Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cazaux

Blad Probleem

Recommended Posts

Goeiendag ben nieuw hier ben beginnende kweeker en zit met blad probleem kan iemand helpen ? Al vast bedankt

 

Hoe post je en afbeelding bij je vraag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's staan op mijn profiel. Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44003_17834_1698670.jpg

 

gallery_44003_17834_1165326.jpg

 

als de foto opent staat er rechts een BB code. Die kopieer je en plak je dan in je post. werkt dan even makkelijker om te laten zien.

 

graag wat meer informatie zoals medium, voeding (hoeveel hoe vaak) temperaturen bloei groei etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grow box van plagron 100%terra aarde plagron growmix 1dag water en andre dag voeding en zo afwiselend grt

 

18u licht en 6u dnkr , groei lv 65, 25 a26°C aarde plagron growmix voeding plagron grow box 100%terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat ze te veel voeding krijgen.

Probeer eens iedere 3e dag water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen 100ml voeding en volgende dag 50cl water en zo voort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met water, op 1l 1ml pure enzym 1ml power roots 5ml bloom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk overvoed je de planten meet je de ec waardes? Ik kom op een ec van 2.0+ uit als ik 5ml geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ph maar geen ec dacht dat da zo belangrijk niet was en er blijven maar bladeren af sterven gallery_44003_17834_418751.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x voeding, 1 x schoonwater. In dezelfde hoeveelheid. Dat is mij altijd het best bevallen.

Vooral in de groei zal ik ze niet doodgooien met voeding. Ec metertje om mee te beginnen heb je al voor 35.-

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x voeding en 1x water op 1 week ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, of ja als het zo uitkomt.

Maar wat ik bedoel is dat je gewoon naar behoefte water geeft als je vrouwtjes er om vragen, dat is logisch ( tensiometer biedt uitkomst ) en het idee is dat je 2 water beurten Met voeding en 1 x Zonder voeding geeft, 2 om 1 zeg maar. Gedurende de hele cyclus, laatste week tot 10 dagen geef je ze alleen nog maar afgevuurd water zonder voeding ( zeg de laatste 2 tot 3 watergiften ) Met enzymen eventueel.

 

Dat is bij mij altijd goed gegaan, als je dan je voedingsschema aanhoudt en dus na 2 waterbeurten met voeding er 1 geeft zonder voeding is de kans op overschotten vrij klein...

 

En meten is weten, tensiometer kost ongeveer 30.- en ec hetzelfde.

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien even een tijdje alleen water geven en als het herstelt dan weet jij dat je een lagere ec moet hanteren. Is je ph meter geijkt? Volg jij een voedingsschema? Voed jij vanaf dag 1 al? Als ik op aarde kweek dan hoef ik de eerste tien dagen geen voeding te geven op lightmix van plagron en zodra de bladkleur lichter wordt begin ik te voeden. Jij gebruikt growmix en die is al rijkelijk voorbemest. Indien je zelf op maat wilt voeden is lightmix denk ik geschikter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

paranoid maakt een goed punt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meter geijkt ? Voedings schema van plagron voor growmix ik voed al van de eerste week power roots 1ml en pure enzym 1ml en dan van de 4de week geef ik terra bloom er bij in 1l water en dan gaf ik 100ml om de dag aan de planten maar mag je die 100ml wel zo geven of moet je dat ng aan lengen met water ? Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan gaf ik 100ml om de dag aan de planten maar mag je die 100ml wel zo geven of moet je dat ng aan lengen met water ? Grt

 

lees ik dat nu goed dat je 100 mL pure voeding geef om de dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan gaf ik 100ml om de dag aan de planten maar mag je die 100ml wel zo geven of moet je dat ng aan lengen met water ? Grt

 

lees ik dat nu goed dat je 100 mL pure voeding geef om de dag?

 

Zo lees ik het ook???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, 100ml puur voeding of water. Wat ik hier lees en zie is dat je de planten martelt. Blad hangt slap en ziet er niet vitaal uit van droogte.

Met die aarde hoef je helemaal geen voeding te geven de eerste weken maar wel genoeg water natuurlijk.. :lol:

 

Jij geeft veel te weinig water.

 

Zo weinig water geven bereikt nooit je bodem en de zouten verdampen niet en blijven dus liggen op je bovenlaag. Je draint die zouten met de volgende gift weer dieper je medium in en zo krijg je dus onbalans/overvoeding problemen waar je nu last van hebt en uit zich in tekorten.

 

EC loopt ook nog eens op met te droge aarde.

 

Beter kijk je naar wat je planten kunnen dragen. Zo geef je bv 500/600ml water en laat je de potten weer lichter worden in gewicht.

Dan ga je weer bewateren en kan 1 of 2 dagen duren voordat ze weer op lichtgewicht zijn.

 

Geef ze maar eens wat nattere voetjes.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij mengt dus 100ml voeding op een liter water? Het is de bedoeling om een vat te vullen met water en de voeding hierin te doen in de juiste aangegeven verhouding zoals ongetwijfeld op je voedingsfles staat bijv: 1 ml voeding op een liter water. Als je alle voeding hebt toegevoegd dan ga jij afzuren naar de gewenste waardes. Vervolgens geef jij water naar behoefte van de plant. De eerste weken is de waterbehoefte laag. Gedurende de bloei neemt die behoefte toe tot op een bepaalde hoogte waarna deze weer afneemt. De afname is tegen de eind ergens als de plant gaat afbloeien. Voeding moet jij nooit puur toedienen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ml enzym 1ml pwer roots en 5ml bloom op 1l water en dan daar van 100ml aan de planten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owww ik lees je verkeerd, je geeft 100 ml per plant van de gemaakte voeding. Dat is zuunig jongen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ik te weinig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel geef je je plant dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...