Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

aciiieeed

4 X Royal Automatic Haze Eerste Groei

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ben hier sinds kort lid geworden om wat meer info te verzamelen. En heb besloten om ook een verslagje te maken om zo wat feedback te kunnen krijgen.

 

Mijn eerste kweekje is nu al over de helft momenteel. Ik heb 4 x royal automatic haze ( royal queen seeds) gekozen hiervoor en staan in potten van 18 liter.

Als voeding gebruik ik bio nova autoflower mix met toevoeging van pk 13-14

 

Mn setup bestaat uit een ruimte van 1 x 1 x 2 m. Lamp van 400 w, afzuiging met koolstoffilter en tijdsschakelaars en een verwarming.

 

Na heel wat beginnersfoutjes ben ik er ongeveer in geslaagd om een constante temperatuur en LV in mijn voorlopig geimproviseerd tentje te krijgen.

 

Nu ik zo wat een idee heb van wat ik wil gaan doen ben ik aan de uitwerking van mn kweekruimte begonnen, om alles dan te plaatsen wanneer de eerste dames klaar zijn.

 

Ik zal straks fotos nemen als het lukt :)

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

en omdat het zonder fotos ook maar saai is :P

 

nr 1:

gallery_43856_17780_1518736.jpggallery_43856_17780_846979.jpg

 

nr 2;

gallery_43856_17780_835671.jpggallery_43856_17780_215859.jpg

gallery_43856_17780_911539.jpg

 

 

nr3:

 

gallery_43856_17780_119127.jpggallery_43856_17780_574500.jpg

 

nr 4

gallery_43856_17780_449787.jpg

 

 

allemaal samen int hok onder de lamp

 

gallery_43856_17780_1496889.jpg

 

 

bij plant nummer 3 staan de bladeren helemaal naar omhoog, iemand die weet wat dat wil zeggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha zoveel fouten gemaakt :P

Eest stonden ze gewoon tegen de muur en hadden ze maar 1 kant waar richtreflectie was, nu heb ik al een voorlopig hok :P

Was begonnen zonder voeding en verwarming

Nog maar sinds vorige week mn afzuiging kunnen aansluiten

Ontkiemen was ook niet perfect

Heb nog steeds geen ph of ec meter

Topjes zijn een klein beetje verbrand omdat de lamp te dicht heeft gehangen maar das al een stuk weggegroeid

...... :P

Ben echt begonnen zonder kennis maar ben nu al 2 maand dagelijks aan het lezen en opzoeken enzo.

Beetje bij beetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,ziet er netjes uit de ophoogstaande bladere is een tekem dat ze zich op haar gemak voelt ze wil de zon omhelzen mvg xl

Ik zie wel dat sommige planten omhoogstaand bladrand hebben meschien de lamp stukje hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie mijn eerste kweek ook als een testkweek. Verwacht geen wonderen en vind om dit moment de kennis die je opdoet belangrijker dan de eventuele grammen die je eraf haalt. Ik had zeer slechte stekjes die onder de spint zaten. Dus de voor groei duurde wat langer. Heb nog steeds last van spint, en heb nu roofmijt besteld. Je kan in het begin het beste tegen zoveel mogelijk dingen aanlopen, daar leer je weer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

* 1 mister xl.

na deze ronde goed je hok ontsmetten.(spint is echt een kutbeest )

en heb je nu stekken van een autoflower staan?

ik wist niet dat je auto flowers kon stekken namelijk

volgende x stekken behandelen voor ze in je hokje gaan (dompelen).

succes verder ik kijk ook mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mister xl dus die omhoogstaande bladen niet mee inzittten?

lamp verhoogd tegen krullende bladeren is al gebeurd :)

 

@ greenster dacht ook dat je autos niet kan stekken, die gaan direct in bloei toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze gedompeld in anti-spint. Was blijkbaar niet genoeg. Voor de duidelijkheid ik heb pp'tjes en ww'tjes staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hoeveel dagen ben je ergens nu

Ik denk dat je iets voorop bent op mij dus ga je wat volgen

Ben ook men eerste kweek bezig :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit nu tussen week 7 en 8 na ontkieming denk ik.

 

vandaag zijn mn nieuwe zaadjes toegekomen =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnet ben toen ik ging kijken naar mn plantjes was de lv 24 %

Waarschijnlijk omdat mn verwarming daar nu veel moet draaien door het koudere weer momenteel.

Ik weet dat je naar het einde van de groei een lagere lv mag hebben maar dit is wat te laag toch?

 

Iemand tips om lv omhoog te krijgen zonder benevelaar?

Of toch gewoon zo laten?

 

Straks nog eens wat fotos nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer een weekje geleden dat ik fotos gepost heb dus tijd voor een update :)

 

Ik heb eens wat zitten tellen en zit nu pas in week 7 v de groei

 

en heb net ontdekt dat fotos met flits iets duidelijker zijn :D

 

 

gallery_43856_17780_1631795.jpg

 

gallery_43856_17780_294789.jpg

 

gallery_43856_17780_1008142.jpg

 

gallery_43856_17780_43730.jpg

 

gallery_43856_17780_76542.jpg

 

gallery_43856_17780_1766675.jpg

 

gallery_43856_17780_312748.jpg

 

gallery_43856_17780_474585.jpg

 

gallery_43856_17780_1070138.jpg

 

gallery_43856_17780_1930878.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtvochtigheid mag nu niet meer hoog zijn anders krijg je toprot

Luchtvochtigheid is alleen belangrijk in de eerste weken

Heb ook hetzelfde probleem als jij wel

Denk de enige juiste manier is een bevochtigings apparaat kopen

 

Verder ziet het er wel goed uit denk ik je gaat er toch enkele mooie van kunnen draaien denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb een uurtje mn afzuiging en verwarming afgelegd en ik zat weer op 40 procent, straks nog een checken;

ip dit moment in de groei liever wat te laag dan te hoog denk ik toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik goed kijk zie ik volgens mij foto 4 verbrande bladpunten en zien er erg donker uit zou wat lager met je ec zitte. Verder zien ze er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup juist gezien, volgende keer gewoon water,

Kheb eens mn voedingsschema gecheckt en infeite gaf ik te weinig voeding en te veel pk 1314

Dus dat zal aangepast worden

EC kan ik jammergenoeg nog niet meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog 2 x 18 w cool white tl lampjes gekocht om zaadjes te omtkiemen en eeste week te laten groeien

Zou dit genoeg licht zijn om de eerste 2 weken mee te doen? Of zullen ze groeiachterstand ontwikkelen?

