Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Monsters In De Bio-Industrie

Recommended Posts

het ziet er uit als Deutsche Hecke :phone:

 

Nog wat meer van deze meiden en je kunt rustig je achtertuin beschermen daarmee :likken: :icecream:

 

Ik kijk mee :vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel *** van dat onderhoud, maar goed daar ontkom je niet aan

Ik zou me een paar van die ambi-pur stekkers halen en ergens in het zicht een joint op de asbak leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Dat hebben we weer gehad. Nu ben ik er weer voor twee jaar vanaf.

 

@ Venasnar en Iceberg:

Ik heb een aantal geurkaarsen aangestoken en twee van die geurstekkers ingestoken. Man wat meuren die troep, maar de plantjes kon je gelukkig niet ruiken.

Ook heb ik de tip opgevolgd en buiten op de tafel een half opgerookte joint op de asbak neergelegd. Na de werkzaamheden een kopje koffie aangeboden en 100% zeker dat ze hem hebben zien liggen. Je kijkt hier automatisch naar buiten als je aan tafel gaat zitten ;)

 

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en wat foto's genomen zonder lamp. Helaas nog steeds niet de beste kwaliteit foto's, maar ja, ben dan ook geen fotograaf :likken:

 

Vanaf vandaag ook de klok maar omgeschakeld, dus dit is dag 1 op 12-12

Weinig te melden. Enkel dat ik woensdag een halve gram bacto meegegeven had per plant en nu een paar blaadjes toch bruine puntjes hebben gekregen. Ik weet niet of het daar door komt aangezien ik ze niet heel erg donker vind. Maar ik weet ook niet waar het anders door zou kunnen komen.

 

gallery_42313_17584_3410227.jpg

 

gallery_42313_17584_404081.jpg

 

gallery_42313_17584_292875.jpg

 

worteltjes uit de potten.

gallery_42313_17584_1348568.jpg

 

Terug in de tent en gelijk weer even wat pletten, buigen, knakken, croppen of weet ik hoe het allemaal heet. Ze zijn in ieder geval weer mishandeld. hahaha :whip:

gallery_42313_17584_1566122.jpg

 

Toch nog redelijk egaal veldje geworden.

gallery_42313_17584_1868804.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog zou ik het scrognet eigenlijk hangen? Normaal zeggen ze 30 cm. maar ik denk dat dat bij deze soort wel iets hoger kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je dimmen aan het eind van je kweek? Zo ja: 50-60cm minder warmte op eind kun je ze wat hoger hangen. Bij een " nee" zou ik wat hoogte willen behouden: 40-45cm lijkt me dan meer als voldoende.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan lekker groot worden, let maar op!

 

Wees een beetje zuunig met water dan rem je de strek die er toch wel komt een beetje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Predator.

 

Doordat ze waarschijnlijk nog een flink eind gaan groeien zat ik ook te denken om het net iets hoger hangen. Anders denk ik dat ik van die lange hoge torens op het net heb staan straks. Maar ja, eerste scrog dus geen idee wat er nog gaat komen. Ik laat me verrassen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou dat scrognet lekker achterwege laten en ze in de bloei knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Miami,

 

Waarom geen net? Omdat de tent nu waarschijnlijk ook zonder te scroggen wel vol komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkomen ligt aan je eigen groei periode natuurlijk. Zelfs met 1 plant kun je een volle tent krijgen.

 

Voor de ondersteuning kun je prima dat netje gebruiken, die mazen er in zijn erg groot en niet echt geschikt voor scrogg. ( van uit gaand dat je een scrogg net bedoeld van bv Secret jardin )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze maandag op 12-12 gezet. Dus de bloei is nu in werking gezet.

Ik ben misschien/waarschijnlijk niet duidelijk geweest... Maar ik heb dus van dat stevige gaas gekocht met een maaswijdte van 5cm. Dit zou perfect moeten zijn voor een scrog.

De voornaamste reden dat ik een scrog wil is omdat ik dat nog niet eerder gedaan heb en ik rete benieuwd ben hoe dat gaat. En ik hoop nu niet 1 dikke hoofdtop te kweken met een verhoogde kans op toprot, maar een mooi veldje vol dikke kleinere toppen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Miami,

 

Waarom geen net? Omdat de tent nu waarschijnlijk ook zonder te scroggen wel vol komt?

 

precies, ik zie 4 mooie gezonde bosjes die willen knallen ;)

 

en als je gaat scroggen vul je normaal eerst het net voordat je ze op 12/12 zet

Edited by miami
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je compliment!

Als ik wacht tot het net vol is, om over te gaan op de bloei, groeien ze denk ik de tent uit aangezien deze soort nog ongeveer 6 weken door zal groeien na omschakeling.

Ik ben het wel met je eens dat het nu zonder scrog ook wel een volle tent gaat worden, maar ik ga toch eigenwijs doen en proberen om er een scrog van te maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het net kan toch gewoon de tent in? Als je de takken door het net laat groeien en alleen de grootste schieters vastbindt dan kun je een heel mooi egaal gewas met diepte krijgen. Het net geeft ook wat ondersteuning later in de kweek ;)

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi struiken hoor. Ik zou ook niet scroggen als ik jou was. Beetje buigen en low stress training. Je hebt hps, veel meer diepte straling, zonde om dat niet te gebruiken. Gewoon laten groeien door het net en de takken egaal verdelen lijkt mij. Op naar monster buds :dribble: Dat is wat ik zou doen en de soort leent zich er ook goed voor...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties heren!

