Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

triplanar

Mijn Erste Kweek Ca. 80X Powerplant Onder 3X 600Watt

Recommended Posts

Bedankt voor het advies jongens, ik heb temperatuuren van snachts rond de 20grad en over dag 27 tot 28grad.

 

Ze hebben inderdaad toen wat water op de hooft gehaadmet voeding zelfs wat niet ideaal is ja. Dus de lamp gaat morgen ochtend gelijk om hoog.

 

Heel erg veel bedankt voor de tips.

 

Nu nog en frag over het water geven. Hoe zit het met voeding? Ik heb nu gewoon het schema aangehouden en de ph bijgestuurd op 6.3

Is het al te veel voeding of mag ik gewoon het schema volgen?

 

Alvast heel erg veel bedankt voor het advies en de snelle hulp.

 

Groetjes Triplanar

 

Wat ik nog fragen wilde,

 

Finden jullie de dames niet heel erg klijn naar 13 dagen hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow, kweken in Duitsland, jij heb lef hoor.

Veel succes gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's heb ik naar dat het licht uit ging gemaakt daarom in ze droog, ze kregen op dit moment en halve liter per krat iedere ochtend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen mensen

 

 

Voor het erst SORRY!!!!! Ik was heel erg druk de latste 2 weeken.

 

Voor het eerste even wat Daten:

 

Temp dag: 26-28

 

Temp nacht: 18-20

 

Voeding: Hesi line kompleet naar schema met

 

PH: 6.0-6.3

Ec: ---------- Moet erst de meeter afstellen

 

Dagen zins kiemen: 25

 

 

 

Nu wat fotos van de laatste week:

 

gallery_11464_17817_84773.jpg

 

gallery_11464_17817_295623.jpg

 

gallery_11464_17817_21486.jpg

 

gallery_11464_17817_64112.jpg

 

En wat fotos van gisteren:

 

gallery_11464_17817_177445.jpg

 

gallery_11464_17817_168421.jpg

 

gallery_11464_17817_213194.jpg

 

Ik denk de Remm is er nu uit en ze gaan nog en beetje groeien.... geen bloeiverschijnselen naar 25daagen 12uur licht en ook geen herma tot nu toe te zien volgens mij.

 

Ik heb ieder week 1dag schoon waater gegeefen en deze week 2dagen achteraan. Ik ben aan het denken om nu de voeding wat optevoeren omdat ik nog steeds heel erg laag zit volgens het schema. heb gewoon de voeding van de week 1 bijgehouden.

 

Ik hoop dat ik nu eens mag beginnen met waateren van onder maar kweet het nit zeker.

 

Mss dat imand iets ziet wat anders moet of tips heeft.

 

Groetjes en een pret weekeinde :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meteen op 12/12 gaat moeten je planten eerst volwassen worden eer ze gaan bloeien. Mij lijkt het gemakkelijker om eerst op 18u te starten omdat ze toch moeten groeien en dit extra licht dan wel zeker zullen gebruiken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Triplanar, ik volg je kweekje ook. Veel succes met de eerste!

 

Waar dienen die gele buisjes in de potten voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ p.cabroes: dat zijn drainage pijpen om van onder te kunnen wateren.

 

@ Venasnar: +1

 

@ Triplanar: Zie ik het nou goed op je laatste foto in post #30 dat er geen drainage gaten in je kratjes zitten? Dus je wilt straks van onder gaan wateren via de drainage pijpjes zonder drainage gaten in je kratten? Dat is vragen om problemen. Als je nu of later te veel water geeft dan kan dat nergens naartoe en zal zich ophopen onder in je krat, je wortels zullen verstikken doordat je medium niet kan ademen. Gevolg is dat je planten veel te nat komen te staan en verzuipen. Ik wil je nog graag een tip meegeven, download het boek van Jorge Cervantes Marijuana grow basics, ik weet zeker dat je daar veel aan gaat hebben en staat bomvol wetenswaardigheden over hoe wiet te kweken ......

 

https://kickass.so/marijuana-horticulture-the-indoor-outdoor-medical-growers-bible-pdf-gooner-t8496946.html

 

Succes

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Venster

 

Ik ga als deze bij de helft zijn voorgegroeide plantjes an de andere kant van het tentamen zetten en als deze klaar zijn het zelfde weer op deze plek zetten.

