Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dekker

50 X Amnesia 4 X Gavita Pro 600

Recommended Posts

Ik heb besloten toch maar een verslag te maken van mijn 1e kweek.

 

Mijn setup is:

 

Mammoth pro 150 x 300 x200

3x 600 watt gavita pro (morgen na eerste dag bloei koop ik de 4 e er bij.)

50x amnesia stekken

18 liter potten

Aarde special mix

softbox inblaas 1000m3

softbox afzuig 2500m3

phresh filter 2500

Smscom combo controller pro 7 amp

hannagrocheck combo ph ec

tensiometer van blumat

DV14 schakelkast

 

 

Dag 1 :

 

stekken gepot en ingewatert (ph 8,1) elk 600ml

1 lamp aan LV was veel te laag 40% -50%

temp 26-28 dag / nacht 19-20gr

 

Dag 2 :

 

bakjes water neergezet en natte handoeken opgehangen lv bleef tussen 50 & max 55%

 

op dag 3 geloof ik heb ik maar luchtbevochtigers gekocht en daarmee kreeg ik lv op 80%

 

Dag 4 : 400 ml per plant (van boven) gegeven wortel stim van hesi 250ml op 100L

 

Dag 9: tensio stond nog steeds op 70 aarde voelde droog heb tensio gereset maar nog steeds 70 daarna toen toch maar 300 ml water + wortel stimulator gegeven

 

Ook een luchtverdeelslang opgehangen en tijdens het ophangen viel een kant op 2 stekken die afbraken ik heb toen 2 reserves geplaatst maar die waren wel een stuk kleiner uiteraard als diegene in de pot.

 

 

Dag 11: tensio meter 75 heb 18 liter van onder gegeven dus 360ml per plant

 

foto dag 11

 

gallery_43141_17824_504665.jpg

 

 

Dag 14 30/12/2014:

 

Tensio 120 voor gift 750 ml + wortelstim gegeven afgezuurd naar ph 6,5 300ml van boven 400 van onderen

 

gallery_43141_17824_97881.jpg

 

Dag 15 :

 

Planten getopt en sommige gefimt gewoon om te kijken wat het verschil gaat worden. De 2 later gepotte reserve stekken heb ik niet getopt deze liepen nl ook nog erg achter.

 

foto dag 15

 

gallery_43141_17824_46554.jpg

 

 

 

 

 

 

gallery_43141_17824_201955.jpg

 

 

Ik ben even een paar dagen naar het buitenland gegaan om oud en nieuw te vieren en leerde hier van de befaamde P.h. Donner dat na het toppen van je planten je de plantjes een dag of 3 of 4 de tijd moet geven om de nieuwe scheuten sterk genoeg moet laten worden voordat ze in bloei gezet worden. Dus dit kwam perfect uit met mijn vakantie. Happy NY ! ;-)

 

Dag 19

 

Bij thuiskomst snachts verbaaste ik mij erover hoe hard ze gegroeid waren in de afgelopen 4 dagen had ze denk ik zeker een dag of 2 eerder moeten toppen en op dag 17 de klok om had moeten zetten.

 

De LV is de afgelopen 4 dagen 75 a 80 % geweest en de dag temp 26 gr en nacht 19,5 tot 21 gr

Tensiometer stond op 170 in de ene plant en nadat ik hem in de grootste plant plaatste gaf deze 240 aan ( na 2 uur )

 

gallery_43141_17824_193430.jpg

 

 

De hoogste uitloper is nu al zo'n 35 cm lang !!!!

 

gallery_43141_17824_419827.jpg

 

Wat zouden jullie doen? moet ik ze alle 50 laten staan ? Het meest ideale is er misschien een aantal weghalen het tentje is 4,5m2 dus misschien er 10 weghalen zodat er 9 op de m2 staan, nietwaar?

