Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blackgemini

Critical Kush & 8 Ball Kush Onder 380 Led

Recommended Posts

Een hele goede middag…

Het is een half jaar geleden dat ik m’n laatste topic hier op t forum had, dus het werd weer eens tijd.

Er lag even teveel shit op mijn bordje, dus geen puf om gezellie te doen….

Ondertussen heb ik wel gewoon gekweekt om wel een voorraadje te houden.

Eén ronde met 8 stekken gedraaid van 4 Power plant en 4 Jorge Diamonds. Hier heb ik 235 gram totaal mee gehaald onder 380 LED. Daarna nog een ronde uit zaad. 5 Master Kush en 3 Blueberry. Hier kreeg ik 3 weken voor t einde te maken met meeldauw. Met veel pijn en moeite het einde van de kweek gehaald en flink balen. Door al het gedoe heb ik de boel niet gewogen en heb ik eigenlijk geen flauw idee hoeveel er af is gekomen. Het zit nu in weckflessen om te curen en over een maand ga ik wel eens goed proeven. Beide soortjes smaken nu nog erg scherp, dus nog even geduld.

Ook heb ik met behulp van een Smartstill mijn eerste olie gemaakt. CBD Kush olie die ik heb verdund met olijfolie. 1 op 5.

Ik heb ervaren dat de olie werkzaam is, maar omdat de percentages THC en CBD gelijk zijn en de CBD de psychedelische werking van THC wegneemt is de olie voor mij niet werkzaam genoeg. Ik ga dus binnenkort olie maken van wat andere soortjes en kijken hoe dat uitpakt.

Voor deze ronde heb ik wat aanpassingen aan mijn hokje gedaan.

Eerst vijverfolie met opstaande rand erin gemaakt. Dit voor de 8 smartpots van ieder 19 liter die ik heb gekocht.

gallery_25050_17841_922555.jpg

Ook de biologische voeding van B.A.C. aangeschaft en nog 2 nieuwe fannetjes.

Als medium heb ik de lightmix van gold label erbij.

Opzet:

2 x de Dutch Passion HighLite LED 006 van ongeveer 190Watt

2 x de Ruck RK125L buisvertilatoren, aan gesloten op mijn oude, vertrouwde standenschakelaar met thermostaat.

1x Can filter van 400.

Luchtbevochtiger

2 x clipfans

8 x 19 liter Smart Pot

4 x blumat digitale tensio meters

Gold label light mix

B.A.C. biologische voeding

En dan nu het belangrijkste, de zaden. Als Kush liefhebber heb ik gekozen voor de Critical Kush en de 8 ball Kush van Barney’s farm.

gallery_25050_17841_2133590.jpg

 

Critical Kush door Barney's Farm is een zeer succesvolle kruising tussen de Critical Mass, zelf een kruising van Afghani x Skunk #1 en OG Kush, een North Californian met Chew Dawg en Pakistan Kush erfgoed. Een Indica dominant rokertje die een sterke stone opwekt, waardoor ze een uitstekende keuze voor zowel ontspannende als medische doeleinden.

De kwekers van Barney's Farm gebruikten genetica uit berggebieden van Afghanistan en Pakistan om 8 Ball Kush te creëren. Deze soort is een Indica dominante hybride met een samenstelling van genen die bekend staan om hun zeer krachtige lichamelijke effect. Rokers lijken deze dikke aardse smaak met pittige accenten te waarderen en en genieten ook van de zware high.

De zaden zijn afgelopen donderdag 8-01 de stekaarde ingegaan.In kleine turfbakjes die ingewaterd zijn met spa blauw. Dit in de progerator met 1 lamp erboven op ongeveer 80 cm hoogte.

Klok op 18/6. temperatuur tussen de 22 en 27 graden. 5 zaden van elk soortje en de mooiste 8 planten gaan t hok in.

Als alles goed gaat kunnen de kleintjes volgende week overgezet worden naar 10 x 10 x 10 bakjes en daarna gaan ze de smartpot in.

