Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wasabi

Lijstje Met Wetsveranderingen Voor 2015

Recommended Posts

Hi,

 

Ik zat net een beetje te lezen (na een lange tijd van afwezigheid) en ik zag dat er een nieuwe 'growshop wet' komt.

 

Als ik het goed begrijp kunt je dus vanaf morgen niet meer aan zaden komen via de online webshops , mag je hier geen zaden meer ruilen en lampen, tentjes e.d. mogen ook niet meer verkocht worden (correct me if i'm wrong)

 

Heeft iemand toevallig een lijstje met alle veranderingen die zich vanaf 2015 in deze sector plaatsvinden? Veranderen ze het gedoogbeleid toevallig ook?

Moet je vandaag massaal zaden gaan inslaan voor het geval je dadelijk niks meer mag kopen ?

 

 

Met vriendelijke gr

Wasabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

personen en bedrijven die geld verdienen met de levering van goederen of diensten en de financiering van illegale hennepteelt strafbaar’. ‘Het gaat bijvoorbeeld om growshops, transport- en distributiebedrijven, verhuurders van loodsen en schuren, elektriciens die illegale elektrische installaties aanleggen of de handel in kant-en-klaar ingerichte kasten voor de illegale hennepteelt.’Als de verkoper van pakweg een zak potgrond of een gieter ‘ernstige reden heeft om te vermoeden’ dat de koper die spullengaat gebruiken voor professionele cannabisteelt is hij of zij voortaan dus strafbaar.Beeld: I Owe You Only Non-Aggression CommunityDe kring van burgers die als potentiële verdachten onder strafbedreiging vallen wordt door deze nieuwe wet enorm uitgebreid. De letterlijke tekst van het nieuwe artikel 11a van de Opiumwet:‘Hij die stoffen of voorwerpen bereidt, bewerkt, verwerkt, te koop aanbiedt, verkoopt, aflevert, verstrekt, vervoert, vervaardigt of voorhanden heeft dan wel vervoermiddelen, ruimten, gelden of andere betaalmiddelen voorhanden heeft of gegevens voorhanden heeft, waarvan hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat zij bestemd zijn tot het plegen van een van de in artikel 11, derde en vijfde lid, strafbaar gestelde feiten, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaar of geldboete van de vijfde categorie.’Neem de ‘gegevens’ uit het artikel: elk kweekboek kan gebruikt worden om, al dan niet grootschalig, cannabis te leren kweken. Hetzelfde geldt voor honderden tijdschriften en honderdduizenden websites. Het ‘voorhanden hebben’ van deze gegevens is nu strafbaar met tot drie jaar gevangenisstraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is daarover al een discussie (geweest)

 

Bosteelt is van mening, dat het ook de hobbykweker gaat raken..

Ik niet..

Zie mijn bijdragen in genoemde topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me vooral af hoe het met de zaden zal zitten.

 

Mogen die online nog steeds verkocht worden, maar dan mondjes maat? Ik wil zelf 2 plantjes in de vensterbank dit jaar, maar als er geen zaden beschikbaar zijn dan zal het lastig worden voor me om dit te realiseren (tenzij ik deze voor 1 maart bestel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"lekker open laten. had zojuist een lap tekst geschreven maar helaas verkeerde knop en weg. kom hier nog op terug

 

waar het op neer komt

 

dit is een onderwerp dat ALLE telers aan gaat van meneer de prof aka grote boer t/ m het kleine telertje. of zelfs je beste maat die weet wat jij doet want ook die kan strafbaar gesteld worden!!!

 

al komt dit onderwerp in elke sectie te staan ( wat daar niet hoort offcourse ) maakt niet uit. tis een onderdeel wat GROOTS gaat worden. al is juridisch ingewonnen van VERSCHILLENDE advocaten???

 

ben namelijk wel benieuwd waar jij je kennis van hebt genomen??? ik wel meerdere advocaten en meerdere antwoorden gehoord omdat de wet heel ruim genomen kan worden. wat ook weer van kanton tot kanton kan worden ingevuld!!!

 

de teler kan niet paranoia genoeg zijn better safe than sorry +

 

if u can't do the time don't do the crime.

 

iedereen moet zich in deze wet goed laten voorlichten en afwegen of het hem / haar waard is.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen moet zich in deze wet goed laten voorlichten en afwegen of het hem / haar waard is.

 

peace hempy

 

Alleen jammer dan, dat jij een zo'n stellig verhaal neerzet, als of mijn kameraad 3 jaar de bak indraait omdat hij weet dat ik een kweekje heb..

Paniekzaaierij wat totaal ongegrond is..

Hier is daarover al een discussie (geweest), maar dat heb je niet gelezen denk ik.

En daardoor ook deze reacties gemist

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

paniek zaaien zeker niet oude rocker. en ik heb zeker beide topics doorgespit. alleen uitgaan van een veltman. dat is niet genoeg.

 

beweeg je is langs een stuk of 5 verschillende juridische bureaus/ advocaten die ook veel zaken doen in onze markt om je in te laten lichten en je komt verschillende verhalen uit!!!

 

waarmee ik totaal jouw niet wil tegen spreken maar waar ik achter ben gekomen is dat iedereen deze wet anders interpreteert op juridisch niveau. jij verteld dat Veltman meester is MAAR ook een lobby tegen ivo voert... is deze dan niet te rooskleurig ingevuld??

