Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piepers

Meeldauw Gehad, Pre Heat En Slow Cooldown Opticlimate Gebruiken?

Recommended Posts

Beste Forummers,

 

Ik heb omstreeks week 4 enigszins last gehad van meeldauw op de lager gelegen blaadjes van mijn Amnesia dames.

Dit heb ik met succes weten te remmen/beperken en zie het nauwelijks meer.

heb ze binnen één week 2 keer besproeid met anti middel.

 

Nu werk ik gesloten met opticlimate, zit nu in week 7 en moet nog 17 dagen.

is het aan te raden de pre heat en slow cooldown optie van de opti aan het werk te zetten om toprot te voorkomen?

 

LV schommelt snachts rond de 75 soms 80%, hygrostaat staat op 60 maar dit haalt de opti helaas niet, overdag is de lv gemiddeld 40%.

 

Ik hoor het graag,

 

Grt Piepers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpt alleen om natslaan te voorkomen, kan wel helpen om meeldauw te voorkomen maar het gaat er niet van weg.

 

Je nachttemperatuur zakt waarschijnlijk onder de ingestelde waarde, het is beter om daar wat aan proberen te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè racker,

 

Thanks.

 

Nachttemp zakt niet onder de 20, dat is ook de instelling. Alledrie de elementen staan ingeschakeld.

Cv staat ook altijd op 20 graden in de ruimte waar de tent staat.

Ik begrijp dat de meeldauw niet weg is en ook niet zal verdwijnen door die opties in te schakelen, maar meeldauw kan mede verantwoordelijk zijn voor toprot ( en de lv is s nachts vrij hoog ) Dus ik dacht verstandig om aan te zetten...

ook werk ik met co2 dus het zijn vrij forse knoppen aan het worden...

 

Zou jij de nacht temperatuur hoger instellen? Geen najaar/afbloeien simuleren/stimuleren?

 

Grt Piepers

 

Ps. Verder nog tips voor de laatste 15 dagen, hoor ik het graag?!

Edited by Piepers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag temperatuur staat ingesteld op 28 en nacht temperatuur op 20.

ben kweek begonnen met een nacht temperatuur van 24 graden. Heb deze nu afgebouwd naar 20 graden in de afgelopen 3 weken ( zit nu in de 7e week ).

 

Bedankt voor de antwoorden.

Edited by Piepers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij insteld en wat er echt gebeurt zijn 2 verschillende dingen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn twee afzonderlijk geplaatste en werkende thermometers / hygrometers geven snachts een temperatuur van tussen de 20 en 21 graden aan en een lv van gemiddeld 75%.

 

Wat adviseer je mij nu? Opti gewoon laten draaien op lichtcel of geavanceerde opties laatste 2 weken laten bijspringen?

 

En welke temperatuur instellingen zijn nu het best in dit stadium? 28 dag 20 snachts? Of zal ik per week ( nog 2 weken ) nog 1 graad afbouwen per week naar uiteindelijk 18 graden snachts?

 

Bedankt voor je reacties, stel het erg op prijs.

alles is vrij stabiel nu, meeldauw ook nauwelijks zichtbaar maar toprot would really suck.

vandaar mijn eerste post, voor wat meer zekerheid..

draai ook niet mijn eerste ronde (wel gesloten met co2 en opti) en dubbelcheck zo goed als het kan de waardes.

 

Grt Piepers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...