Dit is voor t eerst dat ik met een andere voedingslijn ga kweken dan House and Garden, dus dat gaat ook weer spannend worden. Mocht iemand ervaring hebben met B.A.C. en zijn/haar ervaringen willen delen, graag.

Meten is weten, dus ook nieuwe ijkvloeistoffen en bewaarvloeistof aangeschaft voor de PH en EC meter.

Ik ben er klaar voor. Nu geduld……

De bedoeling is om elke week de vorderingen van de plantjes te updaten en hoop dat het een mooie topic gaat worden.

Fijn weekend...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde. :popcorn:

 

...

Ook heb ik met behulp van een Smartstill mijn eerste olie gemaakt. CBD Kush olie die ik heb verdund met olijfolie. 1 op 5.

Ik heb ervaren dat de olie werkzaam is, maar omdat de percentages THC en CBD gelijk zijn en de CBD de psychedelische werking van THC wegneemt is de olie voor mij niet werkzaam genoeg. Ik ga dus binnenkort olie maken van wat andere soortjes en kijken hoe dat uitpakt.

...

Heb je de thermostaat ook vervangen van de Smartstill? (klik)

Met de originele thermostaat loopt de temperatuur te hoog op. Misschien valt de olie daarom tegen?

 

Goed dat je ook nieuwe bewaarvloeistof voor je PH en EC meter hebt aangeschaft,

want die meters kun (moet) je in de kast laten liggen met BAC voeding. ;)

Wat heb je allemaal aangeschaft van BAC?

Ik neem aan dat je ook mycorrhiza schimmels, buffertabletten en bacto gaat gebruiken?

 

Jij ook een fijn weekend.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes, ik volg je....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi BG,

 

Ik herinner me dat verslag wel nog met die CBDkush... Leuk dat er een nieuw verslag volgt.

 

Ik gebruik ook Bac voeding icm de schimmels, tabs enz waar Beaker over sprak. Naar mijn gevoel werkt dit prima, geef bijna enkel kraanwater tijdens de gehele ronde en de planten die kunnen dit ook wel waarderen. Alleen zou ik enkel wat meer controle willen hebben bij het bijvoeden. Medium is meestal zodanig 'gevoed' dat ik zo goed als geen voeding kan bijgeven, graag zou ik wat meer te 'zeggen' hierin, denk dat ik volgende ronde maar voor Lightmix ga van GL.

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag....

 

@michel t, Greenster: Wees welkom. :wave:

@Beaker & VenaSnar: Eerst even over de Smartstill. Ik had wat vollediger moeten zijn met de info over de Smartstill. Ik heb de Mark 2 gekocht en deze heeft een variabele thermostaat. Met behulp van een digitale thermometer heb ik m net boven de 90 graden ingesteld. Dus de olie zou in principe goed gemaakt moeten zijn. Ik heb t boek "mediwietolie" als voorbeeld genomen. Maar misschien is er wel ergens een foutje ingeslopen... Binnenkort maar weer een poging wagen ;)

 

En over de voeding van B.A.C. zal ik ook even wat meer info geven...

 

gallery_25050_17841_586226.jpg

 

Ik heb aangeschaft: organic grow, organic bloom, pk booster, root stimulator en bloom stimulator. En een Ph- voor de kraantjeswater.

Ik heb geen tabs of schimmels gekocht. Ik heb van de zomer, buiten, wel met de tabs van Sannie's organic kit gewerkt en vond het fantastisch. Vandaar ook de keuze voor B.A.C. Alleen vind ik het binnen wel fijn om zelf het voeren te regelen. Met tabs gaat alles vanzelf en ik wil toch nog wat invloed hebben. Ook ga ik (nog) geen aarde opwaarderen, vandaar deze keuze. Misschien wel eigenwijs, maar we gaan ons best doen. En dan toch maar meten wat ik aan PH en EC bij de planten geef. :whistle:

 

By the way, er is leven... 2 kleine critical meissies hebben de kopjes boven de aarde. :yummy:

Net ook maar even met behulp van een digitale thermometer het midden van de potjes gemeten, en die gaf 23,8 graden aan. Ideaal om te ontkiemen, lijkt mij.... Kom maar op met de rest.... :dribble:

Ook meteen maar even een foto gemaakt van 1 kleintje..

gallery_25050_17841_3312401.jpg

 

Fijne middag/avond nog. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin is er!! Er wordt weer gekweekt.

