Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gorilla

Raambekisting Voor Afzuiging Lucht Naar Buiten.

Recommended Posts

Dat is dus ook wat ik dacht gelezen te hebben......duidelijk! :tu

 

Ik haal zowieso de Goldlabel Special Mix Light, maar waar kan ik het beste in voorgroeien direct na het ontkiemen in die kleine 3L potjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat is dus ook wat ik dacht gelezen te hebben......duidelijk! :tu

 

Ik haal zowieso de Goldlabel Special Mix Light, maar waar kan ik het beste in voorgroeien direct na het ontkiemen in die kleine 3L potjes?

 

Gewoon je potje vullen met goldlabel aarde ,en daarop een cm of drie stekaarde strooien ,waar je het ontkiemde zaadje in plaatst ongeveer 5mm diep ,ik maak de potjes altijd flink nat met water en bacto van sannie ,en laat ze dan goed uit lekken ,dan het zaadje erin met de wortel naar beneden ,je zet ze in een propogator ,tenminste kan je zo,n ding beter kopen dan een tentje ,die kan je ook op warmte instellen ,idiaal , ik heb er constant een lampje boven hangen ,hang het er redelijk dicht boven anders gaat de plantjes strekken ,ook dat kan geen kwaad ,dan graaf je ze wat dieper in .

Als ze wat groter zijn in de grote potten zetten .

 

Ps haal gewoon stekzaaigrond bij de boerenbond ,die klote pokon is niks .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heb ik het:

gallery_28849_11267_66307.jpg

En nee, ik stel niet iedere dag het raam af. Alleen als ik het nodig acht en dat is vijf keer per oogst of zo.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap echt geen moer van je tekening wat ia dat bruine en een spie waarvoor?

heb je een raam dat een hoek mist? Is dat een zij- of bovenaanzicht..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel zij aanzicht zijn bruine balk om de ruimte van open staande raam af te stellen zonder het bekisting weg te hoeven Halen en met de spie zet ie de bruine balk en dus raam vast,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk Zwemvis, mooi gemaakt! :D

Alleen is mijn vraag, wat zijn redenen om je raam op een andere stand te zetten tijdens je kweek?

Moet toch continu open staan dus waarom aanpassen die 5 keer?

 

Nog een vraagje, mijn tent is 240 hoog.......hoe hoog hang ik de Dimlux1000 het beste op aan de kettingen?

Bijna tegen het plafond of moet ik hem ook kunnen laten zakken?

Voorgroeien de eerste weken doe ik in een klein propagatortentje met 2x75W T-neon erboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zou ook wel werken denk ik : http://www.1001sloten.nl/AXA_elektrische_raamopeners/AXA-remote-2.0-elektrische-raamopener

 

ik kan me voorstellen dat je in bij erg koud weer wat verder dicht wil hebben ( ik vind het als het vriest buiten wel raar als een raam open staat , hoe kleiner kiertje hoe minder het opvalt)

 

ik weet dat @Tim een automatische keepstand uit een kas gebruikte , als licht (koude lucht)uit ging raam naar dichtere stand bij licht aan (warme lucht) weer open .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n ding zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb dat op mijn badkamerraam en het werkt prima. Alleen moet je wel de batterijen kunnen vervangen (of een stroomdraadje trekken in je bekisting) en je kunt het de kier niet varieren. Het is alleen open of dicht. Al heb ik een vrij oude versie, dus misschien kan dat tegenwoordig wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dat het werkt voor ramen die naar buiten open gaan, laat die van mij nu naar binnen open gaan....... :rolleyes2:

 

Ik heb mijn slaapkamerraam eigenlijk het hele jaar door op kiepstand open staan. Ook als het vriest, vind dat lekker zo'n frisse lucht.

Maar misschien dat ik ook iets maak dat ervoor zorgt dat het raam maar voor de helft open staat ofzo........

 

Dan zie je minder van de noppenschuimmatjes en valt het niet zo op dat je het raam continu open hebt staan.

Ik neem aan dat dat niet uitmaakt en de lucht toch vanzelf het pand verlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat licht aan hoeveel m3 je eruit blaast natuurlijk .

 

was meer een vb zijn volgens mij wel andere te vinden ook ( elektische raamopenaars)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft zij raam altijd op kiepstand staan dus opvallen doet hij niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet zo als de warme vochtige lucht word afgeblazen de vrieskou in naar buiten dat het condenseert?

 

Net als dat je uitademt je adem er net uit ziet alsof je rookt. Die lucht is ook warm en vochtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat gaat gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil komende maand starten.....beter in het begin als het nog fris is binnen afblazen dan? Kan dat echt geen kwaad met schimmels enz als er een raam op kiepstand staat voor ventilatie?

 

Zou ik de frisse lucht dan van die bekisting voor het raam af kunnen pakken passief op 1 van de 2 slangingangen of zuigt hij dat niet aan wanneer er afgezogen wordt?

Normaal zou ik 2 ingangen willen maken met lucht uit de ruimte zelf, maar dat gaat niet als ik binnen afblaas neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vaak zat gewoon raam op kiepstand gehad en de aan en afvoer van lucht uit die zelfde kamer gepakt heb daar geen probleem mee gehad.

 

Ja aanzuiging gat moet 3x de afmeting hebben van je flensmaat op je afzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, richt je de afzuigslang dan wel op de opening van het raam of heb je die gewoon in de ruimte liggen?

Is dat 3x?

Werd me hier door iemand anders verteld dat ik de aanzuiging 2x de maat van de afzuiging moet pakken......

 

Moet komende week de flensen voor de aansluiting op de filter nog regelen en een stuk sonoconnect slang en dan ben ik zo goed als klaar.

Dinsdag komt m'n voorgroeitentje met t-neon binnen als het goed is.

 

Heb net de lamp aangezet om te kijken hoe warm het wordt zonder aan en afzuiging, loopt nu nog langzaam op......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de slang die de lucht afzuigt onder me raam hangen en de slang die afblaast heb ik op plafon gericht.

 

Ja 3x de afmeting klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, het beste is dus als je meteen de koude lucht van buiten pakt ipv gewoon ergens uit de ruimte?

Als ik 3 passieve inlaten pak kan ik er hooguit 1 direct onder het raam vandaan halen, de rest gewoon uit de ruimte naast de tent.

 

Heb je dan echt geen last van vocht, schimmel of andere dingen in je ruimte met binnen afblazen? Sommigen zeggen van niet, andere veroordelen je zowat als je dat doet! :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat dacht ik ook en vandaar dat ik het op deze manier mooi dacht opgelost te hebben, maar nu lees ik over gecondenseerde lucht in deze tijd van het jaar met kou buiten en dat het opvalt wanneer je constant warme lucht uit een raam ziet komen..........wat is dan wijsheid? :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag ook zo'n bekisting gemaakt voor mijn uitblaas naar buiten maar dan voor een bovenlichter dus een stuk kleiner.

Aan de zijkant heb ik een overgangsstuk gebruikt zoals deze

8848076636190_8711253797037_1_79944_tif_picture_220Wx220H.jpg?3

Bouwwerk staat te drogen en morgen kan hij er tegen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...