Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

omdat er een drukspuit op de foto staat :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de druppels op de bladeren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha owja :P

 

Ben nog steeds effe aan het kijken om te draaien op 400 watt lamp wat hoger.

 

Met de hygro meter op de pot is het 32 graden...

 

Durf ook niet de sensor af te schermen omdat die sensor zit al in een wit omhulsel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 23 bloei.

 

Ik vind de dames redelijk klein weet niet wat te reden hiervan is misschien staan ze iets te nat soms...

Hoop wel nog op een kleine groeispurt, hoop dat jullie hier wat tips over hebben.

 

Ik geef minimale voeding ze hebben nu 2x bac bloei meegekregen 2ml op 1l en zeker 1x per week krijgen ze wat bacto van sannie mee.

 

Ook omdat het een amnees is en al die verhalen over hoogte was ik zeker bang dat ze me tent uit zouden gaan maar dit is volgens mij redelijk klein voor de tijd dat ze staan.

 

Hier zijn de dames.

 

gallery_42170_17803_15031.jpg

 

gallery_42170_17803_126760.jpg

 

En 1 plant even buiten de tent.

 

gallery_42170_17803_37708.jpg

 

gallery_42170_17803_663.jpg

 

Hoop op wat reacties guys!

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je lamp even op de hoogst mogelijke stand hangen!

En je ventilator wat harder zetten als dat kan dan is de plant minder geremd om naar het licht te groeien.

Verder staan ze er keurig bij mooi donker groen topjes komen er netjes aan

Dat ze zo klein blijven heb denk ik niet heel veel met je water te maken

Maar echt om de hoogte van je lamp.

 

Hoop dat me tips nuttig zijn 😜😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zullen niet meer veel groeien, denk omdat je ze getopt heb na het schakelen

 

dat netje kan je net zo goed weghalen want dat zal je niet nodig hebben :P

 

mooie plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

apart om te zien hier dat ze ook klein blijven dat had ik mijn eerste ronde amnees ook. Ik probeer nu wat verschillende zaken om erachter te komen hoe dat komt.

 

Persoonlijk ga ik er vanuit dat de oorzaak zit in teveel? toevoegingen in de aarde zoals buffertab's en wellicht de hoofdzaak de wormenmest ICM bacto's. Straks ga ik nog even kijken bij een ander veldje waar ditzelfde "probleem" ook aan de orde is.

 

Zal als het lukt wel even wat posten met foto's hiervan in mijn eigen topic.

 

Al zal de ene amnees stek niet de andere zijn.

 

En meer water zou normaal meer strek moeten geven.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serpentje.

 

Indd ik heb de reflector wat hoger gehangen dit is niet de oorzaak van de kleine dames denk ik maar misschien krijg ik ze zo alsnog wat omhoog.

 

Bedankt ;)

 

@miami.

 

Dat van dat toppen kan wel kloppen alleen denk dat het niet de hoofd oorzaak is dan hadden de uitlopers daarna netzo goed omhoog gekomen.

 

Maar indd dat net heeft weinig zin hahaha.

 

Zal wel een bar slechte ronde worde kwa gr/watt maar aldoende leren we.

 

Zeker als jullie me af en toe een zetje geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj

 

Ja als ik eerlijk ben denk ik dat ze toch effe wat meer groei nodig hadden ik vond dat zelf ook alleen met al die verhalen over de amneesjes die zoals dominante sativas door het dak gaan ben je toch extra voorzichtig.

 

Toen de stekken aansloegen gelijk op 12/12 denk dat dit echt het grootste aandeel is bij dit formaat.

 

Alsnog hoop ik dat ze wat gaan komen maar als ik eerlijk ben weet ik ook dat ze niet echt meer echt zullen gaan.

 

Wat je zegt dj klopt na meerdere verslagen gelezen te hebben over amnees zie je dat ze niet zoveel nodig hebben en less is more is een super goed verslag hiervan op het forum kan effe niet voor me halen wie dat was kom ik nog op terug.

 

Wel gek dat jij dit zelfde hebt ook met de kennis ik weet dat je kan kweken dj maar zoals jij zegt misschien is het wel net te.

 

Maar ze hebben bij mij allemaal 1 tab en krijgen wekelijks bacto mee en pas 2x bac dat kan in principe nooit teveel zijn toch.

 

Hoop dat je nog effe terug komt in me topic na dat je bij dat andere veldje bent geweest ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een less is more topic misschien dit topic?

 

anders vermoed ik dat het een PH donner verslag zou moeten zijn.

