Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fekki

Tips Nieuwe Hobbykweker Zoveel Mogelijk Opbrengst Zeer Kleine Ruimte

Recommended Posts

Welkom iedereen op mijn 1e topic,

 

Jammer genoeg als student woon ik in een kleine ruimte en kan ik alleen een tent van 80x80x160 onder mijn hoogslaper kwijt.

Mijn vraag is nu: Heeft het veel zin om in plaats van een 400w lamp een 600w of 1000w te hangen vanwege de kleine ruimte?

Hebben mensen nog overige tips hiervoor?

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Fekki

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w is wss te veel en 1000w veel te veel. Tenminste dat is wat ik heb geleerd. In mijn 120x120x200 tentje word het met 600w zelfs al behoorlijk warm. De temperatuur op orde krijgen moet je ook niet onderschatten. Ik als beginner heb daar in mijn tentje al mee moeten stoeien, laat staan met 600w of 1000w in 80cm tentje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook heb ik zitten denken aan LED verlichting 300w dat evenveel PAR output heeft als een 600w hps, het voordeel hiervan is geen last van hitte en energiezuiniger, wel een grotere investering. is het mogenlijk om hier 400 gram met 5 planten uit zo een klein tentje te halen met optimale omstandigheden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED niet aan beginnen, die claims dat 300 watt net zo veel output heeft als een 600watt is complete onzin.

 

Gewoon een 400 watt er in knallen, is ook ideaal voor de hoogte die je hebt. En ja met veel ervaring en kennis is het mogelijk om 400 gram onder een 400 watt hps lamp te halen.

 

Alsjeblieft en doe jezelf een plezier en koop geen LED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED verlichting 300w...

is het mogenlijk om hier 400 gram ...

 

Wat denk je zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_Sack ik weet dat er veel tegenstanders zijn van LED maar de ontwikkeling is de laatste paar jaar ontzettend omhoog gegaan.

wel is het zo dat bij LED lampen een heleboel chineze troep tussenzit dat niet het juiste licht geeft voor de planten. voor goede LED lampen hangt er een hoog prijskaartje aan met bewezen resultaten van 1,5 gram per watt

 

@Knakenpoetser geweldige tip maar mn bureau met computer moet er ook onder blijven

Edited by fekki

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: bewezen ? niet alles geloven wat je op internet leest .

 

pak nou maar een phillips DE lamp , efficiente lamp op de markt op dit moment ( meest bruikbaar licht/watt voor de plant)

 

je hebt ze in 750 watt en 1000 watt ( geboost 825 en 1150/1200 watt)

 

bouw nou maar je bed om , als je een klein beetje je best doet heb haal je op je sloffen 5 kg per jaar eruit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

met bewezen resultaten van 1,5 gram per watt

 

Kom maar op met die bewijzen.

 

wceend.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

laptoppie halen , en aan de buitenkant bed/hok een inklapbaar bureau/plank maken ( het geld ligt voor het oprapen , maar je moet wel willen)

oplossingen moet je zien , geen problemen :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill http://www.rollingstoned.nl/the-kweker-over-de-budmaster-led/

 

 

@knakenpoetser ik woon op een kamer met nog een maat met hoogslaper met daaronder een bureau heb echt bijna geen ruimte meer, enigste optie is dan om boven op mn bed te studeren waar je nauwelijks kan zitten, maar als mn maat volgend jaar weg is is het miss wel gouden idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_Sack ik weet dat er veel tegenstanders zijn van LED maar de ontwikkeling is de laatste paar jaar ontzettend omhoog gegaan.

 

Zo!! 1000 euri voor dat ding.

En daar wil je het dan 30 jaar mee gaan doen?? en al die ontwikkeling mislopen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat noem jij bewijs?

Een verkooppraatje uit een digtaal flutblaadje?

Who the fuck is "the kweker"?

 

En ook nog met autoflowers.

De lamp is dus waarschijnlijk 18 uur per dag aan geweest.

 

Voorlopig vertrouw ik op mijn 250 watt HPS:

 

gallery_1115_4191_174011.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een dimbare 600W evsa iets. Volgens mij heeft die van Dimlux zo'n acht standen, dan kun je met weinig watt beginnen maar toch volop gassen als het klimaat meezit. Moet je wel twee peren kopen, een 400W en een 600W (en niet per ongeluk de 400watter op 650W zetten!)