 

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel ervaring rijker deelt die weer met ons ,welkom back.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag....

 

@michel t, L1ss3rd en BUZZ, Thanx...

 

Zijn we weer,

Wel wat verdrietig, want het slechtste wat een mens kan overkomen is bij mij deze week gebeurd... B)

Van de 5 8Ball Kush zaden is er geen één ontkiemt....Godver de godver.... Dit is me in ongeveer 20 jaar kweken nog nooit overkomen.

Ik zag de bui van de week al hangen en heb daarom nog snel wat Blueberry zaden erbij gezet. Deze dames heb ik ook in mijn vorige ronde gekweekt, maar heb daar aan t eind meeldauw ingekregen. Nu proberen zonder ziektes en op bio wijze een mooier eindproduct te krijgen.

Van de Critical Kush zijn er 4 plantjes uitgekomen die in hetzelfde klimaat stonden als de 8Ball. Het is dus niet mijn manier van ontkiemen waar het fout is gegaan... Gewoon K.U.T. zaad... Morgen even een mailtje naar de leverancier en dan even afwachten wat deze gaat doen. Afzeiken kan altijd nog...... :likken:

 

Hier de 4 kleine Critical en de trieste aanblik van natte aarde op een rij.

gallery_25050_17841_4664481.jpg

 

De critical dames zijn overgezet naar plastic 10x10 bakjes die ingewaterd zijn met wat wortelstimulator en B.A.C.groei.

Iets teveel zag ik, want de blaadjes zijn licht geel aan t uiteinde. Ph 6.4 en EC 1.2. Is toch iets teveel voor t kleine grut.

gallery_25050_17841_1615292.jpg[/url

 

Van de Blueberry zijn er nu ook al 2 ontkiemt en ik heb net besloten dat we deze ronde 6 planten gaan kweken ipv 8.

Loopt het toch weer anders dan dat er gepland was. Het is niet anders...

Vandaag ook deze stekjes overpotten naar 10x10 potjes en dan hebben we het aantal wat we gaan grootbrengen.

De lamp hangt op 80cm hoogte en zakt elke dag ongeveer 5cm. Tot we bij de 45cm zijn en dat blijf ik als gemiddelde afstand aanhouden.

 

Hier nog wat info over de Blueberry:

De enige echte Dutch Passion Blueberry is een bekende, stijlvolle en aangename cannabis met een fruitige smaak en blauwe verkleuringen in de bladeren en buds. Deze variëteit bestaat uit 80% Indica en 20% Sativa genetica en werd ontwikkeld in de jaren zeventig. Ervaren Blueberry kwekers laten vaak meerdere zaden ontkiemen om zo een geschikte stabiele moederplant te selecteren. Het is gemakkelijk om stekken te nemen van de plant en de buds van topkwaliteit vervelen nooit. Hoewel de Blueberry goede opbrengsten levert onder de ideale groeicondities, wordt ze meestal gekweekt door fans van de typische Blueberry-high; geraffineerd en ontspannend.

 

Dit is niet de gemakkelijkste variëteit voor de beginnende kweker en kan bovendien kieskeurig zijn qua voeding. Maar voor de ervaren kweker is het absoluut de moeite waard, want het resultaat is misschien wel één van de beste cannabissoorten die er zijn. Tientallen jaren na de introductie is dit nog steeds een coffeeshop favoriet.

 

En nog een mooi gekleurd plaatje... :icecream:

gallery_25050_17841_596398.jpg

 

Dat was het weer voor deze week...

Als alles goed blijft gaan, volgende week weer mooie plaatjes en een update...

