Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Representative

Zaden En Oogst Tijd

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb een vraagje over de groei/oogst tijden van outdoor zaden. Ik woon in het koudere klimaat zoals zich dat ook in Nederland voordoet (misschien nog iets natter, wil je geloven!).

 

Mijn vraag was dus hoe het zit met de bloetijden voor buitenkweek zoals aangegeven op websites? Het is soms wat onduidelijk, waar bij sommige planten een bloeitijd van bijvoorbeeld '42 dagen' wordt aangegeven staat er op een andere website als bloeitijd 'eind september'. Soms zelfs voor dezelfde zaden maar op verschillende websites. Uiteraard als je je plantje bijvoorbeeld begin april zou planten betekend dit met een bloeitijd van 42 dagen niet dat je pas eind september zou kunnen oogsten, toch?

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige soorten hebben een langere bloeitijd dan andere soorten.

Sommige soorten reageren eerder op het korter worden van de dagen dan andere soorten.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

 

Pas na 21 juni beginnen de dagen weer korter te worden.

en als er staat "42 dagen bloei" dan bedoelen ze meestal "zichtbare bloei".

Als je dus half augustus pas bloei ziet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige soorten hebben een langere bloeitijd dan andere soorten.

Sommige soorten reageren eerder op het korter worden van de dagen dan andere soorten.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

 

Pas na 21 juni beginnen de dagen weer korter te worden.

en als er staat "42 dagen bloei" dan bedoelen ze meestal "zichtbare bloei".

Als je dus half augustus pas bloei ziet....

super, bedankt voor het antwoord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn daarintegen niet afhankelijk van het aantal uur licht per dag om in bloei te gaan, dus kan je wel al vroeger laten bloeien als september daar al veel regen heeft bvb.

 

als er bij autoflowers staat 8 weken dan is dat van ontkieming tot dat ze klaar zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn daarintegen niet afhankelijk van het aantal uur licht per dag om in bloei te gaan, dus kan je wel al vroeger laten bloeien als september daar al veel regen heeft bvb.

 

als er bij autoflowers staat 8 weken dan is dat van ontkieming tot dat ze klaar zijn

 

Top! Ik denk dat hier een deel van de verwarring was nu ik er nogmaals naar kijk! Ik zal dan denk ik voor de auto-flower gaan, het is hier te nat in september/oktober. Ik wil nog een vraag stellen maar dat is niet gerelateerd aan deze topic, dus die komt ergens anders te staan ;)

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

als er bij autoflowers staat 8 weken dan is dat van ontkieming tot dat ze klaar zijn

 

Wat natuurlijk compleet onrealistisch is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late reactie. Ben afwezig geweest van elke vorm van internet tot recentelijk!

 

Ik kan begrijpen dat het wel wat onrealistisch is, maar hoeveel weken zou je er bij moeten plakken gemiddeld om een wat realistischer beeld te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...