Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

Gorilla Growtent Info.

Recommended Posts

Beste medehobbyisten,

 

Na me meerdere maanden dagelijks hier ingelezen te hebben over het hele kweekgebeuren en het daarbij horende kweekmateriaal ben ik overstag gegaan en heb ik mijn eigen materiaal aangeschaft wat ik ga gebruiken bij mijn eerste medicinale kweekavontuur!

 

Bij het zoeken naar de geschikte kweektent ben ik meerdere malen gestuit op de kweektent van het merk Gorilla uit de USA, een tent die hier op het forum zover ik weet nog niet echt bekend is, laat staan gebruikt wordt door medeleden.

 

Aangezien deze tent na het zien van meerdere filmpjes en het lezen van reviews uit het buitenland mijn aandacht trok en ik wel in ben om wat nieuws te proberen, heb ik ervoor gekozen deze tent aan te schaffen. Goede zet? De toekomst zal het laten zien......

 

De tent is 150x150x210cm, met de bijgeleverde extension set te verhogen tot 240cm (lekker hoog dus!)

Het frame bestaat in zijn geheel uit een metalen kliksysteem, wat perfect werkt en stevig is vind ik.

Zowel het stof als de ritsen, klitteband afsluitingen en dergelijke ziet er degelijk uit en je hebt de tent zo opgebouwd.

De tent wordt geleverd in een stoffen tas, die weer verpakt in een doos zit.

 

Aangezien er meerdere mensen op het forum zijn die aangegeven hebben dat ze het wel een interessante tent vonden en er graag meer over te weten zouden willen komen, post ik nu enkele foto's van de tent en de info die ik tot op heden heb.

Dit zal binnenkort vervolgt worden met een kweekverslag, maar nu eerst de foto's!

 

gallery_43961_17798_446062.jpg

 

gallery_43961_17798_388030.jpg

 

gallery_43961_17798_489713.jpg

 

 

gallery_43961_17798_368893.jpg

 

gallery_43961_17798_546624.jpg

 

gallery_43961_17798_433133.jpg

 

gallery_43961_17798_522931.jpg

 

gallery_43961_17798_999214.jpg

 

gallery_43961_17798_151639.jpg

 

gallery_43961_17798_2355322.jpg

 

Eerlijk gezegd heb ik totaal geen ervaringen met andere tenten, dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

Ze zeggen dat het een goede, duurzame,stevige tent is. Iedereen wil graag verkopen, maar ik ben tot nu toe wel van mening dat het er allemaal erg degelijk uit ziet. De rest is afwachten natuurlijk.

 

Reacties zijn welkom, als ook eventuele vragen.

 

Grtz Gorilla :ph34r:

Edited by Gorilla
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent ziet er netjes uit,zelf geen ervaring met dit merk, ik kende de merken mammoth,silverbox,homebox

alle tenten hebben gewoon zijn werk gedaan, echt wanneer je een tent vaker gebruikt (opbouw/afbouw)

wil je toch een sterkte tent hebben en trek ik sneller naar de homebox,mammoth, deze ziet er verder ook

behoorlijk stevig uit, ook het materiaal, succes met je setup verder, ben wel benieuwd naar de bijhorende

spullen die erin gaan hangen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ aciiieeed; Nee, ik heb hem aangeschaft in Nederland bij www.bestgrowproducts.com

Wanneer je de tent daar besteld laten ze hem direct uit Engeland naar jou versturen of kun je hem op locatie ophalen, prima service!

Ze kopen samen met een firma uit Engeland in, om de import uit de USA goedkoper te maken door met grote aantallen in te kopen.

 

@Mikey; Thanks, komende maand ga ik alles klaarmaken en starten is de bedoeling. Dan volgt er ook een verslag waarin de setup vanzelfsprekend ook naar voren komt. Stevig is het zeker.....in de filmpjes laten ze zien dat je aan het dak kunt hangen. Heb dit zelf ook geprobeerd en 90 kilo is geen probleem! :lol:

Edited by Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal wel een reden zijn waarom het Gorilla heet...je kunt er gewoon op hangen, vrij stevig spul, vergeleken met een secret jardin dat veel lichter is

 

Je kan het hier vergelijken : http://www.greners.c...ew.html#results

Edited by Faraon08
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er andere mensen zijn hier die zo'n tent hebben hoor ik ook graag hun ervaringen! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je aan het dak kunt hangen. Heb dit zelf ook geprobeerd

Nu begrijp ik je forumnaam ook.

Succes met de tent ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thanks!

Niet erg orgineel, maar dacht.....maak het mezelf niet te moeilijk met kerst!

Leg me die Zwemvis ook eens uit dan...... :likken:

Edited by Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gorilla,

 

Heb je soms toevallig een email adres van deze firma?

Je kan blijkbaar enkel contact opnemen door zo een formulier in te vullen..

 

Thanks,

 

Dr.Phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat ze ook van die airpots verkopen, ziet er wel leuk uit, iemand al ervaring op die dingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dr. Phill.....Gewoon het contactformulier invullen en dan krijg je mail terug, of even bellen natuurlijk!

