Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

5X Ak48 En 5X Bubblegum Gefeminiseerd

Recommended Posts

Om mijn Orange Bud topic (http://www.wietforum...eek-leerproces/) een beetje overzichtelijk te houden ga ik in dit topic verder met mijn andere projectje.

 

Setup:

 

Homebox XXL 2.40x1.20x2

Slakkenhuisafzuiger 1000 kuub

merkloze fancontroller met thermostaat (die ik niet gebruik)

Carboriginal filter 700 kuub

2 x 600 watt met hamerslag kap

Davin tijdschakelaar die nu weer een paar dagen goed werkt :) (gaat als hij weer niet schakelt een klok tussen)

10 potten van 12 liter met lightmix, ingewaterd met dik een liter water met wortelstimulator

(staan er nu 5, andere 5 komen volgende week aangezien de AK48 nog ff moet wortelen)

Zwenkventilator

 

 

Plagron roots/alga grow/alga bloom/green sensation als voeding.

 

De fem zaden komen bij Nirvana vandaan.

Ff fotootje met licht aan, heb ze net neergezet.

Wilde de Bubble nog ff in de kleine potjes houden en de AK48 al laten voorgroeien maar ze begonnen er uit te groeien.

Dus dan maar gelijk er bij.

 

gallery_43009_17792_2121290.jpg

 

De AK48 zou je na 7 weken bloeien moeten kunnen oogsten en de bubbles hebben een week voorsprong, misschien dat ik allebei de soortjes tegelijkertijd af kan bloeien tegen die tijd.

 

Waarom 2 soorten?

Leek me leuk, gewoon een keer proberen :)

Ik hou sowieso van de bubble maar ben heel benieuwd naar de AK48 wat die gaat doen.

 

Ik zuur niks af met die aarde.

Temperatuur is nu met 1 lamp max 26 graden, lamp uit 20 graden.

Met uiteindelijk de 2e lamp aan moet ik met de afzuiger de temperatuur onder controle houden op 28 graden max.

 

Ik heb al eerder met 5 planten per lamp gekweekt met 10 liters, ging goed.

Lekker overzichtelijk voor me, makkelijker om overal bij te komen ook.

Denk dat met deze 12 liters het dan ook wel moet lukken ;)

 

Eerste keer dat ik met (gefeminiseerd) zaad kweek, weinig ervaring met kweken in het algemeen dus ik zal wel zien wat ik er van ga bakken.

 

Fijne dagen!

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Ik ga je volgen. Hoeveel heb je er de vorige keer afgehaald met 5 planten per lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je volgt :D

 

Ja ik had toen 1 lamp en 450 gram ongeveer, en dat was mijn eerste kweek, was weinig fout gegaan eigenlijk, op wat voedingstekorten na.

Had toen ook bubblegum trouwens en was na 10 weken klaar inclusief voorgroei.

Ik hoop dat ik dat weer kan halen zo ongeveer dan ben ik echt blij :)

Gelukkig hoop geleerd van mijn vorige kweek, ligt nu te drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar de ak48, btw wil je trouwens je foto veranderen? :innocent:

wat een misselijke kop is dat. hahaha succes deze ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je weer! Hoe lang laat je ze voor groeien?

 

Succes deze ronde,

 

Gr Socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mikey ah joh doe is niet zo gemeen :(

@Socrates Tot ik van bovenaf zie dat de bladeren over de rand gaan, misschien nog iets verder maar niet heel veel langer. Leuk dat je meekijkt ;)

 

gisteren de AK-48 overgepot naar de 12 liters, waren goed geworteld en meteen wat dieper gezet, geen stokjes meer nodig.

Ergens deze week weer een update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig nieuw jaar :)

 

Niet veel te melden hier, alles gaat goed volgens mij.

De AK48 beginnen bij te trekken, ze hadden een voedseltekort in de stekaarde en waren een beetje bleekjes geworden.

Nu is daar weinig van te merken in de grotere potten.

De linker potten zijn de Bubblegummetjes, die waren eerst een heel stuk groter omdat ze eerder waren ontkiemd maar zoals je kunt zien, de AK-48 zijn flinke groeiers.

gallery_43009_17792_1977238.jpg

gallery_43009_17792_728232.jpg

 

Deze bubble wilt er echt voor gaan, ziet er goed uit.

gallery_43009_17792_1328098.jpg

gallery_43009_17792_1156986.jpg

 

Deze AK groeit lekker, begint mooi groen te worden

gallery_43009_17792_2307518.jpg

 

Flitser van telefoon is een beetje fel hehe (AK)

gallery_43009_17792_114829.jpg

 

Denk dat als het zo door gaat ze over een paar dagen wel klaar zijn voor de alga grow voeding en over een week ofzo een 2e lamp en dan 12/12.

Die AK-48 is echt een sterk groeiende soort, hopelijk word die ook lekker :)

 

Temperatuur is met licht aan stabiel 28 graden celcius en LV tussen de 30-45%

Heb een emmer neer gezet met een handdoek er in en spuit de wanden af en toe nat om die LV een beetje rond de 40% te houden, hoger lukt alleen als ik de planten heb water gegeven.

