Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Malavita

Temperatuur Sensor

Recommended Posts

Weet iemand op welke hoogte je het best de temperatuur meter kan hangen van mijn silentfan trafo regelaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat het meer trial and error is met die dingen. Gewoon beetje rondspelen tot de goede waardes bereikt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind het best moeilijk.

 

Want die sensor regelt mijn softbox.

Nu hangt die bij de stekjes maar ik weet zeker dat die ook stralingswarmte pakt nu.

 

Miss mensen die hier andere tips over hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou em aan je kettinkjes van je lamp vastmaken op de helft van dat kettingkje dan heb je een mooi plekkie denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Malavita,

 

Ik heb zelf over mijn sensor een kartonnetje geplakt, een soort dakje, zodat ie in de schaduw hangt. Daarnaast heb ik mijn thermo/hygrometer hangen. Ook die zit onder een afdakje. Mijn fancontroller staat ingesteld op 26gr en nijn thermo/hygro geeft 27/27.5 aan. Zal ongeveer wel goed zitten dan denk ik zo.

 

Grtz Willem

 

Allebei op tophoogte, in jouw geval op hoogte van je stekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar moet je nu precies naar kijken voor de juiste temp. Naar in of out want dat wijkt nogal af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Out" is meestal de temperatuur van een externe sonde en "in" is de temperatuur van van de meter zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet waar jullie het over hebben met in en out.

 

Die sensor hangt gewoon in mijn dr60 die komt vanaf de silentfan trafo regelaar maar ik kan der geen temperatuur op aflezen wel instellen.

 

Maar zo rond de stekken of later toppen pakt die dus stralings warmte en dat is niet de bedoeling ?

 

Ik heb ook zon thermo hygro meter die geeft aan 32 graden rond om de stekken maar ook daar zit wat stralingswarmte bij ben ik bang.

 

Zoek naar een goede oplossing hiervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

MillanO heeft het over een andere thermometer.

Jij moet zoals boven aangegeven een stuk karton oid gebruiken om je sensor af te dekken. De sensor dient in de schaduw te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand hier misschien een voorbeeld van zit al een beetje door het forum te spitten maar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu ook aan het testen en heb een vierkant kartonnetje gevouwen en als een dakje over mijn sensoren heen gezet. Scheelt flink met de temperatuur. Hoop dat dit goed is zo want heb nu goede waardes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoop het ook benieuwd wat andere hier over zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zeker dat die ook stralingswarmte pakt nu.

Ja nou dan.

Gewoon iets er boven doen, maakt niet uit wat. Een wit papiertje of zilverfolie lijkt me wel wat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 van dat dakje.

 

Temperatuur meet je altijd in de schaduw..

 

Maar ook wat Nononsens zegt..

Beetje rond spelen, met de temp sensor van je afzuiging,

tot dat die op een plekkie hangt, waar hij de juiste temperatuur meet en dus het toerental goed aanstuurt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies dus gewoon een beetje spelen met dat ding.

 

heb nu ook een kweekverslag en ik zal de sensor zeker meerdere keren verplaatsen om goede waardes te krijgen.

Zo leren we ook nog wat ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...