Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
knakenpoetser

Ervaring Met Gas Aggregraat

Recommended Posts

is er iemand met ervaring met gebruik aggregaat op aardgas ?

 

zoja , wat waren de problemen (bv lawaai , storingsgevoelig , output geen 230volt etc dat soort zaken)

 

ook zijn er verschillende soorten gasmeters , hoe meer m3 gas je wil verbuiken per uur hoe zwaardere meter je nodig hebt begrijp ik ,

kan je aan gasmeter zien wat het max m3 is per uur wat je er door kan trekken ?

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook best veel over uitgezocht een tijdje, maar hoe wil je het gebruiken? In huis maken die dingen best veel lawaai en zo een grote aggregaat weegt honderden kilo's..

Je hebt industriële gasaggregaten die bedoeld zijn om 24/7 te draaien. Die zullen wel niet heel erg storingsgevoelig zijn, Maargoed ben geen expert..

 

Je hebt ook van die Honda rijdbare aggregaten die 6500W max leveren. Zijn officieel bedoeld om op benzine te draaien, maar in Amerika worden die dingen omgebouwd met een tri-fuel kit waardoor ze op aardgas, lpg en benzine kunnen draaien.

 

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen

 

Grtz

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet in een woonhuis ( lijkt me niet geschikt voor een woonhuis)

 

2 vrienden hebben jaren geleden gedraaid op rode diesel met een aggregraat,

Zij hadden beide een ouder 2-dehands model , de 1 had dat de klokken elke week een 1uur achter liepen of iets , de ander had steeds storingen en moest hij er heen rijden ( flink stukkie rijden)

 

Ik denk/hoop dat de nieuwe generatie aggregraten , deze problemen niet meer hebben ( en op aardgas omdat steeds met rode diesel rijden niet zie zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas geen ervaringen mee. je zou een bedrijf kunnen bellen die ze levert en vragen hoevaak ze ongeveer onderhoud nodig hebben (om de hoeveel uur)

denk ook dat de nieuwe generatie aggregaten inderdaad met minder problemen zullen lopen, maar zekerheid heb ik niet..

 

lijkt me ook ideaal om zoiets aan te sluiten aan je aardgas leiding, op een locatie waar je zeker weet dat ze niet komen koekeloeren en waardoor je ook niet opvalt door je stroomverbruik

 

hou ons op de hoogte als je meer info hebt, ben hier benieuwd naar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je niet enorm opvallen met je gas verbruik, of ga je regelmatig een tank laten vullen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig@ bedankt voor de tip ( zelf gebruikt of bekende ?)

 

willy@ je link doet niks

 

andre@ je hebt industrie gebieden waar structureel stroommetingen worden gedaan, gas is veel moeilijker vast te stellen wie er veel gebruikt/heeft gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakker heeft me dat uitgelegd. Zelf geen ervaring mee. Maar wat hij mij vertelde dat er bijna tot geen ondehoud aan hoef te gebeuren. Maar zoeen ding aanschaffen is nog niet zo makkelijk. De meeste bedrijven. Komen hem aansluiten. Zou echt niet weten waar je zoiets los kan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog max 1.5kw past mooi naast een kiloknaller, hij vroeg een stil toestel op gas en ik denk ook niet dat het dit toestel was dat ik hier zag voorbij komen leek meer op een wandketel en dacht op een ander principe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

max 2kw, 1,5kw continue en je kan ze koppelen voor meer vermogen en dan heb je een 'standaard oplossing' met alle aansluitingen etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben er wat lopen.

V8 of een V16 op aardgas.

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@no-how heb je ook een adres van een goede leverancier ?

 

worden die aggregraten omgebouwd naar gas of zijn gas aggregraten anders vanaf de fabriek ?

 

en heb je een prijs indicatie voor een nieuwe , van zon V16 en hoeveel amp moet ik dan aandenken ?

 

bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden zo gebouwd af fabriek.

V16 kan ong 1500 1000 watters aan.

Kost met rookgasreiniger een dikke miljoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons heet dat een wkk.

 

Google maar eens op mini wkk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die miljoen heb je er dik uit eerste keer met 1500 x 1000 wat. Zeg 1k per lamp zit je met witsoort op 5.7M.

De ultieme natte droom

Share this post


Link to post
Share on other sites

average domestic gas meter 4 m3

there about 70kw.

 

easy to connect main gas pipe,,, that is 20mm pipe from road to regulator then meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip @no-how

 

warmte die vrij komt bij zon mini/micro wkk, kan gebruikt worden om te koelen ( de opti's te ontlasten)

 

het grootste probleem is dat je dit niet makkelijk zelf kan installeren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanschaf is lastiger dan instalatie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker have you installed one before.

 

i dont think,, thatdifficult to purchase, many places, second hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For now,

 

To expencive to make a set-up just for the fun of it. Even second hand to expencive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...