 

Dat was het weer :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig te melden nu.

Enige is dat ik de planten een hele lichte dosis groei had gegeven en daardoor bij een paar bubbles licht verbrande puntjes verschenen.

De AK-48 had nergens last van en zit nu qua groei dichtbij de bubbles.

De bubbles zijn op het formaat dat ik ze wil hebben voordat ik ze in de bloei wilde zetten maar ik wacht nog ff tot eind deze week op de AKtjes.

 

gallery_43009_17792_530683.jpg

 

De beste bubble weer in de spotlight, deze plant is echt een beest en helaas uit fem zaad haha:

 

gallery_43009_17792_616483.jpg

gallery_43009_17792_1300075.jpg

 

Ik weet nou niet of ik hem moet toppen of niet ivm stress en herma.

Deze is bijna anderhalf keer zo groot als de andere bubbles.

Nou ja iig eind deze week onder 2 lampen en op 12/12 en dan zien we wel weer hoe het gaat :)

Tips of opmerkingen zijn zeer welkom! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf donderdag vorige week staan de bubbles op 12/12, heb de AK 48 tot vandaag in een hok op 18/6 gehouden maar nu er bij gezet.

De planten beginnen nu ook meer te drinken, waar ik eerst een halve liter om de 2 dagen gaf kan ik nu een liter om de dag doen.

De volgende waterbeurt weer eens kijken hoe ze reageren op een lichte dosis groei voeding.

Als de puntjes weer verbranden is die lightmix zo light nog niet.

Zat er nog aan te denken fotos te maken met licht uit maar wilde niet wachten :)

 

gallery_43009_17792_257100.jpg

 

Sommige bladeren op de bubbles zijn echt supergroot

gallery_43009_17792_313601.jpg

 

Gister 4 van de 5 bubble en ak getopt, vanochtend waren de wondjes alweer dicht.

Ik doe dat omdat ik ook ongetopte planten wil zien :)

Ik heb trouwens geen idee of ik ze iets eerder op 12/12 had moeten zetten maar ook van deze ronde zal ik weer leren.

Bossig zijn ze in ieder geval wel.

 

Nou ja, dat was het weer voor nu :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk nu en dan even mee over de schouder! Alvast succes man 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantjes heb jij daar! :yummy: maak eens foto's zonder de lamp(en), ik ben benieuwd.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@L1ss3rd leuk dat je mee kijkt en bedankt!

@ michel t bedankt en zal dit weekend eens fotos maken zonder licht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier fotos zonder licht van gister vlak voor het licht aan ging.

 

De bubbles links

gallery_43009_17792_498791.jpg

 

AK rechts, lijkt of ze ff aan het wachten zijn met in de breedte te groeien, zal wel zien komende week aangezien de bloei er aan komt voor deze planten.

gallery_43009_17792_1297101.jpg

 

Niks paarse steeltjes, alles mooi groen, 7 en 9 vingerig blad

gallery_43009_17792_860077.jpg

 

groepsfoto

gallery_43009_17792_301933.jpg

 

Bubbles beginnen al beetje bloeiverschijnselen te tonen, witte haartjes hier en daar dus gelukkig geen herma :)

Tis ff afwachten wat de AK48 gaat doen, ik hoop snel de breedte in maar anders word het 9 planten per lamp als ik weer voor de AK ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tentje begint aardig gevuld te raken maar ik denk niet dat het helemaal groen zal worden.

Word dus 9 planten per lamp om het wel goed vol te krijgen terwijl ik eerst met 5 stekken een 1.20x1.20 wel vol kreeg.

Tot nu toe toch echt geen spijt van het kweken met zaad, echt mooie planten die goed groeien, alleen 9 per lamp zal het beter doen, scheelt ook weer een week voorgroei.

 

De bubbles kregen vandaag water, morgen eerste keer bloeivoeding

gallery_43009_17792_220416.jpg

gallery_43009_17792_1793279.jpg

gallery_43009_17792_1683398.jpg

gallery_43009_17792_1581937.jpg

Grootste bubble is nu 65 cm hoog

 

De AK begint de afgelopen 2 dagen ineens door te groeien in breedte en lengte, ff afwachten hoe deze het in de breedte doen.

Ik vind ze tot nu toe niet zo heel goed vullen maar wie weet wat er deze week gebeurt.

gallery_43009_17792_470672.jpg

 

Grootste AK is nu 50 cm hoog

 

Ik denk dat dit ongeveer de laatste dagen zijn dat ze nog groeien, zodra ze uitgegroeid zijn ga ik dieven.

Ze krijgen elke dag ongeveer 1 liter per plant en hebben qua groeivoeding nog niet veel gekregen op die paar keer 1/5e dosis na.

Ik geef ze om en om 1 dag water en dan 1 dag water met voeding en ze gaan goed naar mijn idee.

 

Tot de volgende update en alle commentaar nog steeds welkom :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poh..wat n struiken, elk blaadje en stengeltje mooi groen.

