Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi.. ik zit in week 3.5 bloei en ik heb tripsen ondekt!

 

Ik ben 10 planten aan het scroggen in een SJ240 en mijn scrog-net is helemaal mooi vol. Op 15% van alle bladmassa (totaal bekeken) heb ik tripsen gevonden).

 

Wat is het beste om te doen in mijn situatie? heeft het zin om roofwanten uit te zetten of beter spuiten?

 

 

 

ps. ik heb net de GS gesproken, ze zeggen dat er 2 soorten roofwanten zijn:

1. die kost 80 euro maar die komt in dubbele hoeveelheid en hij vliegt niet, anders heb je kans dat ze op je bulbs gaan zitten als de lampen uit zijn..wat een snelle dood betekent als de klok weer omslaat lol

 

2. 40euro gewoon flesje met vliegende roofwanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuiten. En met voedingswater meegeven.

Paar keer herhalen.

Is best hardnekkig die trips.

Ik heb nu al een paar rondes las van die krengen. Het zijn er niet veel en zitten ook maar op een aantal planten en het breid zich ook niet uit. Maar ik kom er maar niet van af. Gedompeld, gespoten, roofwants. Het houd het wel onder controle maar helemaal er van af kom ik maar niet.

 

Spuiten in week 3,5 bloei zou ik niet voor kiezen, 15% is ook niet echt veel. Met roofwantsen kun je ze wel onder controle houden maar heb niet de illusie dat je ze allemaal kapot krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg morgen roofwantsen binnen, na 2 weken haal ik nog eens roofwantsen ter herhaling. Ik weet dat ik ze niet kan uitroeien maar de schade minimaliseren is voldoende!

 

En als de ronde voorbij is alles met bleek schoonmaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ook al meerdere keren gelezen dat mensen ze niet echt wegkrijgen met roofwanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag roofwantsen uitgezet.. flesje met 100 stuks. alle plakstrips weg gehaald voordat de wantsen erop gaan zitten per ongeluk lol.

 

nou maar hopen dat ze de boel een beetje onder controle gaan brengen. Ben van plan om na 10 dagen nogmaals wantsen uit te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de roofmijt Amblyseius swirskii besteld, zijn zakjes van kopert. Het breid zich nu toch wel wat meer uit dus ben benieuwd hoe deze natuurlijke vijand het gaat doen.

 

Deze kunnen ook goed tegen hoge temperaturen en lage LV%, ze waren volgens mij een tijd niet leverbaar.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook benieuwd.

Ik heb voor de zekerheid alle lage-passive-ingangen van mijn tent dicht gedaan, alle opening zijn nu hoog. De roofwantsen zijn gevleugeld dus wil graag dat ze IN de tent blijven haha. Ik ging net wateren en opeens voelde ik iets op mijn hand lopen, ik keek en het was een roofwantsje over mijn hand aan het kruipen.

Ik pakte met mijn andere hand een aangetast blad en liet hem zo doorlopen naar dat blad. Ik draaide de blad om en pakte snel mijn vergrootglas om te kijken of er actie zal komen.. er waren 2 thripsen daar.. hij keek er eerst seconde of 20 naar.. toen opeens viel die ze aan. Mooi om te zien, go wantsen!!! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke soort heb je gebruikt en zie je ook resultaat?

 

en of je er tevreden bent ?

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb tripsen op mijn planten. Zit in week 2 groei. Kennelijk zijn die beestjes behoorlijk hardnekkig want ik lees eigenlijk overal dat in bedwang houden het enige is wat je kan doen. Heeft iemand het al met 10cc spiritus geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en geinfecteerde bladeren wegknippen anders houd je je broednest

 

ik doe niet aan gifjes als het niet nodig is, dus natuurlijke middelen en voornamelijk zelf opletten; als ze van een blad vallen klimmen ze graag weer omhoog, dus vallen ze bij mij op een plastic schaaltje en kunnen ze niet weer via de stam omhoog :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leest er bijna nooit wat over "spinosad", is heel effectief tegen tripsen en biologisch en breekt in een paar dagen af. is weliswaar in het tuincentrum lastig (niet) te vinden maar via ebay kan je het in de US gewoon bestellen;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...