 

Dag 20 (vandaag) :

 

Tensio 240 , LV 75, temp 26 graden (dag)

Moet wachten tot morgen op mijn spullen van ghe flora nova bloom en ik had ze wel vandaag dit mee willen geven maar heb ze daarom vandaag maar 300 ml van boven gegeven met alleen wortel stim ( ph 7,1)

dan geef ik ze morgen weer 300 ml met de ghe bloom voeding en wellicht koop ik ook nog de diamond nectar voor de aankomende 2 weken.

 

dit was het even voor nu alle tips zijn welkom !!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo dekker,

 

Probeer je ph waarde wat stabieler te houden, zo weet je altijd Hoe zuur je grond +/- is en kan je dat uitsluiten als boosdoener bij troubleshooting.

Leidraad is tussen 5.8 (bij inwatering ) en 6.5 ( oplopend naar einde van je kweek ).

LV mag ook wel ietsjes omlaag, richting de 60.

Ideale tensiometer waardes liggen tussen de 80 en 120 mbar.

Het kan mijns inziens geen kwaad de dames af en toe wat droger te laten staan, hou in gedachte dat de ec waarde van de grond dan oploopt.

Heb zelf ogenschijnlijk probleemloos rond de 400 mbar gezeten, dames stonden er nog vrolijk bij .

persoonlijk zeg ik liever te droog dan te nat.

 

Ja ik zou alle dames laten staan, doe je toch niet weg, zonde man...

 

Nummer 4 erbij en knallen! Succes man.

 

Heb ook niet de wijsheid in pacht maar bovenstaand is wat ik geleerd, gelezen en ervaren heb.☺

 

Staan er mooi bij btw.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx piepers ! thanx voor je antwoord..

Ik las toch wel in een aantal verslagen dat als je planten een bepaalde wat langere voorgroei hebben en getopt zijn ze het wel erg fijn vinden dat ze iets meer ruimte hebben.

 

Ongeveer zo'n 9 op de m2, bij mij staan er nu 11 op de meter dus vandaar dat ik dacht misschien is het wijsheid om er 5 a 10 achterlopers tussen uit te halen.

Zodat er 40 stuks tot goed onderin zo dik mogelijke toppen kunnen ontwikkelen en ik meer rendement heb. Ik ga hier nog een nachtje of 2 over slapen.

 

anyway thanx again voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er nog andere mensen die hun visie op mijn veldje willen geven? zo houden of vanwege de iets te lange voorgroei meer ruimte creeren? en zo ja hoeveelop de m2 ?

 

thanx evt voor je input !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wil ik deze week er nog een extra lamp bij hangen. Wat zouden jullie doen een extra Gavita pro 600 dimbaar met 660 boost of een Gavita pro 6/750 E DE met boost tot 825 heeft er iemand ervaringen met de 750E DE? ik kon er namelijk nog niet veel over vinden.

Edited by Dekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

generatief sturen , verschil temperatuur licht aan licht uit groot maken , wat langer wegblijven waterbeurten , ec verhogen.

 

je plant zal dan eerder stoppen met groeien en eerder toppen aanmaken .

 

mocht je tent dan alsnog te vol worden , kan je altijd nog besluiten om wat potten weg te halen .

 

 

kiezen tussen een DE ( double ended ) en een SE is makkelijk , DE geeft veel meer par/umol per watt .

Edited by knakenpoetser
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het een volle bak gaat worden, je potten staan tegen elkaar aan en ruimte om te schuiven is er zo te zien niet veel.

 

succes, ik volg je graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

generatief sturen , verschil temperatuur licht aan licht uit groot maken , wat langer wegblijven waterbeurten , ec verhogen.

 

je plant zal dan eerder stoppen met groeien en eerder toppen aanmaken .

 

mocht je tent dan alsnog te vol worden , kan je altijd nog besluiten om wat potten weg te halen .

 

 

kiezen tussen een DE ( double ended ) en een SE is makkelijk , DE geeft veel meer par/umol per watt .

 

Dank je wel voor je advies knakenpoetser ! Hier heb ik wat aan en wil ik dan zeker ook gaan proberen. Toch heb ik daarover wel een aantal vraagjes.

