Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aik

Aansluiten Evsa

Recommended Posts

Heyy mensen

ik heb dit setje gekocht: http://www.greensell...a-150-watt-set/

maar heb zelf weinig verstand van electra dus ik wou jullie vragen of ik dit goed heb aangesloten

 

20141227 152937

 

de lamp werkt wel maar ik weet niet of die groen/gele kabel ook ergens heen moet?? :whistle:

en is het erg dat er niet zon hulsje om het einde van de kabel zit? anders moet ik die ff halen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groen gele aarde draad moet je aansluiten onder een schroefje wat op je kap zit meestal.

Het beste is om wel adereindhulsjes te gebruiken.

Verder lijkt het me goed te zitten.

Succes! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groen gele aarde draad moet je aansluiten onder een schroefje wat op je kap zit meestal.

Het beste is om wel adereindhulsjes te gebruiken.

Verder lijkt het me goed te zitten.

Succes! ;)

Oke ik ga kijken, Bedankt voor je snelle antwoord! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niks vinden, ik zie maar 2 schroefjes waar draad onder kunnen en daar zit het blauwe en bruine draad.

sry heb er echt geen verstand van :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het midden van je kroonsteen zit toch een schroef , ff checken of die vast zit aan kap , zoja dan moet daar je aardedraad onder (mooiste een vorkje(aderhulsje) erop .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de link bekeken. Klopt het dat jouw kroonsteentje het kroonsteentje op de kap is?

In dat geval zou je een gaatje kunnen boren in de kap. Of misschien zit er nog ergens een gaatje. Vervolgens een kabelschoenoogje knijpen aan de aardedraad. En dan met een boutje en moertje en ringetje het draadje vastzetten aan de kap.

Je kunt ook een van de twee popnagels uitboren en daar een boutje doorheen doen met het aardedraadoogje er onder.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee zit er in het midden van de kroonsteen gewoon de aansluiting voor de aarde, tis een schroef met een soort metalen U er omheen zodat de kabel er mooi tussen blijft, ongetwijfeld dat deze schroef ook in verbinding staat met de kap

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt jaap

Die schroef is voor de aarde aansluiting

Dus aik die aardekabel erop zette, aarde moet op heel je appartuur verbonden zijn dus ook een geaard stopcontact heb je een foto van je vsa hoe heb je aangesloten ?

 

Als je een soldeerbout en soldeertin hebt kun je de kabel uiteindes ook voorzien van wat soldeertin

Edited by Bosteelt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Als je een soldeerbout en soldeertin hebt kun je de kabel uiteindes ook voorzien van wat soldeertin

 

Dat breekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardsoldeer en niet op plaatsen waar de kabel beweegt kan het wel, niet in dit geval dus. :whistle:

 

Ik doe het wel in lasdozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat breekt niet doe het altijd zo idd niet bij bij bewegende delen maar die heb ik geen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, volgends mij zit het nu goed, moet alleen nog ff van die aderhulsjes halen.

20150104 155930(4)

 

 

en evsa ziet er zo uit:

 

20150104 155821(4)

 

als er iets fout is hoor ik het graag :P, bedankt allemaal voor de hulp en een fijn 2015!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles zit goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...