Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CrazyHenkie

Waarom Past Mijn Verloopstuk Niet?

Recommended Posts

Beste wf'ers,

 

Ik heb ff een vraagje.

 

Heb een verloopstuk die ik op de stalenboxafzuiger probeer te monteren, maar hij past niet. Terwijl hetzelfde verloopstuk wel op de filter past...

 

Ik dacht misschien dat door de kou het metaal was gekrompen, maar beide materialen zijn koud dus dat kan het niet zijn denk ik?

 

 

Hoor het graag.

 

 

Grtz. CH :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, was die vraag niet voor dit topic bedoeld? :popcorn:

 

waarom dan? :whistle:

 

Heb ik een flensverbinding nodig?

Edited by CrazyHenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk is de diameter van de flens op je afzuiging dan iets groter dan je in gedachten had.

Ik zou er een liniaal bij pakken. :P

 

Met ducttape kun je veel doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb het dus opgemeten en het is precies dezelfde afmeting, maar dat is bij de CAN filter ook zo... En daar past het verloopstuk wel op :P

 

Ik zat te denken om misschien een gewone slang (250mm) aan te sluiten op de afzuiger, en deze dat te laten overlopen in een 160mm slang d.m.v. het verbindstuk. De ene zou ik dan met een slangenklem bevestigen en de andere vastkitten aan het verloopstuk(met montage-/afdichtkit)

 

Goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je foto is niet zichtbaar, je moet hem even op openbaar zetten.

Als ik een verloop aan sluit, dan gebruik ik of een stuk slang ertussen, of ik tape het met ducktape aan elkaar.

Waarom je dat met kit zou doen, dat snap ik niet helemaal, een verloop past toch gewoon op de slang, en de andere kant van het verloop op de andere maat slang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bosrand bedankt voor je reactie!

 

Ja vastkitten in plaats van een slangenklem (om de slang vast te maken aan het verloop) of is dit niet nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh op die manier, als je geen slangklem hebt, zou je dat zo kunnen doen ja.

Ook nog even als de kit droog is het aftapen met ducktape, dan moet het helemaal goed komen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt door de toleraties. Gebruik een ring en je bent klaar. Houtje touwtje constructies zijn niet toegestaan in deze branche...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...