Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mede wfers :welcome:

 

Bij deze mijn kweekverslag.

Ik ben al een tijd bezig met lezen en verslagen te volgen om ervaring op te doen.

 

Heb wat ervaring op kunnen doen in een dp90 en buiten maar nu is het tijd voor een hps kweek! :whip:

 

De set.

 

Dr 60

400 watt lumatek evsa

son-t bulp

500 kuub softbox met rhino filter

silentfan trafo regelaar

Davin schakelkast

 

Medium is lightmix in 5 smartpots.

 

Voeding is van sannie buffertabs met bacto en in de bloei bac bloei.

 

Ik meet geen ph of ec met in het hoofd dat het medium met de bio producten zelf zal regelen.

 

Hier een foto van de elektra en de set.

 

gallery_42170_17803_82751.jpg

 

gallery_42170_17803_22602.jpg

 

 

gallery_42170_17803_55582.jpg

 

De stekken hebben 5 dagen groei gehad met 250 watt.

Vandaag zijn de stekken getopt en staat de lumatek nu op 400 watt en tevens vandaag naar 12/12 gegaan.

 

alle 5 de stekken zijn ingewaterd met bacto en hebben allemaal 1 tab.

 

ik heb de stekken na 3 dagen behandeld met bacvitality preventief tegen onuitgenodigde gasten :thumbsdown:

 

De plantjes staan er nu zo bij.

 

gallery_42170_17803_15407.jpg

 

Ik kan de nodige tips gebruiken en hoop dat dit een geslaagde ronde wordt.

 

Ik ga er eentje roken :vape:

 

Volgende update zal snel volgen.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke setup!, wel een vraagje is het nodig om een verlengsnoer te gebruiken ? ik ben geen elektricien

maar zie dat je netjes een relais kastje hebt, ik zet vaak me vraagteken bij die verlengsnoeren om daar dan alles op

aan te sluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

Ik snap je vraag niet helemaal maar volgens mij bedoel je of het gevaarlijk is om al die stekkers dan in zon verlengblok te doen?

 

In principe kan dat blok 3500 watt aan en alles wat er in zit heeft zelf ook zekering zoals de davin silent fan en de lumatek schakelen uit bij kortsluiting of iets dergelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Malavita,

 

Leuk dat je Amnesia gaat kweken. Ben je al een paar x tegen gekomen en we hebben ook dezelfde probleempjes gehad. Ben nu aan het test draaien om over een paar dagen zelf ook te beginnen met kweken. Ik ga je volgen want heb bijna dezelfde setup alleen een grotere tent en 600 watt. Bij mij komen er ook een paar Amnesias en SLHjes.

 

Ik heb een vraagje voor jou: Heb je de potten vantevoren ingewaterd, dus voor de stekken er in kwamen? Ik begin zelf met zaad en weet niet zeker of ik de potten voor dat ik de zaden er in stop moet inwateren. Zo ja hoeveel ml pp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milan

Leuk dat je komt kijken en indd heb je naam wel is voorbij zien komen bij topics ben benieuwd naar je verslag ik zal het zeker gaan volgen.

 

Wat je vroeg betreft de zaden als je met hps wil laten uitkomen zou ik de zaadjes ong 1 cm in de pot doen en de toplaag nat houden miss dat je iets erover kan doen zodat de lv lekker hoog is.

 

Je kan ook beginnen met kleinere potten en later over potten als je bv t-neon hebt.

 

Met de stekken maak ik een kuiltje met een gieter met water met bacto erin en dan bij het gat bij schimmels van sannies en dan als de stek erin gaat krijgt die een grote slok mee.

 

Daarna water ik de pot gewoon in met bacto beetje op gevoel niet te nat natuurlijk.

 

Met zaad zou ik eerst alleen de toplaag nat houden en de lv hoog komt vanzelf omhoog en als er dan wat boven is bacto meegeven.

 

 

 

@serpentje

 

Bedankt maat en indd hopen op een leuke ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit, de stekken zien er ook mooi uit.

Zoals Mikey al aangaf, die verdeeldoos zou ik er ook tussenweg halen, beter rechtstreeks op een stopcontact aansluiten.

Zo'n verdeeldoos is niet gemaakt voor hps verlichting.

 

Wat heb je nog meer op je Davin aangesloten?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

al ik naar het tentje kijk en de davin zou het de ventilator moeten zijn, denk k, al lijk de kabel toch dikker die naar de davin loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoelen jullie met verdeel doos ?

