Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

knakenpoetser

Is Ups Noodstroom Te Gebruiken Bij Stroomstoring

Recommended Posts

Leuke omvormer Knakenpoetser.

Ik zou er wel mee testen. Ik zou zeggen dat hij de afzuiger moet kunnen opstarten vanuit stilstand, zonder in een overstroombeveiliging of zoiets te vallen.

Als die een mooie sinus maakt kun je hem ook gebruiken in combinatie met je variac.

 

Bromsnor, hoe veel watt is je afzuiger? Welk type relais gebruik je? Hoe lang houdt de UPS het vol als de afzuiger draait?

 

Deze en dan grotere accus
Die van BBB is een extra afzuiger met extra filter. Die van mij is een UPS die in serie staat met de afzuiger, dus toch iets anders.

 

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je UPS extra uithoudingsvermogen geven door extra accu's eraan te zetten toch?

 

Zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

I heb dat vroeger ook wel eens geprobeerd, maar het apparaat had blijkbaar door dat er een andere accu in zat en begon luid te piepen. Die accu scheelde niet eens zo heel veel met de oorspronkelijke.

 

Al heb nog een UPS liggen met een defecte accu en wil daarmee ook nog wel eens proberen of ik daar een grotere accu op aan kan sluiten. Misschien dat het met bepaalde modellen wel kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis

 

Afzuiger is 600m3 als ik me niet vergis. Maar word aangestuurd door fancontroller dus draait niet op volledige capaciteit. Schat dat alles slechts 1A trekt, maar moet ik toch maar even meten zsm. De ups in een 3000VA versie. Dus houd het wel een paar uur uit. En er komt uit een ups een prachtige sinus. Je kan op de site van apc berekenen hoeveel VA ups er gewenst is. http://www.apc.com/t...selector/NL/nl/

 

Heb een relais gepakt wat ik nog had liggen. Gewoon met wisselcontact. Hieronder ff simpel hoe je zo'n ding aansluit. Op dit voorbeeld is het relais dus bekrachtigd. Wanneer de ups overlijd dan valt het relais af en en draait de afzuiger via het lichtnet.

 

In de witte behuizing op de laatste foto zit het relais geplakt

 

gallery_32923_16965_1196073.jpg

 

gallery_32923_16965_818267.jpg

gallery_32923_16965_31945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...