 

Fijne zondag nog.... :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd weer leuk dat kleine grut wat boven komt.

 

De kleintjes hebben nog een tijdje geen voeding nodig dus voorlopig water en eventueel wat wortelstim is in deze periode meer dan voldoende.

En pas weer wat geven als de potjes weer wat droger zijn.

 

Succes ermee, hou ze gezond.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen....

 

@dj , Ik weet dat je gelijk hebt met t nog niets meegeven van voeding in de eerste periode. Mijn gedachte was, omdat ik light mix heb, en het bioschema van BAC als voorbeeld heb, om een ietsje pietsie voeding en wortelstimulator mee te geven omdat de aarde niets bevat.

Toch weer te ongeduldig. En het schema geeft aan vanaf dag 1 met voeding en wortelstimulator te beginnen. Dan ga je toch weer twijfelen....Met BAC is het nog even zoeken voor mij. Maar, al doende leert men.

Ik heb de potjes ook nog wat spa blauw gegeven om de voeding wat te verdunnen en moet dus volgende keer later beginnen met voeren.

Van de week vast de smart pots inwateren en de tensio's gebruiksklaar maken.

 

Fijne dag nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef tot de eerste 4 internodes alleen wortel stimulator mee verder niks.

Pas als ik zie dat ze wel wat kunnen verdragen ga ik pas bij voeden (wat eigenlijk niet eens nodig is).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede morgen,

 

Een dag later dan gepland, maar ik had een goed excuus. Gisteren voor de tweede keer wietolie gemaakt en daar ging toch meer tijd inzitten dan aanvankelijk gedacht.

Vandaag dus maar even het weekverslag maken.

 

Allereerst wil ik melden dat de leverancier van de zaden zich keurig heeft opgesteld en heeft mij voldoende gecompenseerd heeft. Binnen twee uur was alles geregeld via de mail. Keurig Zamnesia.

 

Gisteren was het voor de Critical 14 dagen groei en voor de Blueberry 7 dagen.

Twee van de critical gaan prachtig, maar de andere twee hebben toch wat probleempjes.

Een dame heeft last van hoera bladeren ( blad staat recht omhoog ) en de andere blijft erg geel. Ik weet niet of deze twee dames zich nog gaan verbeteren, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

De temperaturen zijn mooi tussen de 21 en 28 graden. De luchtvochtigheid meet ik nog niet, omdat er in de winter niet tegenop te verdampen valt. Wat ik er met de bevochtiger bij creëer gaat zo via mijn uitblaas weer uit de ruimte. Gelukkig hebben zaailingen geen hinder van een lage LV.

Ik heb gisteren 6 Smartpots van 19 lt. gevuld met lightmix en ingewaterd met 1 lt. water met wortel stimulator. PH teruggebracht naar 5.9 en de EC 0,7. Vanmiddag gaan de tensio meters erbij en morgen gaan de dames over.

En nu wat beeld.......

 

Totaal overzicht:

gallery_25050_17841_4605937.jpg

 

Blueberry 7 dagen:

gallery_25050_17841_2782930.jpg

 

Critical Kush 14 dagen:

gallery_25050_17841_1683167.jpg

 

Blueberry Nr. 2:

gallery_25050_17841_800864.jpg

 

Critical Nr. 2 :

gallery_25050_17841_1221321.jpg

 

Critical met hoera bladeren :

gallery_25050_17841_3175078.jpg

 

Critical met geelzucht :

gallery_25050_17841_2424267.jpg

 

De 6 Smartpots :

gallery_25050_17841_1278624.jpg

 

Hoe het er nu bijstaat :

gallery_25050_17841_3251532.jpg

 

Vandaag zal ik nog wat zwart/wit folie knippen zodat de potten ook werkelijk afgedekt zijn.

 

Dat was het voor deze keer.

Een hele fijne zondag nog.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel eens zien hoe het je vergaat met de BAC voeding zonder buffertabs, schimmels en bacto, want ik dacht altijd dat je met BAC je bodemleven voedt i.p.v. de plant. Het bodemleven zou op hun beurt weer zorgen voor de juiste voedingsstoffen voor je plantje.