 

@Mikey......Klopt, ik zag dat ze ze bij DP ook gebruiken aan de foto's van de soortjes te zien. De grootste airpots die ze hebben zijn 30 L, beetje aan de kleine kant als je maar een paar plantjes wil zetten. Zit zelf te denken aan 4 of 5 grotere kuipen of smartpots.

Edited by Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk zijn ze hier te bestellen!

 

Thanx voor het adres ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn zeker mooie tenten zeg. Heb net zelf zitten kloten om mijn tent te verhogen door er een frame onder te plaatsen. Stuk handiger dat ze standaard een verhoger erbij leveren. Al is de tent wel vrij prizig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan hoor, informatie is er om te delen en je voordeel van te doen..... :lol:

Ja het is het eerste bedrijf die ze hier verkoopt en ze gaan als een malle hoorde ik afgelopen dinsdag!

 

Het is een mooie tent en erg hoog inderdaad. Een Mammoth Elite 150Q kost ook tussen de 350 en 400 ergens, dan valt het in verhouding nog mee denk ik.

Kwalitatief toch wel echt degelijk!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Mammoth 150 pro van 160 euro. Dan is het nog wel een flink verschil. Een frame van 30cm eronder als verhoging is wel gepruts, maar dat bespaart dan dus wel een hoop geld en ik heb dan een echte waterbak eronder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijs is niet interessant de hoogte wel

Vind het het wel waard en veel minder gezeik met de temp.

Minder dimmen in de zomer en het betaald zich terug!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoogte heb ik nu dus ook door er een lekbak van 30cm hoog onder te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Mammoth Pro 150 is goedkoper dan de Mammoth Elite 150Q, welke toch rond de 400 kost.

Dat kost de Gorilla ook, dus vandaar dat ik zeg dat het meevalt in verhouding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordelen van de tent zijn verder:

 

- Infraroodblokkend dak dat zorgt voor minder warmte en dus minder goed traceerbaar.

- Steviger tentdoek.

- Stevig metalen kliksysteem ipv plastic.

- 2 doorkijkramen aan de voorzijde.

- Mooi reflecterend materiaal aan de binnenzijde.

- Natuurlijk de hoogte!

 

Denk dat meenemende dat het wel meevalt qua prijs in verhouding tot de Mammoth Elite 150Q.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja het is maar wat het je waard is. Ten opzichte van een tent van 160 euro plus een paar euro aan hout en vijverdoek (voor een echte lekbak), vind ik het het dus persoonlijk niet waard. Die Elite 150Q ook niet dus. Voor zoveel geld zou ik eerder zelf een hok bouwen.

 

- Infraroodblokkerend dak lijkt me eerlijk gezegd onzin. Net zoiets als die "anti-detectie folie".

- Steviger tentdoek zie ik het voordeel niet van. Lijkt me het laatste wat stuk gaat en zelfs dan kun je het gewoon plakken.

- Dat kliksysteem lijkt me wel handig (die Mamoth Pro dingen buizen vallen inderdaad irritant uit elkaar. Maar goed, hoe vaak zet je zo'n tent op.

- Doorkijkramen zie ik het nut niet van. Gewoon de rits doorschuiven naar boven en een klein stukje open doen

- Mooi reflecterend materiaal aan de binnenzijde hebben ze allemaal. Diamant reflectie folie kwam overigens als een van de slechtere opties uit die reflectietests van djbroertje, dus dat zou ik juist liever niet op de wanden hebben.

- De hoogte heb ik ook door die extra lekbak als verhoging eronder te zetten.

 

Plus ik heb een echte lekbak eronder (ipv een lekbodempje) en nog 250 euro in de knip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Infraroodblokkerend dak kan ook een nadeel zijn. Infrarood =warmte. Die tent houdt dus meer warmte vast wat in de zomer een nadeel kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Het gepatenteerde infrarood-blokkerende dak houdt de oppervlaktetemperaturen laag"

Dit heb ik letterlijk van de site overgenomen. Voor de rest kan ik daar zelf niks over zeggen.

 

Verder wil ik hier alleen maar wat info neerzetten waar wellicht iemand wat aan heeft.

Ik wil niemand wat opdringen, dus haal de info eruit die voor jou van belang is en laat de rest links liggen.

 

Ieder zijn of haar eigen ding. Ik heb ook lang getwijfeld maar uiteindelijk toch voor deze tent gekozen!

We zullen in de toekomst zien of het de moeite is geweest.......

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard maakt iedereen z'n eigen afwegingen en keuzes. In elk geval bedankt voor het sharen van de info.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch goed dat andere dan mee denken en hun eigen overwegingen geven? Dan kan iedereen een weloverwogen beslissing nemen. Of wil je alleen de verkoopbrochure horen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt een tent om snel ,let wel heel snel weer af te kunnen breken als dat nodig is.

Dus geen grote platen hout met een gat van 20cm rond en balken met folie beplakt maar snel met een of twee keer lopen weg is.

 

Allemaal leuk en aardig fras dat je handig bent.

Maar als alle rand spullen in de tent hangen is het wel lekker dat je zonder poespas en doorhang gezeik alles stevig is.

Veiligheid mag wat kosten ;)

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...