 

En meteen op 12/12 na aanslaan zou ook zeker een mede-oorzaak kunnen zijn. hier mijn eerste amnees probeersel met lage planten tot resultaat met iets van 10 dagen voorgroei. Ook met het idee dat er snel geschakeld moest worden omdat ze anders de tent uitgroeien.

nu wat aan het proberen met verschillende medium-samenstellingen, met iets minder voorgroei.

 

Maar als ik de meeste verslagen doorlees wordt er weinig voeding gegeven ook in het begin, en op hydro ( of mapito of zo) is er vooraf geen mogelijkheid tot bufferende zaken toevoegen. Dat zijn voor mij de meeste aanwijzingen waardoor ik nu aan het proberen ben.

 

zal vanavond even kijken naar het andere veldje, anders kom je bij mij maar even buurten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj.

 

Ja dat klopt ook als je erover nadenkt dan zou je beste sog kunnen zetten als je zo snel omschakeld.

 

Ik ga de volgende ronde sowieso langer in de groeiperiode houden.

 

Ik wist geen eens dat je een actief kweekverslag had zal eens kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ik het daarvoor in mijn handtekening. :P en ik zit natuurlijk niet bij de grote jongens met mijn TL kweekje dus val minder op.

 

 

 

hier het veldje dan.

 

gallery_19177_17832_510783.jpg

 

gallery_19177_17832_60229.jpg

 

gallery_19177_17832_553371.jpg

 

gallery_19177_17832_2106317.jpg

 

tent 150 x 150, met 1000 Watt DE

15 amnees en 2 x Uruzghani, (rechts onder)

tussen de 55 en 60 CM

14 dagen groei en nu 13 dagen bloei.

 

Canna aarde, 11 liter potten niet allemaal vol, 1 (dacht ik) buffertab per pot en wormenmest. 1 x per week bacto's Bac bloei nu pas 1 keer.

 

wel gezonde planten niet extreem donkergroen, wel wat aan de donkere kant. geen verbrande bladpuntjes.

 

zover voor het "vervuilen" van andermans topic.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup man!

 

Trouwens die link met less is more bedoelde ik een andere maar mooi verslag van art met de nodige tips!

 

Wat voor licht gebruik je DE?

 

En topic vervuiling is dit niet maat hahaha ga jij maar door mijn dames trokken toch niet zoveel aandacht xd

 

Alsnog die van jou zijn nog wel wat groter maar indd niet wat je verwacht bij een dominante sativa.

 

Gr malavita

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet van mij hoor, just a friend met dezelfde hobby.

 

licht zal wel HPS zijn toch? niet heel veel verstand van.

Inderdaad wel wat hogere planten maar ook meer licht erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow...

 

Omdat erachter stond DE dacht ik misschien een speciaal soort lamp :P

 

Ik zit hier nu wel weer op 400 watt ik kom er nu wel mee weg met wat kleine aanpassingen lv is wel soms 20/30 aan de lage kant.

 

Lamp stuk hoger en hopen dat die 400 watt nog wat kan doen tegen over de 250 die ze tot nu toe hebben gehad.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combinatie van te vroeg op 12/12 en te laat getopt.

Jammer qua bezetting want dat gaat je grammen kosten.

 

De planten die er staan, staan er wel goed bij :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom, gebruik je maar de helft van je pot?

Ik zie dat er nog royaal meer medium in had gekund.. Beetje zonde.

 

Dat had een meer ontwikkeld wortelstelsel en dus grotere planten kunnen opleveren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

apart om te zien hier dat ze ook klein blijven dat had ik mijn eerste ronde amnees ook. Ik probeer nu wat verschillende zaken om erachter te komen hoe dat komt.

 

Persoonlijk ga ik er vanuit dat de oorzaak zit in teveel? toevoegingen in de aarde zoals buffertab's en wellicht de hoofdzaak de wormenmest ICM bacto's. Straks ga ik nog even kijken bij een ander veldje waar ditzelfde "probleem" ook aan de orde is.

 

Zal als het lukt wel even wat posten met foto's hiervan in mijn eigen topic.

 

Al zal de ene amnees stek niet de andere zijn.

 

En meer water zou normaal meer strek moeten geven.

 

Grtz,

Dj.

onzin dat meer water meer strek leveren het is juist andersom droog is meer lucht meer co2 opname dus harder groeien, veel water is alle zuurstof en de co2 toevoer een stuk minder dus groeien ze minder vrij logische verklaring ook, zijn meerdere discussies en topics over geweest, heb het in een vorig topic ook gezegd maar het wordt genegeerd ja dan niet he. :mobile: beste koop je een tensio meter en zorg je dat je aan de waardes houd dan zul je altijd een tevreden plant hebben kwa waterhuishouding! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spacefrog2

 

Klopt dat denk ik ook.