Ben benieuwd wat de BAC voor je plantjes doet zonder (toegevoegd) bodemleven. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeggen uit ervaring dat dat gewoon goed gaat.

Al dat met toevoegingen de wortel groei een stuk sneller is,dus groteren gezondere plantjes.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes weer een LED kweek, ik ga 'm volgen!

 

Net even het laatste kweekverslag van je gelezen (Van de Diesel en CBD), toen zat je ongeveer op een opbrengst van 0,5/wtt. Ga je deze run toppen/buigen/knikken/opbinden om er wat meer grammetjes uit te persen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag,

 

@Beaker: Ik wil ook wel zien hoe dit gaat.. In het schema wordt niet over schimmels en bacto gesproken. Hieronder een pic van het schema. Niet de beste kwaliteit maar ik heb m ook nog als pdf in t groot. Ik kan alleen niet van een pdf een foto maken...

 

gallery_25050_17841_53612.jpg

 

Hier kijk ik met een schuin oog naar, en probeer vooral op mijn planten te reageren met voeding....

 

@BUZZ : We gaan t zien..... ^_^

@p. craboes : Het is wel de bedoeling.. :whip: Aanpakken die dames..

 

Fijne avond nog..... :spliff:

Nog effe een pic van vandaag....

 

gallery_25050_17841_1014398.jpg

 

Later...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer.

 

verheug me nu al op hoe vol dat hok weer word met die 19 liters.

 

i follow

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dit schema dus, maar dit schema is eigenlijk bedoeld voor de BAC Lava/aarde en jij gebruikt Light Mix.

Dit is het biologische kweekschema voor de BAC voeding. ;)

Als je je plantjes goed in de gaten houdt, zal het wel goed komen, neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker : Ik denk dat je gelijk hebt.... En bij dat tweede schema wordt er inderdaad over schimmels en bacto gesproken.

Wordt een spannende ronde zo....

Fijne avond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag,

 

Vandaag weer even een update van hoe het er voorstaat onder de LED lampjes...

 

Gisteren was het voor Critical dag 21 van de groei, voor de Blueberry was het dag14 en voor de CBD skunk haze dag 1.

De zaden van de CBD vandeweek laten ontkiemen, omdat de Critical dames met hoera bladeren en die met geelzucht zich totaal niet aan t ontwikkelen waren. Hier komen dus 2 CBD dames voor in de plaats. Dit zijn lange dames dus krijgen ze bijna geen groeitijd..

Hier wat info over de CBD skunk haze. :

CBD Skunk Haze is het resultaat van het gezamenlijke project van Dutch Passion en de CBD Crew. De ambitie was om de optimale verhouding van 1 op 1 THC en CBD te behalen. Sommige patiënten geven namelijk de voorkeur aan variëteiten met een laag THC-percentage, de cannabis werkt ontspannend en het effect is van goede kwaliteit, maar het intense effect dat een hoog THC-gehalte geeft blijft uit. Recreatieve gebruikers ondervinden dat een hoog CBD-percentage een erg prettige en geleidelijke high geeft, zonder nervositeit of paranoia. CBD Skunk Haze bevat 5 procent THC en 5 procent CBD. Voor de ontwikkeling van deze variëteit hebben we onze Haze/Skunk (winnaar van de High Times Cannabis Cup van 1992) zorgvuldig gekruist met een soort die veel CBD bevat.

CBD Skunk Haze levert grote en hoge planten op. Deze kruising tussen Sativa en Indica (50/50) produceert grote buds die niet al te solide zijn. Deze variëteit heeft het aroma en de smaak van kruidig cederhout, met een vleugje van citrusvruchten, dennen en mint. De planten groeien goed onder kunstlicht en in de kas, de bloeitijd duurt ongeveer 10 weken en onder de ideale omstandigheden kun je een oogst van maximaal 450g/m2 behalen.

