Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Superwomen

Antiedetectiefollie En Warmte

Recommended Posts

Ik vond dat we niet genoeg belichting hadden richting de buitenste rij, ik heb een schuin dak de helle tent is van antiedetectiefollie.

 

Wij dachten als we de spiegelkappen er afdoen en met dank aan het schuine dak dat alles beter belicht word. We hadden gelijk alles is nu veel beter verlicht.

 

De veranderingen waren als volgt, temperatuur ging in korte tijd naar 33,6 graden om hoog :$ dit heb ik gelukkig snel aanpast en weer terug naar 27,2 graden kunnen brengen.

 

Wat ik nu zie en voel, is dat de antiedetectiefollie erg warm word bij de lampen (kan ook niet anders this een lamp ). Maar hoe warm mag die max worden bij de floie en is het gevaarlijke?

 

de lampen 2x 600w hangen 15 van de antiedetectiefollie. Ik kan de lampen lager kunnen doen, maar dan komen ze dicht bij de toppen

 

dit is precies de mooiste hoogte :S

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hele verhalen gehoord over dat antidetectiefolie dat het werkt en dat de kans zowat miniem is dat je hokje word gescand met infrarood. als het je gaat om de licht terugkaatsing werkt witkalk beter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He fikki

 

Dat verhaal lees je overal. Je probeert alles om omzichtbaar te blijven ook werk het maar iets.

 

Maar dat is mijn vraag niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou oppassen met die folie, als het te heet wordt kunnen er schadelijke stoffen vrij komen.

 

ik hoop wel dat je een brandblusser bij de hand hebt. ik weet niet tegen welk materiaal het folie zit, maar kan dat ook tegen hitte?

 

dus het antwoord op je vraag is: Niet Te Heet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veiligheid voorop automatische brandblusser heb je al voor 2 tientjes, maar brand voorkomen is natuurlijk beter, snap alleen niet waarom het meer opbrengt geeft omdat er nog steeds evenveel licht en ongeveer evenveel lichtreflectie heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Michel t Goed tip over schadelijke stoffen, kan maar weining vinden wat er nu echt in die folie zit.

Heb er stukje kerting tussen gedaan voor de zekkerheid.

 

Geen zorge er hangen ook automatisch brandblusser ;)

 

 

 

De spielekapen kon niet verder gebogen worden door het schuine dak,anders zou die het doek raken.

 

Ik ga dit aankijken nu, this beter dan het was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het een optie om op een of andere manier een klip-ventilatortje zo te hangen dat ie recht door de bulbs heen blaast? Dan wordt de warme in ieder geval verplaatst ipv stilstaand... het werkt bij mij wel, ik heb wel kappen maar ik blaas onderdoor en t oppvervlakte temperatuur bij mijn toppen is dan wel iets lager.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superwomen, probeer om is met een klein stukje afgeknipt a-folie een kleine test situatie te maken

Neem een bak koffie erbij, en kijk/voel/ruik wat er gebeurd met het stukje folie op een afstand die je nooit int eggie zou doen.

 

Als er na een tijd niets mee gebeurd weet je bijna zeker dat t je op jou eigen afstand ook wel snor zit.

 

succes,

 

Secrtbubb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wij dachten als we de spiegelkappen er afdoen en met dank aan het schuine dak dat alles beter belicht word. We hadden gelijk alles is nu veel beter verlicht.

 

De veranderingen waren als volgt, temperatuur ging in korte tijd naar 33,6 graden om hoog :$ dit heb ik gelukkig snel aanpast en weer terug naar 27,2 graden kunnen brengen.

 

Wat ik nu zie en voel, is dat de antiedetectiefollie erg warm word bij de lampen (kan ook niet anders this een lamp ). Maar hoe warm mag die max worden bij de floie en is het gevaarlijke?

 

 

Je denkt dat je beter licht hebt, maar dat is niet zo.

 

De reflector brengt het licht naar beneden, richting planten. Nu schijnt het licht rondom, door diffusie lijkt het nu alsof je kamer beter belicht wordt (voor jou ogen) maar wat er gebeurt is het volgende;

 

De detectiefolie reflecteerd niet alle licht maar hoogstens 70% ervan. Licht is energie en zoals je weet gaat energie nooit verloren. De 30% verlies aan licht wordt door de folie omgezet in warmte. Bij 100% reflectie zou de folie immers niet warm worden.

 

Alle licht wat je nu verliest wordt dus omgezet in warmte. Hoe meer warmte, hoe minder licht. Minder licht is minder opbrengst met dezelfde energierekening.

 

Je gooit nu dus de KWH op je electiciteitsmeter door je afzuiging naar buiten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen bedankt

 

na genoeg tip gehad te hebben, en niet goed geslapen te hebben eronder. Gaan we de kappen terug erop doen vanmiddag , ik dacht veel voordeel te hebben (maar Racker heeft me over gehaald)

Bij elkaar is er teveel nadelen.

 

Me klusjesman (ook een kweker) gaat vanmiddag alles herstellen en de kappen iets inkorten om goed te buigen onder het puntdak.

 

Hopen dat dit beter word

 

Gr xxx

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...