 

Vandaag krijg ik mijn voeding binnen van Ghe ( floranova) Bloom, is het dan niet erg dat ik direct hoger in ec ga ? ze krijgen dan voor het eerst voeding namelijk na 3 weken (op specialmix met enige toevoeging de wortelstim.) En wat ik weet is dat amnees juist minder voeding nodig heeft dan gebruikelijk. of is dit in het begin bloei geen probleem?

 

En een interessant gegeven van generatief sturen vind ik de grote verschillen in dag/nacht temp , grote verschillen in d/n levert juist toch internode strek op? dit is juist wat ik niet wil in dit stadium. Ik vind 35/40cm al best groot voor dag 3 bloei, wat is jouw visie hier op? of is dit niet van toepassing voor de eerste weken bloei?

 

Hoe lang zou jij dit generatief sturen inzetten? Mijn idee was namelijk vanaf week 2/3 in volle bloei juist ook nat te gaan kweken aangezien hiermee fantastische resultaten zijn geboekt in eerdere verslagen hier. Ook de Ec laag te houden en het dag/nacht temp verschil tussen 22 gr en 25 graden houden. Ik had geleerd dat dit voor amnesia de beste omstandigheden waren. dit generatief sturen druist dan ook volledig in tegen mijn plan .. en nu ben ik ook ROOKIE 1e klas dus wil graag je advies opvolgen maar kreeg toch een aantal vraagtekentjes in mn achterhoofd ..

 

Anyway ik ga wel zeker voor de double ended lamp ik ga m gebruiken meestal op 600 watt aangezien ik gewoon netjes de stroom betaal maar kan hem dan af en toe wel even lekker boosten in de bloei ;-)

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt dat groot dag nacht temp verschil wat meer internode strek geeft ( ik vind dit niet zon probleem ) maar zal minder totaal groeien ( plek innemen/ groot worden in zijn totaliteit)

 

Haze heeft inderdaad lagere ec nodig , ik zou op rfx bv op ec 1.8 tot 2.0 geven de eerste 10 dagen , daarna 1.4 en week later 1.1 ec tot einde kweek ,( ten alle tijden naar planten kijken en bijsturen natuurlijk) je moet zelf een vertaling maken naar een aardekweek ( ik heb nagenoeg geen aarde ervaring)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je normaal gesproken (ook met haze stekken) na 1 week de klok niet op 12/12 zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke dag bloei zit je nu eigenlijk? ( je klok staat toch alang op 12 uur mag ik aannemen)

 

Hij staat sinds dag 19 op 12/12 dus nu sinds 5 dagen..

Ik weet t ik had ze voor mijn trip naar spanje op 12/12 moeten zetten (4 dagen eerder.. )

Maar had ze getopt en wilde ze nog een paar dagen geven om 5 vinger blad te laten ontwikkellen voor start bloei..

Als ik wist dat ze zo enorm zouden groeien de dagen dat ik weg was had ik ze eerder op 12/12 gezet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er altijd nog wat planten uithalen bij een overkill

 

Is idd waar Starter.. ik ga t nog even aankijken maar ik denk toch wel dat t wijsheid is er minimaal 5 uit te halen... maar ik laat t nog even gaan !

 

 

 

Ik heb inmiddels een gavita pro 6/750 er bij gehangen zet deze nu nog gewoon op 600

maar wat is de beste tijd om m te boosten tot 750 en misschien wel 825? is dit nu al in het begin van de bloeitijd of echt vanaf t moment dat hij toppen begint te ontwikkelen? en tot wanneer? ik wil dit niet te lang doen dus wat is hiervoor de beste periode? heeft iemand hier enig idee? ik kon er namelijk niets over terug vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je klimaat het toelaat gewoon gelijk boosten , hoe meer licht/umol hoe meer fotosynthese ( mits je niet over de 1500 umol/m2 gaat )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zolang je klimaat het toelaat gewoon gelijk boosten , hoe meer licht/umol hoe meer fotosynthese ( mits je niet over de 1500 umol/m2 gaat )

 

Dat begrijp ik knakenpoetser ;-) ik vroeg me alleen af of er een moment is waarop de boost het belangrijkst is ? het is aan het eind van de bloei toch juist iets beter om licht af te bouwen om ze mooier te laten rijpen? of is dit valse info? ik kan mij voorstellen dat er ook een moment is waarop bv. bij de eerste tekenen van het aanmaken van toppen dat het dan bv het belangrijkst is hoeveel licht ze krijgen en daarop gaan instellen dat het een goed 'seizoen' word en dus meer bloemen gaan produceren.

