Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Hoe De Complete Kweektent Inrichten?

Recommended Posts

Heb op kweekshop.com deze budget kweektent gekocht http://www.kweekshop.com/a-38175638/budget-kweektenten/budget-kweektent-120x120x180cm-compleet/

 

De tent zelf was natuurlijk vrij makkelijk, maar de rest begrijp ik eigenlijk weinig tot niets van als beginner.

Shop zelf heeft ook geen uitleg voor me en heb op internet ook pogingen gedaan wat wijzer te worden.

Ben er echt als beginner ingedoken omdat ik zeg maar de smaak te pakken had na 2 buiten planten :D

 

Zou iemand mij wat uitleg kunnen geven of misschien een website?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat alles eerst maar liggen ,

begin eerst maar eens met lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met de rest?

 

waar moet de aarde in?

ik heb een ventilator maar het is niet warm?

 

probeer eens wat specifieker te zijn met wat je wilt weten.

Volgens mij staat er overal wel wat van hier op het forum zoals aansluiten van de lamp enz. maar vast geen hele cursus alles in stapjes uitvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al het 1 en ander gelezen, en dacht de basis ook wel te begrijpen, maar het aansluiten is een heel ander verhaal.

 

wat bedoel je met de rest?

 

waar moet de aarde in?

ik heb een ventilator maar het is niet warm?

 

probeer eens wat specifieker te zijn met wat je wilt weten.

Volgens mij staat er overal wel wat van hier op het forum zoals aansluiten van de lamp enz. maar vast geen hele cursus alles in stapjes uitvoeren.

 

Nou zie bijv niet hoe ik de lamp aan de ketting vast krijg.

Begrijp ook niet wat dat ding met de oranje knop is.

En heb een groot zwaar iets waarvan ik ook niet begrijp wat het is, heet een lamp control gear hsn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha.. ga eerst nog ff kerst vieren ofzo .. en ga morgen eens rustig kijken zoeken en lenen suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ding met die oranje knop is een fancontroller, en dat zware ding zal de VSA zijn.

En ik hoop dat de afzuiger niet gaat brommen met deze controller.

 

hier lezen geeft vast een hoop info, en ook in de bouwdoos,

 

met een budget-kweektent zul je altijd wat zelf moeten bedenken zoals het ophangen van de kap enz.

En het advies van veel lezen is niet voor niets, als de tent draait heb je nog maar het begin van je kweekje. De rest vraagt ook nog best wat hoofdbrekens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tentje in elkaar zetten, filter ophangen met de slang eraan, door de bovenkant tent eruit op je afzuiger met slangklem,

waar je die afzuiger hangt, in of uit je tent moet jezelf weten, die oranje knop hang je in je tent en draai je de knop op 30/31 graden

je afzuiging steek je in het andere deel ervan sluit de 2 delen wel aan elkaar, temp metertje ook in de tent, lamp ophangen

aan die kettingen, veel manieren mogelijk wees creatief als het geen haakje bevat, lamp aansluiten met de bijgeleverde ballast

sluit de kabels netjes aan, dan steek je de stekker van de ballast in een relais kastje, ik zie er een tijdklok bij in jou setupje

maar die gaan vaak kapot, zijn niet gemaakt om die 600 watt continue te schakelen, ohja vergeet het folie niet van de filter af te halen

:innocent: het is allemaal heel simple, maar neem je tijd denk logisch na, en voortaan ietsje meer research kan geen kwaad, als je begint

met zo'n basis tentje. en bezuinig niet op de veiligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Denk idd dat ik creatief moet zijn en het ophangen idd niet helemaal volledig is.

 

Komt zondag waarschijnlijk iemand met meer kennis helpen.

Zal ondertussen blijven lezen en ben idd wat te ongeduldig. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja vergeet het folie niet van de filter af te halen...

 

Ohja folie.

Soms zit er ook folie op de binnenkant van de reflector-kap geplakt.

Ik zie het al helemaal voor me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GrowingP,

Ik ben hier niet om je te pesten en dat wat FoolOnTheHill zegt, zegt hij ook om je te waarschuwen (denk ik :whistling ), want dit is al menig beginneling overkomen. :lol:

 

Ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop.

Budget Kweektent 120x120x180cm Compleet

 

Complete kweekset om gelijk te beginnen.

Alle producten zijn op elkaar aangepast voor het beste resultaat.

