te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Racker, Dat Philips niet meer aan de hobbyteelt verkoopt heb ik een half jaar geleden ook op het journaal gehoord, maar nu daadwerkelijk "nee" in GS te horen gekregen...

 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

 

 

Bron: http://www.lumatek.co.uk/products/lumatek-lamps/42-600w-400v-lamp

 

 

PERFORMANCE DATA

 

Initial lumens at rated

 

watts after 100 hours

 

operation

 

86000 Lm

 

 

Rated average life 24000 H

 

 

Warm up time 7 Min

 

 

Correlated color

 

temperature

 

2000 K

 

 

CIE chromaticity 0.52,0.42 x,y

 

 

Color rendering index 20

 

 

Operating Position U

 

 

PAR value

 

380-780nm! 1150 μmol/s

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje minder als een philips EL s. Die is 1190 als hij nieuw is.

 

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je verschil gaat merken hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de specificaties van de Greenpower:

Kleur code

220 [CCT of 2000K]

Kleurweergave

26 Ra8

Kleurtemperatuur

2040 K

Kleurtemperatuur technisch

2040 K

Lichtstrm EM 25 °C, vlg specs

87500 Lm

Lichtrend vlg specs EM 25 °C

144 Lm/W

Fotosynth. fotonstroom PPF

1120 umol/s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan een 400v armatuur te kopen... Zullen hiervoor echt geen Philips greenpowers meer te vinden zijn over een tijdje?? Alsnog lijkt een 400v met een ander merk lamp nog steeds de beste keuze, toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...