Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Dimlux 1000Watters...

Recommended Posts

Omdat ik niet kweek maar alleen bij anderen toekijk, kom ik weleens dingetjes tegen waarvan je je afvraagt 'waarom!?', de volgende vraag:

 

1000Watters van dimlux, aangestuurd door de maxicontroller ; op welke stand zet je je lamp?

-soft off, 300W,600W,700W,900W,1000W,1100W,1200W?

 

Nergens documentatie hierover te vinden en geen GS die het weet. Zo een mooi product en zo weinig info...

 

Tevens modellen met en zonder 'Fuse' aan de achterkant. Waarom?

 

en..

 

Ondanks fuse, hoofdzekering in meterkast eruit geknald, na veel zoeken blijkt 1 van de ... nieuwe dimluxen kapot (sluiting). In eerste instantie was de fuse nog heel maar ging de automaat op het schakelbord uit. Na checken van wat het zou kunnen zijn en de fuse nog gewoon heel ging de automaat weer omhoog. PANG, hoofdzekering eruit en Fuse niet kapot maar helemaal aan bonken en verbrand :o .

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 1000watters aangestuurd worden door je maxicontoller maakt de stand niet uit , de stand word overruled door maxicontroller.

 

Dat je hoofdzekering klapt is wel vreemd , je zou dan al heel dicht tegen de max belasting van je hoofdstop aan hebben gezeten lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkeerde aansluiting uitgesloten. Er was gewoon 1 1000watter die niet goed was en dusdanige sluiting gaf dat de hele fase eruit knalde. Gelukkig een plek met automaat hoofdzekeringen en niet oldskool stoppen. Het was zo opgelost maar wel vreemd.

 

Vraag me af waarom er in de ene een fuse zit en in de ander niet, product is toch best nieuw dus om er nu al twee versies van te hebben. Tevens had de fuse geen nut, in plaats van doorbranden knalde hij in 10000 stukjes en vloog de hoofdstop er evengoed uit. Normaal voorkomt de zekering dit juist.

 

De maximale belasting is 35A per fase, dat zou met een opt 10000 en 10 dimluxen geen probleem moeten zijn. Denk gewoon door de opneuker van de sluiting gebeurd

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar wat ik bedoel is, als er een probleem is met 1 x 1000watt lamp zou alleen je 16 amp automaat eruiy moeten klappen , en niet je hoofdstop , tenzij je bv 30 amp gebruikt en het extra verbruik door kapotte 1000watt lamp over de 35 amp is gegaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stel je dit soort vragen altijd op een forum ipv aan de fabrikant? Lijkt wel of je iets tegen de fabrikant hebt terwijl je wel altijd hun apparatuur gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel deze vraag op een forum omdat de fabrikant geen vindbare info op het net heeft staan. En de distributeur (winkels) waar ze gekocht zijn weten het ook niet...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het niet vreemd als iemand dit soort vragen op forum stelt .

 

Kan nuttige info voor iedereen zijn.

 

gebeurd trouwens toch met alle merken fabrikanten dat gebruikers hun bevindingen/klachten/ervaringen etc op forum posten

Edited by knakenpoetser
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg je nou nooit tegen boefje die loopt ook regelmatig te zeiken over zijn niet goed koelende opti...

 

:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,

Racker verwijst, naar alle problemen, die TS nog meer heeft.

 

Je hebt kennelijk niet op topics geklikt..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis gewoon de leuke kweekverslagen......kan ook aan mij liggen hoor :search:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,

Racker verwijst, naar alle problemen, die TS nog meer heeft.

 

Je hebt kennelijk niet op topics geklikt..

 

 

 

Als jij op de link klikt kun je zien dat ik wel heb gekeken... daar komt bij dat ik de topics al kende en het meer sarcastisch bedoelt was....

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg je nou nooit tegen boefje die loopt ook regelmatig te zeiken over zijn niet goed koelende opti...

 

:D

 

Klopt.

 

Maar toch wil ik niks anders meer.

En racker en Co houden van mij

Edited by Boefje030
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airsupplies is de beste overall fabrikant voor dit soort techniek. Wil niet zeggen dat ze foutloos is! Misschien is de belangrijkste reden wel een gebrek aan alternatieven.

 

Je niet uit het veld laten slaan Leuke Hobby, feit dat Airsupplies de beste op de markt is betekent niet dat er geen kritiek geuit mag worden en vragen gesteld mogen worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

betekent niet dat er geen kritiek geuit mag worden en vragen gesteld mogen worden!

 

Hier sla je de plank mis City, Kritiek kan opbouwend of afbrekend zijn. Vragen mogen altijd gesteld worden en worden altijd beantwoord. Mijn opmerking gaat hier niet over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

qwa koeltechniek is airsuplies zeker marktleider zonder echte serieuse altenatieven (imo), qwa verlichting is er zeker wel een alternatief : Gavita .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...