 

Inclusief:

  • Mammoth Classic 120
  • ELT 600W - GE Lucalox Lamp - Spiegelkap
  • S-Vent Buisventilator TT125 Deze heeft een capaciteit van 280m³/h. Dat is veel te weinig voor 600watt. Misschien heb je nog mazzel in de winter, zonder te dimmen
  • Wilco 125 koolstoffilter Deze zal waarschijnlijk 250m³ zijn, dus ook te weinig. Als het de 500m² versie is, zou die wel voldoen met de juiste afzuiger
  • Alu4u Ø127mm 2meter
  • 2x Slangklem Ø60-165mm
  • Hortilab Hortimeter Basic
  • BLT Clip-Fan 2 stenden incl voet 18cm
  • Cli-Mate Fan Controller + Thermostaat 1000W Waardeloos ding (was ook mijn eerste controller), maar die heb je met jouw afzuiger niet nodig :likken:
  • 2x A Kwaliteit KAbel 3x1,5mm 2meter met stekker
  • VMVL Kabel Wit 3x1,0mm 2meter
  • Eurotech Analoog Dit is helemaal een NO GO! Je 600watt hoor je te schakelen d.m.v. een schakelkast, voorzien van een relais
  • Victor Ketting 2meter
  • 4x S-Haak 40x11mm

 

En nog 1 ding: hou deze hobby helemaal voor je zelf en betrek er niemand bij (is moeilijk, I know :rolleyes2: ).

 

Ik hoop dat je er uit gaat komen.

 

Succes! :tu

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampenkap hang je op aan een ketting, die ketting kun je eventueel aan je tentstokken vast ti wrappen, aan de kant van je lampenkap kun je ze het beste met s haken vast maken.

De ballast leg je het beste op een stoeptegel omdat die nogal warm kan worden.

 

Als je alles hebt aangesloten, maak dan even wat foto's ervan en plaats die hier even, dan kunnen we het voor je nakijken of het allemaal goed zit voor dat je de stekkers in het stopcontact steekt.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt meer niet aan dan wel als ik het zo lees hahaha.

Heb wel een davin schakelaar aangeschaft.

 

Het was deze tent aanschaffen of helemaal niets en wou toch beginnen dus spijt zal wel meevallen.

heb deze keuze bewust gemaakt.

 

Zijn al een paar mensen die het weten en vertrouw daarin.

Ga er niet vanuit dat die me verraden al begrijp ik best dat niks zeker is.

Als je zo paranoïde moet zijn kan je niks meer en ik verdom het me klein te laten krijgen door een hypocriete overheid.

 

Kutte is wel dat de tent in me slaapkamer staat en chicks uitnodigen dan geen optie meer is :( :P

Dus ga kijken of ik het op den duur zo kan maken dat het op een kast lijkt ofzo hahaha.

 

Bedankt voor de tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampenkap hang je op aan een ketting, die ketting kun je eventueel aan je tentstokken vast ti wrappen, aan de kant van je lampenkap kun je ze het beste met s haken vast maken.

De ballast leg je het beste op een stoeptegel omdat die nogal warm kan worden.

 

Als je alles hebt aangesloten, maak dan even wat foto's ervan en plaats die hier even, dan kunnen we het voor je nakijken of het allemaal goed zit voor dat je de stekkers in het stopcontact steekt.

Succes!

 

Die S haken krijg ik er niet eens in tenzij ik iets ombuig.

Dacht ook dat die S haken waren om de ketting in te korten?

 

Vind het nog steeds niet prettig online posten dus zal nadenken over foto's posten.

Wel een goede suggestie, thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent schandalig opgelicht als ik het zo bekijk.

een complete setup die toch niet zo compleet blijkt te zijn .

en folie van de lampenkap en filter halen is een goeie tip want,

we hebben ze hier al voorbij zien komen :rofl

verrder geef ik nog maals als tip lees de beginners info.

 

dan leer je hoe je moet aansluiten inrichten.

hoe grote afzuiger met filter je nodig hebt .

dat er op je lampenkap een oogje zit aan beide kanten boven op de kap.

die je omhoog kan vouwen en daar kan jeeen haak door heen doen.

die haak maak je vast aan een victor ketting.

ketting met haken aan je tentframe.

succes verder

.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan buig je ze iets om.

Je zorgt dat je 2 gelijke stukken ketting hebt om je lamp op te hangen, hoe wilde je die s-haken gebruiken om die ketting in te korten dan?

Een foto online zetten is geen probleem, als je het met je telefoon maakt moet je enkel zorgen dat de eventuele plaatsbepaling of hoe dat heet uit staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt veel respect voor degenen die het voor blijven kauwen... als je met zoiets als de lampen ketting al vastloopt krijg je dat van geschikt,ongeschikt.... ik denk ongeschikt voorspelt weer een hoop leuke topics dit

 

@ts mocht je twijfelen aan mannetje/vrouwtje stuur paki ff een pb das de expert wat dat betrefd

 

suc6

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent schandalig opgelicht als ik het zo bekijk.

een complete setup die toch niet zo compleet blijkt te zijn .

en folie van de lampenkap en filter halen is een goeie tip want,

we hebben ze hier al voorbij zien komen :rofl

verrder geef ik nog maals als tip lees de beginners info.

 

dan leer je hoe je moet aansluiten inrichten.

hoe grote afzuiger met filter je nodig hebt .

dat er op je lampenkap een oogje zit aan beide kanten boven op de kap.

die je omhoog kan vouwen en daar kan jeeen haak door heen doen.

die haak maak je vast aan een victor ketting.

ketting met haken aan je tentframe.

succes verder

.