 

@p. Craboes

 

De gehele pijpjes zijn om van onderen te voeden

 

@platformer

 

Hey bedankt voor de tip met het boek. Ik heb onder in de kratjes 5 fingerdikke gasten gemaakt voor drain. Andere alle 4 kanten en in het midden. Ik weet niet of het wel genoeg gasten zijn maar hopelijk zijn het genoeg....

 

 

Bedankt ook voor de reacties en hoopen op meer nuttige tips. Zonder jullie allemaal zou het al tegen de muur gereden!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, eindelijk gaan ze groeien. Ik zou ze eerlijk gezegd ook op 18h zetten zodat ze beter groeien.

Kwa voeding moet je op de kleur van de planten letten. De grond heeft voeding en daar groeien ze ook op. Als je ze te lichtgroen vind hebben ze meer voeding nodig.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb van ochtend voor het naar werk gaan gekeken en gezien dat de grootste al de witte haaren in de internode heeft. Is het niet erg lastig om nu te gaan switchen op 18uur? Ik heb niet zo veel verstand maar zou ze liever op 12/12 laaten staan...

 

Hoe veel gaan ze nog groeien als ze geslacht beginnen te tonen?

 

Groetjes Trip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Triplar, als je nu het 12 uurs regime gaat aanhouden dan ga je zeker een zeer matig resultaat tegemoet. Terug naar 18/6 is voor je planten weer even omschakelen naar de vegetatieve (groei) fase, daar hebben je planten ongeveer 1 tot 2 weken voor nodig daarna zullen ze weer gewoon groeien. Op deze manier duurt je kweek een paar weken langer maar je eindresultaat zal veel beter zijn.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 18 uur zetten???/

 

De dames staan volgens mij (als ik het goed lees) al een dikke 2 weken op 12/12??

 

Gevolgen kunnen jullie zelf wel invullen lijkt mij :|

 

optie 1:

 

12/12 aanhouden, volgende ronden langer voorgroeien

 

optie 2 :

 

leegtrekken en over nieuw beginnen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen

 

Ik heb ze gisteren voor het eerste op 18uur gezet. ze groeien goed door en ik hoop dat het oop zo blijft.

 

Wat kom ik nu tegen in de volgende weken? gaan ze nu heel erg stressen of groeien ze gewoon door tot ze weer op 12/12 worden gezet???

 

 

Dit is nu de erste keer dat ze onder 18uur licht staan. de dames zijn van begin aan al onder 12/12 gegroeid....

 

de grootste dame is ruim 35cm en de kleinste 15cm. hoe groot mogen ze groeien voordat ik weer op 12uur over ga?

 

Ik heb net ff wat fotojes genomen om het duidlijk te maken. heb de groote naar achteren gezet en de klijntjes voor aan.

 

 

gallery_11464_17817_212394.jpg

 

gallery_11464_17817_3098949.jpg

 

gallery_11464_17817_3266023.jpg

 

gallery_11464_17817_3139204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag forumleden

 

Van ochtend even gemeenten. De groote dames achterin zijn nu 44cm gemiddeld en voor zijn ze al rond de 20cm.

 

De kleur is erg licht voor mijn gevoel dus van ochtend nieuwe mix gemaakt met:

 

120ml groei

80ml bloei

100ml wortel komplex

5 druppel supervit

 

Afgezuurd op rond 6.3

 

Morgen ga ik weer foto's nemen met licht uit.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi triplanar, je zou de grotere planten achterin kunnen knakken en buigen om minder hoogte verschil te krijgen of ff een pletje op de stam net onder de laatste internode.

 

Groet plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

 

Eerst heel erg bedankt voor de tip Plantformer, ik heb de indruck dat ze nu toch nog heel goed bijgetrokken zij. de meeste dames hebben en hogte van tussen de 43 en 55 cm tot nu.

 

Ik heb ook wat fotos genomen zonder de lampen zo als beloft. helaas kon ik pas nu updaten omdat ik het heel erg druk had op het werk.