 

Stel dat ik vanwege mijn klimaat niet altijd kan knallen of wegens stroom besparing bv wanneer zou jij dan die extra boost inzetten?

 

Wie o wie kan mij hier wat over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel mogelijk boost aan. Stroom besparing bestaat niet omdat je verlies in grammen veel meer kost dan de stroom

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou er 4 rijen van 8 van maken

 

Hier ga ik nog even over denken ik heb inmiddels besloten om te beginnen met er 5 uit te halen dan heb ik er 10 per m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou er 4 rijen van 8 van maken

 

Hier ga ik nog even over denken ik heb inmiddels besloten om te beginnen met er 5 uit te halen dan heb ik er 10 per m2.

 

een verstandig besluit denk ik.

 

succes!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou er 4 rijen van 8 van maken

 

Hier ga ik nog even over denken ik heb inmiddels besloten om te beginnen met er 5 uit te halen dan heb ik er 10 per m2.

 

een verstandig besluit denk ik.

 

succes!!

 

Thanx michel ! vandaag gaan er 5 uit .. ik heb een ander adresje voor ze gevonden waar ik de eventueel de andere 5 ook nog kwijt kan... prima dus !!

Het word echt hoog tijd dat ze eruit gaan aangezien t al erg vol begint te worden.. morgen stuur ik foto update !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukke boel goede zet om er een paar weg te gooien.

Een geluk dat je 18 liter potten hebt zo heb je nog een beetje buffer, zullen namelijk flinke boompjes worden denk ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien als kool !! De grootste zijn al 50 CM ik zit nu precies in 7 dagen bloei. Ze gaan te hard de lucht in naar mijn idee..

 

ik heb ze eergister nog geknepen/geknakt maar ze groeien echt binnen een paar dagen weer recht.

 

Ik heb de tensio's echt laten oplopen de grote slurpers zelfs tot 400 !! de kleinere tot 300 probeer zo dus veel tijd te houden tussen watergiften zodat ze minder strekken. Ik zou eigenlijk ook de Ec moeten verhogen maar ik heb geen groeivoeding aangezien ik op special mix draai.. i

De afgelopen keren heb ik alleen diamond nectar en wortelstim toegevoegd en ph afgezuurd tot 7. Ik las dat je pas in de 2e week bloei ( rustig aan ) bloeivoeding mee moet gaan geven. Dit zal dus morgen of overmorgen zijn.

Toch maar even een foto update ! Ik heb er 6 weg gehaald in het midden zat ik te krap ineens met mn tentstokken. Nu kan ik meteen kijken of ik er volgende ronde niet 4 rijen van 9 van moet maken..

 

gallery_43141_17824_117106.jpg

 

gallery_43141_17824_284319.jpg

 

gallery_43141_17824_350221.jpg

 

gallery_43141_17824_53880.jpg

 

De lampen heb ik op 50 cm afstand staan.. lager lijkt me geen optie toch?

En qua Ec overmorgen word de eerste x voeding GHE flora nova bloom ik weet dat je normaal rustig moet gaan beginnen met de ec .. maar aangezien ik de strek wat wil drukken kan ik ook direct de ec naar 1,8 gooien of is dit echt niet verstandig??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyz

 

Ze gaan zo hard omdat je ze daartoe dwingt, er is geen ruimte in de breedte dan gaan ze automatisch de lucht in.

 

Je zou de minste zuipers er nog uit kunnen halen en de sterkste nog wat meer de ruimte geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...