Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CrazyHenkie

12 X Rqs-Mix Onder 600W - Eerste Run

Recommended Posts

Hallo Wf'ers,

 

Ben begonnen aan mijn eerste binnenkweek, en daarmee stap ik over van mijn buitenhobby naar een binnenhobby :icecream:

 

Heb gekozen voor de volgende soorten van Rqs:

 

- Bubble Kush x3

- Blue Cheese x3

- Critical x6

 

Setup:

 

Secret Jardin DRII 1.20x1.20

Philips ITS + spiegelkap + 600W Osram bulp

Stalenbox afzuiger 1200m³

CAN original 1000m³ filter

Inlaat 160mm (passief)

Uitlaat 250mm sonodect (actief)

Fan controllertje (die goude oude met dat oranje temp. dingetje)

 

 

Als voeding gebruik ik alleen Canna terra flores, dus geen groei voeding.

 

Hier wat foto's van de dames:

gallery_43054_17828_3312151.jpg

 

gallery_43054_17828_251008.jpg

 

gallery_43054_17828_4019875.jpg

 

gallery_43054_17828_6071251.jpg

 

gallery_43054_17828_992541.jpg

 

 

Heb ze de eerste dag(toen ze net in de pot gingen) onder een blauw/witte spaarlamp gezet, de BlueCheese kwam al gelijk boven.

Ze staan nu onder een 600W HPS lamp, om +- 55 tot 60cm. Hij stond eerst iets hoger: op +- 65cm, maar ik zag het "strek" verschijnsel waar ik over gelezen heb.

 

Wat statistieken tot nu toe:

> Min. luchtvochtigheid 39%, temp. 21 °C

> Max. 40% , temp. 27.8 °C

 

 

 

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel inlaten heb je van 160mm?

1 inlaat is te weinig, daar zou ik nog minimaal 2 bij maken.

 

Hoe lang ga je voorgroeien?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zal hier morgen direct werk van maken, kunnen gewoon korte inlaten zijn toch?

 

Waarom is dat te weinig eigenlijk? (Ik ben iemand die altijd graag leert waarom)

 

Zuigt 'ie de tent dan minder naar binnen?

Of krijgen ze niet genoeg verse lucht anders?

--> Nu heb ik één lange inlaat, die verse lucht aanzuigt via het raam, waarbij ik de lucht indien nodig kan verwarmen.

 

Weet ik nog niet precies, planning was 1 week. daarna 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik bij een afzuiging van 700 kuub twee passieve inlaten van elk 200mm. Je tent staat dan niet zo bol naar binnen en je luchtverdeling is naar mijn inziens beter. De inlaten bestaan uit buizen van 1,5 tot 2 meter, zodat er geen licht via de inlaten binnen kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, je tent zal minder naar binnen trekken, en de verse lucht zal zich beter verspreiden over alle planten.

Normaal gesproken moet je inlaat 3 keer de maat van je uitlaat zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes. Door de bovenlaag van je aarde met water te vernevelen elke dag droogt het niet uit en hou je de lv hoger wat de kleintjes fijn vinden. 40% is echt heel laag. Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties iedereen!

 

Leuke soortjes. Door de bovenlaag van je aarde met water te vernevelen elke dag droogt het niet uit en hou je de lv hoger wat de kleintjes fijn vinden. 40% is echt heel laag. Succes met je kweek!

Ja vond ik ook, ze zijn zorgvuldig uitgekozen :P

Ik heb evt. een luchtbevochtiger ter beschikking, zal ik deze inzetten?

Daarnaast zat ik er aan te denken om de toplaag van de aarde te bedekken met reflecterende folie (heb dat ook welis bij anderen gezien)

Is dat een goed plan?

 

Inderdaad, je tent zal minder naar binnen trekken, en de verse lucht zal zich beter verspreiden over alle planten.

Normaal gesproken moet je inlaat 3 keer de maat van je uitlaat zijn.

 

Ik ga morgen 3 inlaten aanleggen van 160mm. Voor meer heb ik ook niet de ruimte (tentgaten).

Wat kan je verder zeggen over de dames bosrand?

 

Ik post zo nog een paar foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan er goed bij voor zover ik kan zien.

Enkel sommige bakken over een paar dagen nog eens wat bijvullen met aarde.

Het afdekken van de potten is een prima idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo. Tijd voor een update'tje.

 

Dag 2 van de bloei

 

gallery_43054_17819_1910462.jpg

 

gallery_43054_17819_5683881.jpg

 

gallery_43054_17819_659958.jpg

 

De dames zien er goed uit naar mijn mening, hoor graag jullie erover.

 

Ze hebben tevens hun eerste dosis bloeivoeding gehad op dag 2 van de bloei.

 

Wat gegevens:

Max temp. 29.4 'C luchtvochtigheid: 46%

Min. temp. 20.1 'C & luchtvochtigheid: 32%

 

De luchtvochtigheid schommelt dus nogal, maar is gemiddeld wel gestegen. Ik heb hier verder niets aan gedaan/ingegrepen.

Hogere luchtvochtigheid aan te raden?

 

De temperatuur is vrij constant, Lamp hangt inmiddels op 65cm.

 

 

 

1 half puberaal dame'tje hangt er een beetje slapjes bij, weet nog niet wat ik hiermee doe. Tips/Suggesties?

 

gallery_43054_17819_2860881.jpg

 

 

 

:vape:

 

 

 

PS/ @ Bosrand: het afdekken van de potten is hem niet meer geworden, want had alleen reflecterend materiaal ter beschikking. Niet ideaal dus

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reflecterend materiaal is niks mis mee.