 

Er is toch niets verkeerd aangesloten zo dacht ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdeel doos met het groene lampje, het is goed aangesloten omdat het waarschijnlijk allemaal werkt, echter ik zeg dit gewoon puur

als advies dat het nog veiliger kan, wil niet zeggen dat hoe het nu staat fout gaat, wat Bosrand zegt is simple gezegd die verdeel doos staat nu je hps lamp op

die afzuiging is niet zozeer het probleem enkel die verdeel doos geeft vaak aan 3800 watt dat ze zouden aankunnen, alleen die hps verlichtingen zijn vaak zwaarder met het opstarten dus het zou veiliger zijn als je de davin rechtstreeks op het stopcontact in de kamer zou zetten en dan jou lampje erop, ik heb wel

is van die verdeel dozen zien weg smeulen, niet om je bang te maken en misschien was er toen ook wel iets meer op aangesloten, maar als je doosje wit hoort te zijn en je ziet het bruin worden schrik je toch wel ff, daarom is dit puur bedoeld als advies :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar ff inspringen..

 

HPS kent een 'inrush' en die op een china verlengsnoer gaat lang goed tot die ene keer.

 

Beter Davin op apart wandcontact en de rest mag via verlengsnoer naar andere wandcontactdoos.

HPS sluit je aan op geaard en afzuiging op niet geaard contact zodat je filtering bij iets op het net wat de aardlek af zou doen slaan niet opgaat voor afzuiging en je huis opeens vet meurt, beter geen licht (even) dan geen afzuiging helemaal met Amnesia.

 

Als laatste:

Zet de Lumatek maar weer terug op de 250W stand, dat is het max haalbare in een DR60 wil de plant nog een beetje klimaat hebben, ook werkt je soortje niet echt mee hierin. 400W is 500m3 volop afzuigen.. probeer de rits nog maar eens open te krijgen en het is dan nog 31C en waar haal je 40cm afstand lamp-gewas vandaan?

 

Heb hier al jaren een DR60 en volop mee geexperimenteerd, 250W is echt de max of je nu IR cooltube of wat anders erin hangt, je trekt tentje zo te vacuum vd plantjes en gaan ze kapot, alles voor niks (tov van wat het had kunnen zijn ) week 6.

Met PLL kan ik ook niet hoger dan 5x55W, door compactheid van tentje loopt temp gewoon op.

 

Volgens mij had the Clown ooit een verslag.. check dat eens: weet je een beetje wat je te wachten staat.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand

 

Op de davin zit ook mijn fan op aangesloten zodat die meegaat met de lichturen de kabel lijkt zo dik omdat er een verloop tussen zit de fan zelf heeft maar heel klein snoer.

 

@mikey

 

Bedankt dat je het even aankaart man.

Ben zelf iemand die het liefst zo veilig als maar kan werkt.

 

Toevallig heb ik nog 1 stopcontact over waar de davin dan rechtstreeks in kan zal dat zo even veranderen.

 

Nogmaals ben alleen maar blij met dit soort tips slaap er namelijk naast :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiger mee gaat met de lichturen?

en de geur is dan met licht uit weg ofzo naast vochtophoping en de rest?

 

Afzuiging draait, met licht uit vaak gedimd want te koud/nergens voor nodig 24u pdg

 

dus doen wat ik zei, op apart contact los van je HPS

 

je buren zullen blij met je zijn als je zelf al niet denkt zo ergens week 3.. ik ruik wat en goh mijn lv enzo is ook geen pijl op te trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild

 

Ik ga het zo even veranderen en post dan nog even een foto.

 

Ik zat zelf ook te twijfelen met die 250/400 watt alleen op 250 watt loopt de softbox alleen op stand 1 of 2 te hakkelen.

 

als die op 400 wat staat hoor je hem inderdaad meer zijn best doen.

Zelf twijfel ik nog steeds maar zoals jij al aangaf je hebt het zelf meegemaakt in een dr60 dus om dan daar tegen in te gaan heeft weinig zin natuurlijk.

 

Het is nou ook niet zo dat als ik op 400 watt draai dat ik echt me rits niet meer open krijg alleen wat ik al zei de softbox merkt zeker het verschil tussen 250 en 400 watt.