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill http://www.rollingstoned.nl/the-kweker-over-de-budmaster-led/

 

 

@knakenpoetser ik woon op een kamer met nog een maat met hoogslaper met daaronder een bureau heb echt bijna geen ruimte meer, enigste optie is dan om boven op mn bed te studeren waar je nauwelijks kan zitten, maar als mn maat volgend jaar weg is is het miss wel gouden idee

 

Samen in 1 bed gaan slapen,zijn hoogslaper eruit en daar een mooi hokkie neerzetten is de oplossing. Je moet er wat voor over hebben hè

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeer ook in een brandblussertje of iig een pestpleurispiep-alarm.

 

Alle adviezen zijn goed bedoeld, mijn advies: begin er niet aan. Niet zolang je op kamers zit, komt geouwehoer van.

 

@Fool, gheghe ja dat is onomstotelijk bewijs!. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 of 400 want t is je slaapkamer en vraag me af of je met een lichte brom/zoem kan slapen ,als je afzuiging volgas moet omdat je een 600 hebt genomen.

Ga dan voor een 600 die je kan dimmen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

t neon in een micro tentje tot je een betere locatie hebt? vragen om problemen in een studentenpand als je het mij vraagt. Wie betaald de energie leverancier? gaat deze persoon geen vragen stellen?

 

grappig dat je denkt dat er een 1000 watter op minder dan een vierkante meter voor meer opbrengst gaat zorgen.

 

Wel leuk om te zien dat andere ook het goede voornemen hebben om meer wiet te roken in 2015, want het is natuurlijk voor eigen consumptie?

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigen gebruik, alles wat boven ~150 gram zit is als extra zakcentje als student zijnde, alleen ik ken de verhuurder van de studentenkamer al lang en het mag op voorwaarde dat alles veilig gebeurt, komt ook controleren. en 1 lampje valt toch niet heel erg op? 5 planten word gedoogd toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/109845-stroomkosten-calculator/

 

linkje in post nr6.

 

5 planten worden niet gedoogd. En veiligheid kost een hoop centen die je waarschijnlijk niet in je budget hebt. Denk aan een automatische brandblusser en andere randapparatuur wat komt kijken bij een veilige setup.

 

Waarom begin je niet met oefenen? Je eigen rokertje kweken en de extra centjes even vergeten. 2x75 watt tneon of 250 watt hps is een goed begin en leert je de kneepjes van de `hobby` kennen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_Sack ik weet dat er veel tegenstanders zijn van LED maar de ontwikkeling is de laatste paar jaar ontzettend omhoog gegaan.

wel is het zo dat bij LED lampen een heleboel chineze troep tussenzit dat niet het juiste licht geeft voor de planten. voor goede LED lampen hangt er een hoog prijskaartje aan met bewezen resultaten van 1,5 gram per watt

 

@Knakenpoetser geweldige tip maar mn bureau met computer moet er ook onder blijven

 

I call bullshit. Sorry maar ik heb 700eu leds gehad (JAJA per lamp!!) en komt niet eens in de buurt van wat je uit HPS haalt kwa watt/per gram.

Laat je niet verleiden door onzin marketingpraatjes. Want als je tomaten onder kweekt kan je wel in je 'handleiding' eindgewicht aan bloemen/vruchten onder deze LED: 1kg. Niet alles weegt even veel en 9/10 led's worden getest op andere planten dan op wiet.

 

Just my 2 cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je led wil kan je net zo goed een hoop stront erboven hangen, dat is een beetje hetzelfde..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zoveel negatieve verhalen over LED hier op dit forum, als jullie me het allemaal keihard afraden zal ik er nog is over denken maar LED heeft qua veiligheid echt voordelen en minder afzuigcapaciteit IVM met hitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen dat led man, trek je niks aan van die negatievelingen hier, zeker niet van de mensen die het zelf geprobeerd hebben, wat weten die er nu van.

Waarschijnlijk kunnen ze allemaal gewoon voor geen meter kweken en is led de perfecte verlichting voor onze plant.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...