Nu droogt de bovenlaag te veel uit.

Volgens mij mag er ook wel wat meer water bij in de potten, hoeveel water heb je ze gegeven met inwateren?

Even de potten optillen, zijn ze erg licht, dan water bij geven, mochten ze nog wel zwaar zijn, dan de bovenlaag goed bevochtigen voor je de potten afdekt.

 

Je kan de potten nog wat meer aanvullen en daarmee ondersteun je ook meteen weer het plantje dat omgevallen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto-update'tje

 

 

gallery_43054_17819_3988843.jpg

 

gallery_43054_17819_4415019.jpg

 

Vroeg me af wat het witte vliesje (op de stam) is bij dit plantje. Is dit gewoon een soort huid? (zo ziet het er wel uit igg.; een lobblaadje groeide uit de bovenkant van het vliesje

 

gallery_43054_17819_2100482.jpg

 

 

 

Zat er inderdaad ook aan te denken aan te vullen met aarde, maar de dame heeft zich al gecorrigeerd. Ff kijken of het nog wel zin/effect heeft om nu met aarde aan te vullen (dat niet het stammetje knakt ofzo)

Reflecterend materiaal ook goed jah? Ik had gelezen dat dan je bladeren verbranden oid.

Bij inwateren gewoon op gevoel gedaan; geleidelijk water gegeven tot drainage ontstond, als aanvulling gevoeld boven en onderin de pot.

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dà Dames:

dag 10 bloei

 

gallery_43054_17819_2241526.jpg

 

gallery_43054_17819_5302737.jpg

 

gallery_43054_17819_1166814.jpg

 

 

 

Éen van de dames heeft lichte paarse uitslag op 2 bladstengels, stress neem ik aan? Heeft iemand een idee waarvan?

 

Temp. is licht gedaald, max. 26.7

lampen uit =19,8 'C

 

Morgen komt mijn variac'je binnen en daar zal ik dan ook uitgebreid verslag over doen. Ben benieuwd :icecream:

Ga denk ik een dezer dagen wat potten verwisselen van plaats, want heb het idee dat de buitenste plantjes wat meer zonlicht/oppervlakte warmte nodig hebben. Vooral de 4 buitenste van de eerste 2 rijen (zie foto)

 

 

Tip/Adviezen altijd welkom natuurlijk.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben je niet wat te vroeg op 12-12 gegaan?

Verder zien je planten er op dit moment goed uit..

Lv zou ik zo laten met zaad boeit dit niet zoveel,

Zou alleen die temp iets omlaag brengen naar max 28 ofzo ik vindt zelf 29 teveel maarja dat is wat ik vind haha.

Geef je ook al voeding mee?

Ziet er verder prima uit, maar waarom die grote kast in dat kleine tentje kost je nogal veel ruimte niet?

En hoeveel ml water geef je ze om de dag?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben je niet wat te vroeg op 12-12 gegaan?

Verder zien je planten er op dit moment goed uit..

Lv zou ik zo laten met zaad boeit dit niet zoveel,

Zou alleen die temp iets omlaag brengen naar max 28 ofzo ik vindt zelf 29 teveel maarja dat is wat ik vind haha.

Geef je ook al voeding mee?

Ziet er verder prima uit, maar waarom die grote kast in dat kleine tentje kost je nogal veel ruimte niet?

En hoeveel ml water geef je ze om de dag?

 

Gr

 

Werk je trouwens ook met ph en ec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee werk niet met ph en ec. En in principe niet echt te vroeg op 12/12 toch? Wou ze niet te groot hebben.

Die kast ja ik weet het, hebben er al meerderen verteld. Laat dat deze ronde zo.

 

Water gaat ook op gevoel; Meestal 2-3.5 liter verspreid over alle planten, afhankelijk van wie het meeste dorst heeft :P

 

Voeding geef ik ze ook al mee inderdaad, alhoewel ik dat tot nu toe niet bij elke watergift heb gedaan; had het gevoel dat ze dat niet echt moesten.

 

Ga volgende week wel kijken of ze wat meer voeding lusten :icecream:

 

Hier wat foto's:

 

gallery_43054_17819_3845264.jpg

 

gallery_43054_17819_2989431.jpg

 

 

 

Ziet er goed uit als je 't mij vraagt, alleen heb ik één bruin vlekje ontdekt op het plantje die dus blijkbaar gestresst was(paars steeltje). Is dit van de lamp er te dicht op of teveel/te weinig voeding en/of water?

 

LV = nog hetzelfde ongeveer : 37-44%.

Temp is 27,8 graden max & min. 18,9 graden (of 17,9 weet het niet meer zeker)

Dat vond ik nogal shockerend, dus begin vanaf morgen met bijverwarmen van de dames. Hoop het dan met lampen uit op 21'C te krijgen.Genoeg denken jullie? of beter nog wat warmer?

 

 

Vind ze er voorderest echt goed uit zien en ze ruiken ook al heerlijk :D

 

Voor de rest zal ik vandeweek de planten wat gaan herschikkken, aangezien ik gezien heb dat sommigen nu al echt de ruimte nodig hebben. (snelle groei en grote bladvorming)

 

grtz :dj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22 bloei

 

gallery_43054_17828_6384411.jpg

 

gallery_43054_17828_5775951.jpg

 

gallery_43054_17828_365671.jpg

 

Bij sommige dames onderste 2 blaadjes geel/afstervende. Waarschijnlijk gebrek aan water paar dagen geleden, heb dit als het goed is op tijd ontdekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...