 

ik sluit me aan bij cityboxer. hoe betrouwbaar is 1 persoon ??? mijn info komt niet van meesters in de rechtsvorm. heb alleen me wel laten infomeren bij verschillende punten. HET IS ALLEMAAL GIS WERK. niemand die het weet je met zekerheid kan vertellen

 

deze wet is net zo ruim te nemen als een boek als de bijbel of de koran. je kan er van alle uit halen. het zal dus wachten worden tot de eerste strafzakenzaken zich hebben afgerond met de nieuwe wet.

 

MAAR NIEMAND WILT DE EERSTE ZIJN TOG??

 

ik ben zelf tamelijk voorzichtig ( voor andere misschien te paranoia ). better safe than sorry

 

peace hempy

 

ps: PUUR MIJN IDEE/ HERSENSPINSEL / MAYBE FICTIE:

 

die kammeraad die 3 jaar moet zitten. tjah dat kan ook ruim genomen worden. iemand die wist dat iemand 5 plantjes teelt voor medisch gebruik zal anders beoordeeld worden dan iemand die kennis had dat zijn/haar kameraad structureel 4 a 5 x oogst per jaar en iets van 8 hokken heeft. zeker als er ook aantoonbaar gemaakt kan worden dat je wist dat hij alle stroom stal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger ooit hennep zaad gekocht bij de plaatselijke dierenzaak, toen was ik 12 ofzo. Die zou dan ook

strafbaar kunnen zijn.

Zaden waren altijd legaal, totdat je ze zaait. Dus ik vraag me ook af wat daar mee gedaan wordt en de verzamelaars

gewoon kunnen door verzamelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk,

Dat is een beter verhaal Hempy..

 

Dat noem ik gezonde argwaan..

En dat is altijd goed.

 

Maar het is niet zo, dat deze wet nu ineens allerlei andere wetten "overruled" ofzo..

Sowieso, hebben we in Nederland scheiding van machten.

Dat betekend letterlijk, dat je een wetgevende macht hebt.. (2e en 1e kamer)

en de uitvoerende macht (de rechtspraak)

 

Mooi voorbeeld daarbij, is de uitspraak van de rechtbank inzake die 2 Groningse wietkwekers die eind vorig jaar zijn vrij gesproken,

omdat er geen enkele andere wet werd overtreden.

De rechtbank heeft geoordeeld, dat de 2 wel schuldig waren, maar heeft geen straf op gelegd.

Daarna ontstaat jurisprudentie..

 

Jurisprudentie, is dat in een volgende zaak, met gelijke omstandigheden, automatisch ook geen straf opgelegd zal worden.

Er volgt nog een hoger beroep overigens.. Dus het is nog niet helemaal klaar met die 2..

 

Door de scheiding van de machten, zie je dus ontstaan, dat de uitvoerende macht,

steeds meer mee gaat met de internationale ontwikkelingen en zich een beetje gaat afzetten tegen de wetgevende macht..

 

Wat is mijn interpretatie van de huidige situatie en na 1 maart...

De ontwikkelingen op internationaal en met die 2 Groningers ook nationaal

zie je dat het gedoog beleid inmiddels geen gedoog beleid meer is maar staande recht zo als dat heet.

Wanneer je als wietkweker aan een aantal voorwaarden voldoet (kijk goed na de aanpak van die 2 Groningers)

je redelijk vrij je gang kunt gaan.

 

Dus:

​Er is sprake, van een veilige omgeving, je gedraagt je netjes (geen diefstal van stroom etc.

Je verkoopt niet aan diverse "schimmige" mensen.

Je geeft evt zelfs je omzet en kosten op.

Dan gebeurt er je helemaal niks.. (even wachten nog op het hoger beroep).

 

Vrij vertaald, naar de echte hobbykweker die zich ook nog eens "verantwoord" gedraagt en met het staande gedoog beleid loopt alleen maar minder "risico".

5 Plantjes, netjes stroom betaald, geen brandgevaar, geen overlast, geen schimmige handel etc. etc..

kan rustig verder gaan waar hij mee bezig was.

Wanneer je nog groter gaat, zal ook de belasting betaald moeten worden en uiteraard ook bovenstaande,

ben je redelijk zeker.

 

Waar deze wet voor is bedoeld, is de hele grote jongens "vroeg" en "gemakkelijker" te kunnen aanpakken..

Voorheen, konden deze lieden min of meer alleen op heterdaad betrapt worden..

Dus aanwezig zijn in "het" pand..

 

Nu is kennis hebben van de "kweek" al voldoende.

Dus ook de growshop, die 100 lampen en andere benodigdheden levert.

Daar gaat ook een beetje deze wet op zijn bek, want geen growshop levert bij deze lieden.

Die hebben andere kanalen..

 

Ik snap best, dat de jongens hier, die met bv 5 lampen of meer hier zenuwachtig worden.

Want die "kunnen" niet voldoen aan de door mij genoemde voorwaarden..

Die zijn te groot voor een tafellaken en te klein voor een servet..

 

Ps.

Het is niet alleen mr. Visser die dit verhaal verteld..

Er zijn meer "wiet" advocaten, die deze theorie aanhangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

democratie, wat de meerderheid wilt.. welke meerderheid.. Het volk is allang niet meer 1.

 

Verdeel en heers dat is wat ze hier doen, moetwillig alle soorten en rassen naar binnen halen waarvan men al bij voorbaat weet

dat deze niet met elkaar gaat samenspannen vanwege de culturele en religieuze verschillen dan wel niet uiterlijke kenmerken.

Gooi daar een haatzaaier als Geertje tussen en je hebt de perfecte slavenmix. Give the dog a bone met het zogenaamde stemrecht

en klaar is kees, you have yourselve a running system.

 

Een echt puur Nederlands recept. 10 minutjes in de oven, voorverwarmen op 220 graden. Een delicatesse onder politici.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...