 

Moeilijk want zoals ik het bekeek kon het net aan de sensor stond ook nog in de stralingswarmte misschien als ik daar een afdakje boven maak dat de softbox dan wel rustiger doet alleen neem je jezelf dan niet in de maling als de planten misschien wel 33/34 graden krijgen.

 

me thermo hygrometer staat op 2 potten precies tussen 2 stekken in ook zonder afdakje die geeft aan met 250 watt tussen de 27en 29 graden.

en met 400 watt 30/34 graden.

 

is het echt helemaal niet te doen met 400 watt t of heeft het sowieso weinig nut kwa opppervlakte ?

 

Nee het was niet mijn afzuig die in de davin zat hoor hahahaha ik bedoelde gewoon die mini fan dat als de lamp aangaat dat die fan ook begint te draaien.

 

en die fan heeft heel kort snoer dus ik had zon verloop gehaald.

 

maar wat ik dus nu heb gedaan ik heb de fan op een aparte tijdklok gezet en die overloop die heb ik nu gebruikt om van mijn davin naar stopcontact te gaan niet zon stekkerblok maar echt zon ding voor 1 stekker ik post zo wel een foto.

 

Ben blij dat je effe meekijkt lost :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je de fan in een tijdklok?

De afzuiging moet gewoon 24/7 draaien, zoals lost al aan gaf in verband met vocht en de geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de afzuiging maar gewoon die kleine fan met zon telefoon adap ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een goede tip over die fan op de davin. Ik denk dat ik dat ook doe want ik neem aan dat de afzuiging alleen genoeg is als t donker is in de tent? Of werkt de afzuiging dan niet meer goed omdat je geen hoge temperaturen meer hebt. Ik heb ook geen schakelaar op de softbox ofzo. Ik heb bij de softbox een fancontroller waar ik de temp van kan instellen maar niet de snelheid van de softbox. Is dit normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tab per 5 liter grond .

weet niet hoe groot je smartpots zijn?

voor de rest zijn de meeste dingen al gezegd .

succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een goede tip over die fan op de davin. Ik denk dat ik dat ook doe want ik neem aan dat de afzuiging alleen genoeg is als t donker is in de tent? Of werkt de afzuiging dan niet meer goed omdat je geen hoge temperaturen meer hebt. Ik heb ook geen schakelaar op de softbox ofzo. Ik heb bij de softbox een fancontroller waar ik de temp van kan instellen maar niet de snelheid van de softbox. Is dit normaal?

 

Jij hebt toch dat ding met die oranje knop? haha weet de naam ff niet, maar je moet de stekker van de softbox in de controller stoppen dan kan je

je gaan dimmen, het bestaat toch uit 2 delen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ milan

 

Ja toch ik vond dat ook wel handig heb de fan nu gewoon op een aparte tijdklok gedaan nu omdat ik dan geen verlengstuk nodig heb.

 

Dat verlengstuk heb ik nu gebruik van het stopcontact naar de davin.

 

Jij heb denk ik dezelfde regelaar als mij die silentfan trafo regelaar die is handmatig niet in te stellen je stelt de temperatuur in en dan de sensor de tent in en die schakelt dan je softbox met trappen van 20 procent dus 5 standen in totaal.

 

@ chucha

 

Leuk dat je komt kijken ja ik weet van de 1 tab per 5 l in normale potten.

 

De smartpotten zijn 8 l en hebben allemaal 1 tab dit ivm liever te weinig dan te veel vooral met amneesjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh je bedoelde je circulatie ventilator, die heb ik zelf ook gewoon 24/7 aan staan.

Straks als er toppen beginnen te groeien dan is het zeker verstandig om die aan te laten om eventueel vocht wat in de toppen ophoopt als de lamp uit gaat, een grotere kans te geven om te verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand

 

Ja dat klopt en indd als er toppen op komen gaat die 24/7 draaien alleen ben van mening dat nu zo met die stekken het beter is om ze ook echt rust te geven in de donker periode en zodat lv ook wat stabieler is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens nu ik voorlopig terugschakel naar 250 watt omdat de 400 watt waarschijnlijk niet kan moet ik dan terug naar de micro sectie?

 

Was net zo blij dat ik bij de grote indoor boys zat hahahahaha

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me fan gewoon op timer

 

leuk tentje heb je, zeker als je op 400 kan draaien

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee vraag het aan de moderator zou ik zeggen

Maar verder wel goed bezig man het zekere voor het onzekere doe je netjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...