Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MillanO

Nog Te Doen Of Niet?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb vorige week Maandag 10 zaden in spongepots gestopt zonder propagator.

De zaden zijn pas zeer laat ontkiemd, een paar dagen geleden. Ik heb wisselende klimaten gehad voor de baby's, donker, licht, verschillende temperaturen, verwarming en vandaag voor het raam omdat ik moest werken.

 

Bovenstaande methodes zijn niet goed dat weet ik maar ik hoopte dat het nog goed zou komen omdat ik er 70 of 80 euro aan heb uitgegeven.

 

9 zaden zijn uitgekomen, 2 best wel snel en de rest zeer langzaam en zelfs nu moeten een paar plantjes nog hun helmpje er af gooien. Ze staan nu een paar uur onder de 600w in mn kweektent.

 

Inmiddels heb ik nieuwe zaden besteld maar mijn vraag is nu:

 

Kan ik deze plantjes nog gebruiken of hebben ze al te veel stress gehad?

2 zijn nu al een paar cm hoog.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan. Doe wel voorzichtig met de 600 watt. De jonge plantje hebben nog niet genoeg bladeren om goed te kunnen zweten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen kunnen over het algemeen de volle bak licht goed verdragen, dus 600w op 60cm moet goed komen.

 

Ik zou het gewoon even aankijken, het lijkt me dat het wel goed komt.

Heb je er ook een foto van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms moet je ze helpen met het helmpje

en er zit ook nog een velletje aanvast .

ff met een pincet ze helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42649_17831_1295184.jpg

 

gallery_42649_17831_2198092.jpg

 

gallery_42649_17831_3175436.jpg

 

Zo, eerste keer foto's posten is gelukt denk ik.

Sorry dan weer voor de slechte foto.

 

Let niet op de uitgedroogde potjes, die gebruik ik toch niet.

Zo stonden ze tot een uur geleden onder 600w.

 

Ik heb ze nu weer even op de verwarming gezet omdat ik nog niet op 18 uur kan draaien en ik niet zeker weet of ik wel met deze zaden door wil gaan.

 

Wat denken jullie er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helmpjes eraf halen.

overpotten tot aan de kiemblaadjes.

en gaan met die banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder 600w terug zetten en inderdaad overpotten!

Waarom kun je nog niet op 18uur draaien?

Eventueel eerst de zaadhulsjes even een paar keer nat maken, dan laten ze makkelijker los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zoiets voorgehad , probeerde deze keer zaadjes ipv stekken en had ze 1 te diep gestoken en daarna ongeduldig zitten wroeten in de aarde ( proganator ) , maar heb er 14 van de 15 teruggevonden , en 10 staan nu op 10 cm en de andere 4 volgen wat langzamer . Dus gewoon doorgaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan nog niet gaan draaien omdat ik eerst alles nog goed op orde moet brengen. Electronica op een bord monteren, kweektent schoonmaken en nog een paar dingetjes. Ik had eigenlijk geen vertrouwen meer in deze zaadjes dus heb ik daar nog even mee gewacht. Misschien dom maar goed. Morgen heb ik pas tijd om dit te doen en wil het liefst om 1830 de lamp aan zetten tot de volgende dag 1230. Dit omdat ik anders in de problemen kom als ik op 12/12 ga.

 

Als ik dan om 1830 start kan ik de volgende dag rond 0630 voor ik naar mn werk ga evt nog wat doen plus ik heb de lamp liefst aan als ik thuis ben.

 

Het gaat me overigens niet alleen om het geld wat ik voor de zaden heb betaald maar wil een goede kweek draaien. Het mag wel wat langer duren dan 10 weken bloei maar als t dan maar lukt snap je. Als ik al zo'n start heb ben ik bang dat of de opbrengst minder is of ik de kweek niet tot een goed einde weet te brengen.

 

Ik rook alleen in het weekend maar dan gaat er sowieso 5g op en ik rook Amnesia en kost 10 euro pg. Dat is dus 200 euro in de maand en vind ik veel te veel. Ik wil dus een goede kwaliteit/opbrengst draaien zodat ik van de coffeeshop af ben. Ik wil ze ook zo goed mogelijk verzorgen maar ontkiemen heb ik al verkeerd gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...