Netjes hoor :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit!! dit wordt een top opbrengst :specool

 

succes.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig te melden want tot nu toe gaat alles goed :)

Ik ben alleen van groei naar bloei voeding over gegaan, telkens een klein beetje meer.

Zit nu op 1/3 van de aangeraden dosis en ze blijven mooi groen.

Planten zijn nog wel iets gegroeid, de grootste bubble is nu 68cm hoog en grootste ak is 58 cm hoog.

Genoeg geluld, tijd voor plaatjes ;)

 

Bubble

gallery_43009_17792_2034503.jpg

gallery_43009_17792_1423953.jpg

 

ak

gallery_43009_17792_462841.jpg

gallery_43009_17792_104532.jpg

 

Verder heb ik een beetje gediefd en wat ik Sensi Life zie doen; met bamboe de planten een beetje uit elkaar trekken.

Zo heb ik sommige takken een beetje naar links of rechts gebogen en vast gezet zodat de tak er onder meer licht krijgt.

Sommige bladeren duw ik ook weg voor licht op de toppen.

 

gallery_43009_17792_1780215.jpg

gallery_43009_17792_1289167.jpg

 

Twin towers zijn weer terug (bubble)

gallery_43009_17792_1156332.jpg

 

ak

gallery_43009_17792_593116.jpg

 

hele tent

gallery_43009_17792_1315550.jpg

 

Drinkt nog steeds ongeveer 1 liter per dag per plant, soms iets minder.

Nou ja dat was het weer, prettig weekend :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het vermoeden dat je planten een beetje droog staan, iig als ik naar de aarde kijk lijkt het erop.

In de mogen de potten ietsje natter staan, niet te nat natuurlijk, je hebt geen tensiometer toch?

Hoe bepaal je je watergift, til je de potten weleens op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi

 

De foto was van net voor de lampen aan gingen dus de aarde is dan droog, misschien dat ze inderdaad iets meer kunnen gebruiken.

Ik gebruik een vochtigheidsmeter van Gamma, schijnt niet superprecies te zijn maar ik geef ze water tot de meter ongeveer in het midden en dat is vochtig.

Als de lampen aan zijn kijk ik altijd met die meter of ze alles op hebben en meestal is dat wel het geval, soms staan net op iets vochtig en geef ik ze ietsje minder.

Ik denk dat sommigen iets meer kunnen hebben maar ik ben wel voorzichtig dat ik ze niet verzuip, misschien te voorzichtig.

Er komt wel een tensio na deze kweek, vorige kweek was niet echt geslaagd zeg maar :thumbsdown:

Ik hoop met deze kweek uit de kosten te komen die ik heb gemaakt voor mijn spullen en dan komt er meteen een tensiometer.

 

Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik de planten die het droogst staan iets meer water ga geven ;)

Elke tip blijft welkom natuurlijk, bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tesiometer is een geweldig hulpmiddel, toch zou ik ook af en toe de potten tillen, til de pot voor je watergift en na de watergift en bepaal zo de behoefte van de planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een veel gestelde vraag maar hoe gaat dat met potten tillen eigenlijk?

Ik zie de term hier en daar voorbij komen maar geen idee hoe ik er iets mee kan doen.

Waar moet ik behalve het gewicht op letten en bepalen hoeveel ik geef?

Zal ik een weegschaal gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weegschaal kan je doen maar na een tijdje heb je de feeling wel te pakken en kan je het ook inschatten door ze op te tillen en dan het gewicht te voelen.

 

Zelf kweek ik in emmers van 30 liter en groter hierbij gaat deze vlieger helaas niet op. Ik heb me gewoon aangeleerd de symtomen te herkennen van een plant die te veel en te weinig water heeft. Op die manier kan ik aan de bladstand zien of ze dorst hebben en zo ja hoe veel.

 

Tensiometers zijn ook velen hier fan van heb er zelf geen ervaring mee.

 

Maareh 420man, behalve je lelijke avatar ben je wel goed bezig ;)

Edited by spacefrog2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacefrog2 bedankt en bedankt ;)

 

Ik moet nog een hoop leren, zal inderdaad ook de stand van de bladeren een beetje in de gaten houden en zo leren wat het betekent

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij.

Waarom heb je zulke kleine potten genomen, als je iets grotere potten zou nemen, dan is het water geven ook wat makkelijker, dan staan ze niet na 1 dag te droog.

Eigenlijk zou je ze nu beter 2 keer op een dag water kunnen geven, misschien dan iets minder per keer, maar dan houd je wel een betere vochtigheid in je aarde. ;)

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand

Was net vroeg wakker en meteen naar mn tentje, sommige planten hadden nog niet veel op maar anderen stonden wel bijna droog.

Ging totaal nog 4 liter bij ;)

Ik zat er al aan te denken om de timer te veranderen naar een uurtje later.

Bedankt voor de tip.

Grotere potten zou denk ik wel beter zijn voor die 5 planten per lamp ja :)

Vanavond ff kijken hoe het gegaan is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...