Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dubber

Advies Inrichting Nodig

Recommended Posts

hallo

ik heb nog wat vragen omtrent de inrichting

wat heb ik al:

2 x 600 watt philips lampen plus vsa,s en kappen.

500m3 afzuiger

en nog wat klein spul.

de ruimte is 220 cm breed, 120 cm diep en 220 cm hoog.

nu wil ik de 500 m3 afzuiger gebruiken om een om en om kastje te maken.

dus 1 lamp aan en 1 lamp uit ivm de capaciteit van de afzuiger.

als ik de afzuiger (softbox) boven in het hok plaats dan hoeft er geen flexibele buis gebruikt te worden.

de filter kan rechtstreeks op de box en de uitgang kan door de wand naar buiten.

geen weerstand en optimaal rendement dus.

bij voorkeur gebruikte ik alleen deze voor de 2 lampen tegelijk maar daar is de capaciteit niet naar.

hoe kan ik de afzuiger gebruiken voor beide hokjes?

de hok komt in de garage en daar is het dus niet heel warm.

ik kan de hok nog wel isoleren maar vraag me af of dat nut heeft aangezien er veel koude lucht naar binnen gaat.

dan nog even een praktische vraag,

welke soortjes kunnen meteen op 12/12 aangezien ik anders niet 1 lamp aan en 1 lamp uit kan gebruiken.

en qua filter een 300 of een 500 m3 gebruiken?

 

bedankt alvast,.

ps, ik heb ook nog een kleinere afzuiger maar die is niet in gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooiste is 2 x afxuiger en dan nog 2 x afzuigers waar je heen en weer mee blaast ( op deze manier heb je geen verwarming nodig.

 

mocht je geen budget hebben , zou ik het gewoon proberen met 2 tegelijk ( als je snachts draait het is nu vrij koud al in de nacht ) gaat het misch net ( evt je kleine afzuigertje als inblaas op tijdklokje , alleen aan bij licht aan)

dan na oogst , afzuigers bijkopen en je bent klaar voor de zomer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 1 hok maken deze afzuiger als actiefe inblaas gebruiken en een fatsoenlijke afzuiger voor t hok 1500m3 ofzo..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

door omstandigheden moet de garage eerst helemaal leeg, voordat ik kan beginnen (verzakking)

voordeel is dan wel dat ik het helemaal goed aan kan pakken.

wat zou jullie advies zijn mbt een ruimte van maximaal 220 cm hoog, maximaal 280 cm breed en

een diepte van 250 a 300 cm?

De diepte kan varieren omdat de garagemuur nog niet vast staat.

ik heb 1 groep van 16 ampere voor deze ruimte, afzuiging wordt nog bepaald maar kan door een plat dak naar buiten of eerst in de voorste gedeelte van de garage geblazen worden.

zelf dacht ik bijvoorbeeld aan 2 x een ruimte van 240 x 100 met een loopruimte ertussen.

zijn er dan nog voordelen om bijvoorbeeld de warme lucht in de andere hok te blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...