 

 

 

gallery_11464_17817_194789.jpg

 

gallery_11464_17817_161507.jpg

 

gallery_11464_17817_228026.jpg

 

gallery_11464_17817_86292.jpg

 

gallery_11464_17817_43424.jpg

 

gallery_11464_17817_60282.jpg

 

gallery_11464_17817_199166.jpg

 

 

o als te zien op de pics hebben de dames nog wel wat bladproblemen en ik ben nog niet heelemaal eruit wat het is.

Volgens mij hebben ze iets te nat gestaan. Maar wat ik veel erger find is op de volgende beelden te zien.... ik weet niet precies wat het is maar mms is het well magnesium tekort en de bladeren hebben verbrande of tenminst heele erge witte bladpunten spitzen of hoe je het moet noemen... is dat overvoeding of heb ik iets anders fout gedaan? Ik heb dus echt hulp nodig en zou graag willen weeten wat ik moet doen. Ik ben nog maar en noob dus sorry als ik het tijdens het lezen van het forum nog niet heelemaal heb begrepen.

 

gallery_11464_17817_4505.jpg

 

gallery_11464_17817_851303.jpg

 

gallery_11464_17817_689651.jpg

 

gallery_11464_17817_462183.jpg

 

gallery_11464_17817_819497.jpg

 

gallery_11464_17817_691273.jpg

 

Ik Heb echt wel hulp nodig en weet niet wat ik moet doen.

 

Ik heb vandaag geen water gegeven en morgen wou ik gewon schon water geven. Is dat verstandig of beter beetje enzyme me geven en supervit?

 

Alfast heel erg bedankt mensen. Zonder julli had ik alles al veziekt!!!

 

Groetjes

 

 

 

 

PS.: Nu hebben ze dus een hoogte van 43 tot 55cm. ik ben bang dat ze te groot worden.... moet ik nog wachten of mogen ze de bloei in gaan? als ze nog 30 cm grooter worden tot einde is dat wel best maar nog 50 cm is teveel omdat ik niet genoeg hoogte heb.

 

Bedankt alfast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet maar op 12/12 je hebt een indica dominante plant maar ook die groeien nog wel een anderhalve week hoor.

Die lichte kleur kan ook zijn door te veel water maar daar heb ik vanaf hier geen kijk op.

 

Zoals eerder gesuggereerd inderdaad de langste uitlopers een plet geven door ze om de dag (voorzichtig) om te buigen met je vingers, dat remt de strek.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, waarom gebruik je groei en bloei voeding door elkaar?

Verbrande bladpuntjes kan overvoeding betekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, waarom gebruik je groei en bloei voeding door elkaar?

Verbrande bladpuntjes kan overvoeding betekenen.

Hoi triplanar, je zou de grotere planten achterin kunnen knakken en buigen om minder hoogte verschil te krijgen of ff een pletje op de stam net onder de laatste internode.

 

Groet plantformer

 

Bedankt voor de tips.

 

Ik heb net de klok op 12/12 terug gezet... Dus dag 1 bloei is morgen :jump:

 

Morgen nog n keer schon water en overmorgen dan bloeivoeding

 

hopen dat er nu toch nog n beetje wiet van afkomt :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help Help Help!!!!!!

 

 

Ik heb zins 3dagen bladproblemen en het word steds erger!!!! :wtf: :wtf:

 

Wie zou weten wat er aan de hand is.

 

Ik geef voeding zo als het op het kweekschema van hesi staat ( iets minder zelfs)

 

temperaturen zijn 27-30 over dag en 18 tot 21 snachts.

 

alle 3 lampen zijn nu aan het branden op 50 cm boven de koppen en een vent blast er precise onde de bulpen lanks...

 

Heb net wat bladeren afgeknipt en een foto ervan gemaakt.

 

 

gallery_11464_17817_2560261.jpg

 

 

 

Pleas mensen helpt mij want anders gaan ze dood voordat ze begonnen zijn met bloeien :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij het linkse blad lijkt het wel of er voedingswater op de bladeren is geknoeid.

Die andere bladeren lijken een kalium of zwavel tekort te hebben.

Misschien staan ze te nat waardoor voeding slechter wordt opgenomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...