Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fonske1971

Geur...

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik kweek voor het eerst en heb 6 NLX-planten staan. Owv het natte najaarsweer heb ik ze overkapt met een houten constructie en plastic. De fameuse "haartjes" beginnen absoluut nog niet bruin te worden... maar ik heb geduld. Waar ik me echter wel zorgen over maak is de geur. Ik had gedacht dat die planten, nu de toppen toch aardig aan het vormen zijn, een enorme geur zouden afgeven. Je kan de geur wel ruiken maar daarvoor moet je wel zeer dicht bij de plant staan. Nu is mijn vraag... Wordt die geur nog sterker?... want ik denk dat ze toch nog wel een paar weken zullen moeten staan.

 

Daarbij heb ik nog twee andere vraagjes. Is het normaal dat je pas eind oktober oogst? En worden die toppen de laatste weken nog veel dikker?.

 

(Ik zal proberen om een paar foto's online te zetten maar heb mijn fototoestel nu niet hier.)

 

Groetjes,

Fonske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal word er iets eerder geoogst......maar NLX bloeit wat langer dan de meeste planten...

 

de geur zal nog iets sterker worden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

de geur word niet altijd sterker, ligt ook aan de soort.

 

er oogsten best veel mensen eind oktober, ook veel mensen willen het eerder klaar hebben en doen dat door de planten eerder de bloei in te trekken, hierdoor krijgen ze meestal ook niet te maken met het slechte weer wat er in oktober toch wel vaak is.

 

als het goed gaat worden de toppen steeds dikker ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt alvast voor de snelle reactie. Nu zal ik veeeeeeeel geruster kunnen slapen in de veronderstelling dat mijn oogappeltjes het dus goed doen. Als ik morgen mijn camera terug heb, dan plaats ik meteen foto's online.

 

Merci,

Fonske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is ook m'n eerste kweek en het ziet er volgens de kenners naar uit dat ik pas eind oktober zal kunnen oogsten. Heb massaal veel witte haartjes, waarvan zo'n 30% bruine topjes heeft. Bij zware of massale regenval plaats ik een hobby-paraplu boven me plant.

 

Die geur valt bij mij mee, je moet al op minder dan 2 meter staan om iets te ruiken en met je hand door de plant gaan als je echt een frisse weedgeur wil waarnemen. Ik heb wel gezorgd voor maskerende geuren (o.a. look, pepermunt) in de nabije omgeving. Helpt ook om ongedierte te bestrijden.

 

Zara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest WPW

wees blij dat je weed niet zo veel ruikt

 

des te eerder zouden anderen er achter komen

 

enne als je het knipt dan heb je geur genoeg hoor neem dat maar van mij aan

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ruik je het wel degelijk! Heb 2 middelgrote Snow White, 1Powerplant, 1 hele kleine(1literpot) Santa Maria staan en die geur trekt af en toe met wind/ventilatie naar binnen. Ik ruik het zelf als ik binnen kom, alsof er ergens een takje hangt. Het is altijd een beetje duimen rond deze tijd. Razers en schimmels heb ik ook de grootste hekel aan, ze moeten gvd van mijn planten afblijven. Als je geen broodkweker bent is het een heel ander verhaal. :verrygood

 

Wat ik er aan doe is zorgen dat ik citroenmelisse heb, munt, basilicum, rozemarijn, salie lavendel enz om te zorgen dat er meerdere geuren in de tuin kunnen hangen. Camoufleren ... al stelt het mij maar gerust. gheghe. ..

 

ascii_walker-greenbg.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...