 

Mja lijkt wat knullig en hoewel ik ook een ontzettende newbie ben vind ik het geen ramp.

De grootste bodybuilders zijn ook klein begonnen.

Wie weet geef ik jou over een paar jaar wel tips ;) :P

 

Is ook niet dat ik me niet ingelezen heb en maar denk anderen leggen het me wel uit.

Is alleen dat ik bepaalde dingen op kort termijn over het hoofd heb gezien en dacht dat het zich wel van zelf zou wijzen.

Koop niet voor niks een "complete" tent.

 

Lamp hangt, heb het idd gewoon omgevouwen.

Hoop zaterdag potten en aarde te halen (ben afhankelijk heb geen auto) en zondag tent volledig opbouwen met een vriend.

Maandag dan kunnen beginnen :D

 

Dan buig je ze iets om.

Je zorgt dat je 2 gelijke stukken ketting hebt om je lamp op te hangen, hoe wilde je die s-haken gebruiken om die ketting in te korten dan?

Een foto online zetten is geen probleem, als je het met je telefoon maakt moet je enkel zorgen dat de eventuele plaatsbepaling of hoe dat heet uit staat.

 

Gewoon door een haak door de ketting te halen en andere kant van de haak een ander deel van de ketting dichterbij te brengen.

Maar begrijp dus dat dit zo niet hoort..

 

echt veel respect voor degenen die het voor blijven kauwen... als je met zoiets als de lampen ketting al vastloopt krijg je dat van geschikt,ongeschikt.... ik denk ongeschikt voorspelt weer een hoop leuke topics dit

 

@ts mocht je twijfelen aan mannetje/vrouwtje stuur paki ff een pb das de expert wat dat betrefd

 

suc6

 

Ah joh in me 3e oogst kweek ik alle praatjesmakers eruit!

 

;) :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit aan mijn 3e.... hoe goed ik zelf ook vind dat het gaat gaat dat me niet lukken... en ik had me dus wel ingelezen voor ik wat kocht... Net wat agent orange zegt... we gaan hier een hoop lol aan beleven die kweekjes van jou.. Je komt er wel.. maar dat gaat echt langer (lees veel langer) duren dan die 3 kweekjes die jij in gedachten hebt.

 

Het is ook maar goed dat je de mensen die je om advies vraagt praatjesmakers noemt... Kom je een eind mee.. :)

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit aan mijn 3e.... hoe goed ik zelf ook vind dat het gaat gaat dat me niet lukken... en ik had me dus wel ingelezen voor ik wat kocht... Net wat agent orange zegt... we gaan hier een hoop lol aan beleven die kweekjes van jou.. Je komt er wel.. maar dat gaat echt langer (lees veel langer) duren dan die 3 kweekjes die jij in gedachten hebt.

 

Het is ook maar goed dat je de mensen die je om advies vraagt praatjesmakers noemt... Kom je een eind mee.. :)

 

Succes

 

Is meer gezegd met het idee om vol goede moed te beginnen.

Als een beginner bepaalde basisregels hanteert kan een beginner met wat mazzel toch ver komen lijkt me zo.

Het blijft natuurlijk wel gewoon een plant en geen rocket science....

 

Praatjesmakers daag ik graag op een leuke manier uit om het beste uit mezelf te halen en niet om bijdehand over te komen.

Niemand is mij wat verschuldigd dus degene die mij oprecht willen helpen ondanks mijn noob vragen kan ik natuurlijk ontzettend waarderen en respecteren.

 

Edit: Of er een hoop lol aan mijn kweekjes te beleven valt weet ik niet want ben geen fan van alles digitaal neerzetten.

Gun jullie die lol van harte en leer er zelf ook weer van.

Is nu misschien leuk en relatief veilig maar je weet niet wat de toekomst brengt.

Welke wetswijzigingen er aan komen of software die allerlei zaken opspoort.

Misschien is dit forum straks wel illegaal omdat het iets illegaals bevorderd, weet jij veel wat Opstelten straks weer bedenkt.

Maar de mogelijkheid dat een kweekverslag in de toekomst tegen je gaat werken is niet uit te sluiten.

En dan is gewoon iedereen het haasje.

Ik heb mezelf altijd zo voor gehouden dat alles wat je digitaal doet opgeslagen word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al wat hier gezegd word is dat je jezelf eens goed in moet lezen... Doe dat dan ook! Dit forum staat bomvol met info over alles... en als je er echt niet uitkomt staan er altijd mensen klaaar!!! Maar het begint al met een lamp ophangen!!!

 

Common sense bro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zijn reactie's waarom er hier zoveel gaan lopen....

In jullie ogen hebde gelijk ze,alle info is te vinden

op google,maar de manier waarop da gezegd word hier

slaagt alles hier bij sommige...

succes growing p

grts

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...