Ik denk dat ik jullie advies op ga volgen. De tent is nu al vol en een mooie/goeie en vooral zinvolle scrog zit er niet meer in. Dus het idee om ze door het net te laten groeien en dan de langste toppen voorzichtig omlaag te trekken lijkt mij een hele goeie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up-date

 

Dag 8 op 12-12

Temp. lamp aan 26.5

Temp. lamp uit 18

Temp. onder de pot 19.5

 

Plantjes doen het goed. Al kan een plantje wel iets meer voeding gebruiken, wat ze op die halve gram bacto van vorige week na, nog niet gehad hebben.

Het grote kleurverschil tussen de voorste twee en de achterste twee komt door de schaduw van de lamp in de kamer. Maar het ging bij deze foto ook vooral om te laten zien dat ze bijna alle gaatjes gevuld hebben. :D

gallery_42313_17584_2069586.jpg

 

Mooi egaal veldje toch ;)

gallery_42313_17584_1587849.jpg

 

Genoeg takjes en blaadjes...

gallery_42313_17584_2785663.jpg

 

Mooie kleur. Voor zover ik kan zien hebben ze het niet slecht.

gallery_42313_17584_413911.jpg

 

Dit is het plantje wat volgens mij iets meer voeding zou kunnen gebruiken. Zou ik deze iets moeten geven? Voor bloeivoeding is het nog te vroeg en ik weet niet in hoeverre ze direct iets aan de bato zou hebben. Dus mensen GRAAG advies bij deze dame :wacko:

gallery_42313_17584_2138229.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste 2 a 3 weken

1x per week bacto

dan om de 14 dagen bacto .

ik zelf begin in week 3 van de bloei met voeding(sanniekit).

 

als je denkt dat die echt honger heeft ,

en dat kan je zelf het beste zien

aangezien de foto een vertekend beeld kan geven

 

 

kan je een halve ml (0.5ml) meegeven op 1 liter water.

aleen voor die plant.

dan ff kijken als die weer mooi bij kleurt.

vinde ze er netjes bijstaan hoor

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een mooi veldje..... maar hoe moet ik je nu na apen?! ;-)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chucha:

Bedankt voor je reactie!

Dat voedingspatroon heb ik hier ook aangehouden. Enkel heb ik ze vorige week maar een halve gram bacto meegegeven omdat ik vond dat ze nog mooi donker gekleurd waren. Ik denk dat ik die ene plant er dan nog een halve gram bij geef vandaag.

 

@Gorilla:

Hahaha thanks :lol:

Niet bang zijn en vanaf het begin direct met ijzeren hand regeren :whip: :whip: :whip:

Gelijk als je ziet dat er een uitschieter tussen zit, een pletje of een knakje geven in de bovenste internode.

Mijn eerste ronde heb ik veel te lang gewacht met buigen, knakken en pletten. Wist ik veel.... Tot ik op een gegeven moment maar halverwege de stam een knak"je" had gedaan. Dit was niet zo best voor de planten.

Ik kreeg toen het advies om het al veel eerder en in de bovenste internode te doen en dat werkt dus perfect!

 

Toch echt wel fijn zo'n forum met mensen die goede adviezen geven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat de lichtere planten betreft kan je een beetje fishmix meegeven van Biobizz, succes gegarandeerd.

 

Ook zou ik onderin beginnen te dieven. Al dat kleine spul weghalen want dat krijgt toch geen licht en blijft fluffy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago:

Bedankt voor het advies!

 

Ik heb net het gaas boven de plantjes geplaatst. Wat een werkje zeg :wacko:

De volgende keer ga ik dit echt wel eerder doen. En dan de takjes elke keer maar ff terug onder het net duwen in plaats van zoals ik het nu gedaan heb. Zie foto's...

 

Halverwege met het plaatsen van het net. Goed te zien dat de toppen nu ongeveer 20-30 cm. lager komen te zitten.

gallery_42313_17584_20599.jpg

 

Een uurtje later zijn we klaar...

gallery_42313_17584_1868288.jpg

 

gallery_42313_17584_2319913.jpg

 

Onder het net. Ik wil even een paar dagen aankijken welke takjes en blaadjes straks geen licht meer krijgen om vervolgens te dieven. Nu vind ik het nog erg lastig om te zien. Zoals bijv. het eerste takje wat boven de grond zit is wel een stevig takje, maar ik weet niet of deze nog boven het net uit gaat komen?

gallery_42313_17584_1225628.jpg

 

Ik ga het niet allemaal vast binden op het net, maar volg het advies om alleen de uitschieters een beetje omlaag trekken zo ga ik proberen het enigszins egaal te houden :innocent:

 

Ik ben benieuwd of ik het een beetje goed heb gedaan :mellow:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet het ook nog maar eens zien hoe het gaat, maar ik denk dat je het een volgende keer beter direct kunt neerhangen. Desondanks mooi opgelost!

 

Ligt dat aan mij of maakt die clip fan best wat herrie (zoemend/brommend geluid)?

Ik hoor dat ding wel, maar mijn afzuiger niet in de ruimte ernaast...

 

Succes kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...