Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Malavita

Sannies Bacto Over Stekken

Recommended Posts

Ik heb net nieuwe stekken binnen gehad.

 

En overgepot ik heb ze ingewaterd met bacto maar ook geneveld met bacto dus over de stekken heen kan dit kwaad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacto is geen bladvoeding dus dat zou ik niet doen, je stekken vernevelen doe je enkel met water. Denk dat bacto zelfs plekken nalaat op je blad als ik me niet vergis, ik heb het toch eens voor gehad en dacht dat het van de bacto kwam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bacto laat vlekken achter op je blad beter even schoon water erover sproeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik thuis ben doe ik gelijk schoonwater erover heen.

 

Zou er al veel schade aan de stekken zijn gedaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor veel schade zal t niet geven en stekken maken toch nog een hoop nieuw blad aan don worry.. maar t is niet de bedoeling

 

en in principe hoef je je plantje s zowiezo niet of nauwlijks te sproeien hooguit als de lv erg laag is of je geeft idd bladvoeding mee

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt agent.

 

Heb ze net alleen weer schoongespoten.

 

Nu heb ik nog 1 vraag betreft sannies way.

 

Ik verwacht me buffertabs binnen 2 dagen alleen stekken zitten al in hun pot kan ik alsnog over 2 dagen de tabs erbij prikken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorzichtig gaat je dat vast lukken daarna ff wat water met bacto

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top !

 

In 8 liter smartpots gewoon 1 hele tab als het goed is toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Malavita.

 

ik zou in een 8 liter pot 3 halve buffertabs verdelen, je moet ze doormidden breken, dan lossen ze beter op.

 

10 cm in je aarde duwen, niet te dicht bij de rand en het stammetje.

 

Bacto geef je 1 keer in de 10 dagen mee als medicijn voor het bodemleven, 1 gram ongeacht de hoeveelheid water goed door je water mengen, water altijd 21 a 22 graden houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hoor, de bacto moet je niet als bladsproei gebruiken, hoort echt in je substraat; je kunt beter nevelen met seaweed extract, dan werk je ook sannies way, een mooi produkt rijk aan zeemineralen, goed voor al het kleine plantenspul.

Ik zou ook echt aanbevelen om wat over het gebruik van melasse te onderzoeken, dat een conserverende werking heeft bij zelfgemaakte extracten, theetjes ed. een noodzaak voor het bodemleven(voeding)

Ik geef tegenwoordig de tabjes gespreid, bijvb 1 bij de start, en na een maand, begin bloei die extra halve, geeft me ierts zekerder gevoel als de plant echt flink begint te schakelen; de topopbouw in volle gang komt.Planten lijden minder snel gebrek, zo lijkt het! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...