 

bedankt.

 

@oude rocker.

 

De helft van de pot is een beetje overdreven ik denk in verhouding dat 1/5 van de pot niet gevuld is ik had ze al extra aarde mee gegeven en weet dat aarde vaak nog slinkt maar dit is de eerste keer voor mij in smart potten en die slinken een stuk meer kan ik je vertellen.

 

Sowieso ben ik niet echt fan geworden en denk ik dat ik volgende ronde gewoon vierkante potten pak en dan kweken uit zaad dat heeft toch mijn voorkeur zolang ik geen eigen moederplant kan onderhouden.

 

@jack white

 

Ik zelf dacht ook dat als je een plant nat zet je hem dan wat kan remmen.

Gewoon een beetje experimenteren laat ze is wat droger staan kijken wat er gebeurd.

 

Wat er in een vorig topic is boeit me vrij weinig ben dj nog steeds dankbaar voor de nodige tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach Joh tis altijd even puzzelen en meten de eerste keer!

Maar zet je planten inderdaad niet te droog of te nat goeie waterhuishouding is belangrijk

Gr Serpentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ serpentje

 

Klopt en indd kan beter gewoon een goede water huishouding hebben.

 

Al geloof ik er wel in dat je een plant kan remmen of iets wat laten strekken ivm met watergift maar dat is zeker de oorzaak ook niet van de kleine plantjes.

 

Aldoende leren we :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin dat meer water meer strek leveren het is juist andersom droog is meer lucht meer co2 opname dus harder groeien, veel water is alle zuurstof en de co2 toevoer een stuk minder dus groeien ze minder vrij logische verklaring ook, zijn meerdere discussies en topics over geweest, heb het in een vorig topic ook gezegd maar het wordt genegeerd ja dan niet he. :mobile: beste koop je een tensio meter en zorg je dat je aan de waardes houd dan zul je altijd een tevreden plant hebben kwa waterhuishouding!

 

volgens mij wat genuanceerder heeft met worteldruk (voldoende water) en verdamping te maken. Te veel water heeft zeker nadelige gevolgen maar een te hoge EC ook. In elk geval is dat zoals ik het heb geleerd. balans in alles daar ligt volgens mij de sleutel.

 

hier wat leesvoer wat natuurlijk niet voor waar hoeft te worden aangenomen maar geeft wat inzichten,

 

en strek is net wat anders dan groeien in mijn beleving. Maar ik heb ook geen studies daaromtrent gedaan, dus kan het best verkeerd/anders zien.

 

Een tensio is zeker een mooi hulpmiddel, dan nog even de juiste waardes weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt.

Planten staan er nog steeds goed bij :P

En ik pak vaak me potten vast om wat te wegen en kijk naar me planten.

 

alleen wat klein dat zal de volgende keer waarschijnlijk anders gaan.

 

Dan nog maar een kleine update...

 

Dag 23 bloei.

 

Dames wat gestuurd met het net zodat de kleine uitlopers ook licht pakken.

Ik zit nu op 400 watt en heb me thermo hygro meter een afdakje gegeven ik zal zo wat fotos posten kunnen jullie kijken of dit zo goed is ?

 

Nu meet die rond de 28/30 graden daarvoor 29/33

 

De afzuig regelt zich vanzelf door middel van de silent fan trafo regelaar soms hoor je hem wel effe op volle stand gaan maar dat is niet de hele tijd.

 

Lamp weer wat lager gehangen zodat ze gewoon lekker kunnen aandikken.

 

Kan ik uitgaan van de temperatuur zoals ik me meter nu heb?

De lv is rond de 20/35 beetje laag lijkt mij of kan dat in dit stadium wel ik heb er al een bakje met water in gezet en hou de bodem nat.

 

Hier wat fotos.

 

Ik zie nu pas dat je het afdakje niet dan zien hij is van karton met zilvertape erom heen.

 

gallery_42170_17803_85921.jpg

 

gallery_42170_17803_40365.jpg

 

Slecht kwaliteit budshot :P

 

gallery_42170_17803_913.jpg

 

Fijna avond draaien er nog een.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakje is goed..

 

Ja klopt.

Smartpots klinken meer in.

Keer bij vullen is goed mogelijk, ook goed voor de wortel ontwikkeling.

 

Maar de helft was zwaar overdreven idd ;)

 

Nog een tip tav smartpots.

Niet teveel willen optillen.

In tegenstelling tot een "vaste" pot, zit er teveel beweging in het medium, waardoor je wortels "kunt" beschadigen.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt.

 

Begin hier en daar al wat bruine haartjes te zien lamp toch wat te laag denk k stuk hoger gezet nu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...