De dames krijgen nog alleen maar water en wortelstimulator en zien er goed uit. Mooie dikke donkergroene bladeren en alleen wat achterstand van 1 Blueberry. De temperaturen liggen tussen de 20 en 29 graden in het hok en tussen de potten tussen de 20 en 26 graden. LV tussen de 60 en 83 %, dus geen klagen.

Voor de rest is het nog niet echt spannend. Van de week ga ik voorzichtig wat groei voeding meegeven en kijken hoe de dames daar op reageren.

Ik heb vandaag wel wat foto's genomen, maar krijg het nu even niet voor elkaar deze te posten. Door een nieuw besturingssysteem van IOS kan ik de foto's nu niet vinden... Ik zal wat fout doen, maar wat??? De foto's komen later dus nog wel voorbij.

Fijne zondag nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Nou, het is gelukt hoor... Wel omslachtig om de foto's hier te posten, maar er is beeld....

 

Hier de hele kleine meissies van de CBD skunk haze :

gallery_25050_17841_163799.jpg

 

Achteraan rechts, de mooiste Critical :

gallery_25050_17841_2055609.jpg

 

Rechts voor, ook Critical :

gallery_25050_17841_1571607.jpg

 

Links achter, Blueberry :

gallery_25050_17841_2617434.jpg

 

Links voor, ook Blueberry :

gallery_25050_17841_2941199.jpg

 

Vandaag gaan de CBD ook overgepot worden, en dan a.s. vrijdag de klok om...

 

Hele fijne dag nog......

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemiddag,

Het was de bedoeling om vorige week vrijdag een verslag vanaf mijn telefoon te schrijven op ons vakantieadres, maar in het noorden van Texel heeft Vodafone geen data bereik. Vandaar een weekje later.

Het gaat lekker met de dames. Gisteren was het dag 7 van de bloei en vooral de Critical knalt omhoog. De Blueberry gaat iets trager en de CBD komt net kijken. Zowel de Critical als de Blueberry hebben mooie donkergroene bladeren en sommige met al 11 vingers. Een teken dat ze het wel naar hun zin hebben. Alleen geeft de achterste Critical soms een verkleuring op een fanleaf. Een lichtere plek in een enkel blad maar wat daar de oorzaak van is kan ik niet achterhalen. Iemand een idee?

De temperaturen zijn max 28,7 met licht aan en 19,8 met licht uit. Lampen hangen op ongeveer 45 cm en de LV schommelt tussen de 45% en de 62%.

op 10 liter water heb ik de laatste 2 x 15 ml groei en 2 ml wortelstimulator meegegeven. Afgezuurt naar een PH van 5,8.

Vandaag ga ik ze alleen afgezuurt water geven van zowel van boven als van onderen.

Tensie’s blijven keurig tussen de 60 en 110, dus geen klagen.

Vandeweek ook maar voorzichtig de eerste knaksessie erin gooien om de boel wat egaler te krijgen. Het verschil in hoogte bij de lampen is nu zo’n 7 cm en die wil ik het liefst op dezelfde hoogte hebben. Ook om de opkomende CBD dames, die in t midden staan, gelijk licht te geven.

Het valt me op dat er een hele goeie wortel ontwikkeling in de smartpots ontstaat. Op sommige plekken zie ik de wortelen al door het vilt prikken. Daar wordt je toch blij van??

Het gaat dus lekker hier en ik heb niets te klagen. Proberen dit vast te houden tot t eind en dan moet er wel een mooi resultaat uitkomen. Kan niet wachten.

Dit was het weer voor deze week. Hier nog wat pica’s van de dames om jullie mee te laten genieten van die mooie roze gloed op die heerlijke donkergroene dames.

gallery_25050_17841_2924457.jpg

gallery_25050_17841_1064755.jpg

gallery_25050_17841_2730178.jpg

gallery_25050_17841_586970.jpg

gallery_25050_17841_1651495.jpg

gallery_25050_17841_3454996.jpg

gallery_25050_17841_998606.jpg

 

Fijn weekend...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...