Kan zo hopelijk iedere keer een maandje sneller oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te ontkiemen is dat genoeg, maar om te groeien heb ik mijn twijfels. Zelf heb ik laatst een propagator tent gekocht met 2 keer 75 watt. Kan eigenlijk niet wachten om zaadjes te bestellen en al te gaan voorgroeien, maar mijn andere kweek moet nog eventjes.

 

Zelf zit ik eraan te denken om de Northern Light (automatic) van Royal Queen Seeds te gaan halen. Hoe ging jou het ontkiemen af?

 

Ik hou je in de gaten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben die northern lights sinds gisterennacht aan het ontkiemen toevallig :P

 

Wel super stom mn glas laten vallen met 2 zaadjes in gisteren :s :s dus in plaats van 2x auto cheese en 2 x northern lights is het nu 2 x cheese auto, 1 x northern lights auto, en 1 x. Royal haze automatic

 

Dus binnenkort weet ik meer over die NL's greenster :P

 

De plantjes die nu staan waren allessinds 100% goed ontkiemd en behoorlijk snel zelfs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff kleine update en wat vraagjes :)

 

Kheb voorlopig die 2 x tl lamp die ik niet gebruik ook in m'n hokje gehangen, geen idee of dit echt veel uitmaakt maar ik denk toch wel een beetje als ik het zo bekijk

 

gallery_43856_17780_1731694.jpg

 

foto onder hps van hoe ze er nu bijstaan samen, ik merk dat er al wat bruine haartjes beginnen te komen,

voorlopig wat afgebouwd met autoflowermix en geef nog een klein beetje pk 13 14, hier en daar wat vernbrande topjes, maar weet niet zeker of die van vroeger zijn of niet (ze kunnen zich waarschijnlijk niet meer herstellen eens verbrand ofwel?)

 

Wel merk ik duidelijk verschil van bladstructuur tussen een plant en de rest, de ene heeft echt dikkere bladeren (zie foto's hieronder)

gallery_43856_17780_1837650.jpg

gallery_43856_17780_2028536.jpg

 

en om nog eens terug te komen op de vraag van greenster over ontkiemen,

dit zijn de zaadjes die ik bijna 24 uur geleden in keukenpapier gelegd heb, gallery_43856_17780_1087606.jpg

 

dit zijn de cheese auto's die al mooi tevoorschijn komen na slechts 24 uur

 

gallery_43856_17780_174716.jpg

 

dit is de northern lights auto die ook al wat wit laat zien maar nog wat tijd nodig heeft denk ik :P

auto haze ziet er ook nog zo uit :)

 

nu heb ik nog een vraagje aan de forumgenoten;

 

gallery_43856_17780_1065988.jpg

 

ik heb in de tuinwinkel een soort van propagatortje gevonden voor cocoslabs en heb van bij mn zaadjes van die easy start potjes met bacto (zelfde als spongepot wss)

waar zouden jullie voor kiezen? die cocos-tabs of die spongepots?

plan is om dat propagatorbakje te vullen met laagje hydrokorrels en dan tl lamp er boven, en dan later overpotten in stekgrond, dan in de grote potten.

tips or tricks anyone? :)

 

EDIT: iedereen nog een prettig en productief jaar toegewenst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten hebben het te warm, de bladeren beginnen om te krullen.

Hoe warm is het in je hok en hoe dicht heb je je lamp op de planten hangen?

Ook zit je iets aan de hoge kant met je voeding, je bladpunten beginnen iets te verbranden, dat bedoelde je neem ik aan met verbrandde topjes?

 

 

Maak in het vervolg foto's zonder hps, dan is er ook wat van de planten te zien, en valt er ook beter iets over te zeggen. ;)

Ook is het handig om in je verslag te zetten hoeveel water en voeding je geeft, wat de temperaturen en luchtvochtigheid is, dat is handig voor jezelf als je het later eens terug leest en voor de mensen die je verslag lezen geeft het meer duidelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reactie :)

Temp is behoorlijk constant ondanks dat ik ng geen deftige tent heb, 20 (licht uit). 25-28 bij licht aan.

Lv zit nu rond de 40 % al heel de week ondanks sterk schommelende temp hier

 

Ik heb al sinds het begin gekrulde bladen en had dan wat meer uitschieters in temp. Ik vraag me af of ze snel zouden moeten plat worden onder betere omstandigheden of of ze zoiezo gekruld blijven.

Hetzelfde met die verbrande topjes v d blaadjes idd, kan dat terug herstellen of blijven die zoiezo verbrand?

 

Ik geef ze nu om en bij de liter per dag per plant, afhankelijk van hoe droog de potten staan, probeer ze ook te wegen

Met 1.75ml / l bionova autoflowermix en 0.75 pk (is nu al beiden wat verminderd)

Maar voor de volgende ronde heb ik nu een deftig voedingsschema en nog wat producten die op komst zijn om zo de volledige bio nova dedicated voedingslijn te kunnen geven

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...