Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Willempie0612

Klimaatprobleem Week 2 Bloei (40Graden)

Recommended Posts

Gisterochtend werd ik wakker, zette de Davin DV12 uit adhv het schakelaartje om even wat foto's te schieten en zo stom dat ik was heb ik hem niet terug op de klokschakelaar gezet maar gewoon op AAN. 's Nachts kwam ik thuis en ontdekte dat het ontzettend warm was in de kamer en ja hoor... verwarming stond aan en de verlichting in de tent ook nog..

Ik keek in de tent en de temperatuur was maar liefst 40 graden.

Ik schrok me natuurlijk helemaal gek en heb de ventilator + afzuiging op volle toeren laten draaien met de deur open zodat de hitte de tent uit kon. Goed, das was uiteindelijk gelukt.

 

Ze konden nog even een uurtje of 3 slapen, voordat de lamp weer aan zou gaan .

 

Zojuist kwam ik weer de tent in en was het weer snikheet. Zo'n graad of 34.

Weer alles open gezet en afzuiging op volle kracht. Nu was de temp weer op normale waarde maar steeg ook daarna weer ontzettend snel. Wat kan dit zijn??

Ik hoop dat jullie me van tips kunnen voorzien.

 

Greetz

Willem :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey willempie.

 

Hoe groot is je tent, hoeveel watt hangt er in, en waar blaas je naartoe uit?

 

Vreemd dat het eerst wel in orde was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El oro

 

Ik heb een Secret Jardin 90x90. Zit een 600w HPS in.

M'n inlaat is aan links onderin, zo'n 125mm.

Verder heb ik een clipfan die ik onder de lamp laat doorblazen.

Heb de afzuiging nu op 60% staan. Het lijkt nu al iets beter te worden, echter krijgt ie hem nog niet echt lekker op temperatuur.

Loopt steeds omhoog en dan gaat de afzuiging automatisch op 100%.

Ik denk dat het wel goed gaat komen. Toch twijfel ik wel over de clipfan die onder de lamp doorblaast. Is dit wel ideaal?

Het is m'n eerste kweek dus het is voor mij op dit moment ook nog een beetje zoeken.

 

Zie hier mijn kweekverslag. http://www.wietforum.nl/topic/113317-kweekverslag-6x-ww-600w-hps/page__fromsearch__1

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok dat ik weet wat het verschil is in je setup tegen ervoor en nu ...

 

 

Staat je raam nu dicht omdat het zo koud is buiten .....

 

Anders plaatsing van je temp sensor nakijken /valse waardes

Afzuiging wel goed werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is je tent/lamp combinatie, 600 watt is gewoon teveel voor een 90 x 90 tentje.

 

Hoewel je met deze koude periode de temperatuur toch wel rond de 28 moet kunnen houden.

 

Je kan wel wat aan het probleem doen: actief inblazen als de lamp aan is, en dan een LVS = Lucht Verdeel Slang op lamphoogte hangen, de koele lucht van buiten de tent zal je temp na wat afstellingen mooi houden.

 

Inblaas uitzetten als de lamp uit is dus (timerschakelaartje ertussen) en een dimmer er tussen om de hoeveelheid frisse lucht die binnen komt te kunnen bepalen.

 

Let er wel op, planten houden niet van een koude nek, dus de koele lucht niet direct vanuit je luchtverdeelslang op je plantjes laten blazen.

 

Succes!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

*1 voor el oro verde.

600 watt in 90x90x180 is alleen mogelijk,

met een actiefe inblaas en een goeie afzuiger.

anders max 400 watt geloof ik .

(plz corect me if im wrong)

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt chuca wat je zegt.

 

Wij hebben een complete Gavita set dimbaar met een Gavita lamp, die kan je op 300, 400, 600, en zelfs 660 watt zetten, maar dat is een 120 x 120 tent.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtinlaat is, in mijn ogen, het grootste probleem.

Deze is met 125 mm doorsnee veel te klein.

 

Ik zou de luchtinlaat minimaal 4 x zo groot maken en een goede afzuiger erbij gebruiken.

400 watt per m² is zo een beetje het max .

 

Ik gebruik bij 540 watt T5 HO op 125 x 70 cm oppervlak twee luchtinlaten: een van 60 x 40 cm en een van 35 x 40 cm ( ca. 0,4 m²).

De afzuiging word verzorgd door een slak van 100 kuub, en deze draait nu op 45 watt.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...