Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Coops

Afzuiging Aanleggen?

Recommended Posts

De plaats waar ik eigenlijk mijn tent neer wilde gaan zetten is toch niet zo geschikt en dus zal ik moeten switchen naar een andere ruimte elders. Die ruimte heb ik nu gevonden, maar.......

 

Het probleem is dat ik niet zo goed weet hoe ik mijn lucht af moet gaan blazen naar buiten!

 

Het is midden in een woongebied waar de mensen aan de achterzijde van het pand er zo op neer kijken

De raam is afgeschermd met folie die ook vaker in badkamers gebruikt wordt, dus naar binnen kijken is niet mogelijk..

Wanneer ik daar een gat in de muur ga maken valt dat meteen op en het is me ook niet toegestaan dit te doen.

Een raam open laten staan valt waarschijnlijk ook te erg op in de winter.

 

Wat blijft er dan nog over?! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soort van zonwering voor de ramen geen optie? Kost misschien wel wat geld maar ik zou niets anders weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het ook niet, airco gaat hem niet worden haha!

Krijg je ook niet erg snel veel geluid bij een open raam? Dat je de luchtstroom hoort?

 

Makkelijkste weg is gat in muur en roostertje erop, maarja....... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk,

Als alle mogelijke daadwerkelijke oplossingen niet kunnen, kun je daar niet kweken. Punt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in oude Racker, maar wat heb ik allemaal voor opties?

 

- Gat in muur en rooster erop,

- Raam op kiepstand/ kier, maar hoe blaas je dan het beste af? Hoe maak je dat?

- Binnen uitblazen wordt hem niet......Ik ga kweken voor mijn gezondheid!! ;-)

- Andere simpele en goedkope oplossingen?

 

Bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet met hoeveel watt je gaat kweken, maar met 600w zou je nog wel binnen kunnen afblazen, enkel in de zomer zal dat niet mogelijk zijn, maar dan zet je dan het raam open.

Tegen het vocht schaf je een ontvochtiger aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn probleem is niet de warmte Bosrand, maar het vocht.

 

Dus in de zomer zal hij minder last hebben dan nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een Dimlux aangeschaft, maar het gaat me er gewoon om dat ik naar buiten af kan gaan blazen. Ik ga een paar medicinale plantjes kweken voor mijn gezondheid, dus zou het absurd zijn om binnen af te blazen en het risico op schimmels te lopen!

 

Doen de meesten hier dat door een gat in de muur te maken of gewoon door een raam op een kier te zetten?

Hoe werkt dat om die slang niet zichtbaar te hebben voor de mensen die erachter wonen?

En krijg je alle lucht dan wel buiten zonder geluid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wel heel dom zijn hoor, maar hoe werkt dat precies?

 

Als ik zo'n plaat voor mijn raam maak moet het raam alsnog open en kijkt men tegen de plaat aan....en dan moet je iets voor je raam zelf maken. Was al de bedoeling om badkamerfolie te gebruiken. Het valt toch enorm op als je in de winter je raam continu open hebt???

En dan ook nog 2 ramen met folie afgeplakt.......1 en 1 = 2???

 

Als ik het goed begrijp zorg je er op deze manier voor dat de lucht niet terug de ruimte in kan komen omdat je met die plaat het hele kozijn en de ruimte erbuiten afsluit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:ik bedoelde een raamkast te bouwen .

misschien helpt dit je op weg.

 

2:ik slaap altijd met me raam open in de winter.

hou wel van een beetje frisse lucht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude Rocker, daarom schreef ik dus, tegen het vocht een ontvochtiger.

Met 1 600w lampje gaat een goede ontvochtiger dat wel redden.

 

Dat is de beste optie als je bang bent dat een raam op een kier te veel op gaat vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel vocht, denk je dan met een ontvochtiger uit de lucht te trekken??

 

In dit geval gaat het echt om liter hoor, dat lukt je niet met een ontvochtiger.

Dan moet je toch echt aan een airco/koel installatie denken..

 

De veel genoemde bouwdroger gaat niet werken.

Die zijn bedoeld, om bv een muur te drogen, door er warme lucht tegenaan te blazen, waardoor de warme lucht, het vocht uit de muur "trekt".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk naar hoeveel mijn planten drinken, dan is dat ongeveer (verschilt wel per keer) 20liter in de 2 dagen, soms per 3 a 4 dagen, maar laten we uitgaan van 2.

Dus mijn hokje met een 600w lamp zou theoretisch zo'n 20 liter per 2 dagen maximaal kunnen verdampen.

De plant houd ook vocht vast omdat die groeit.

Dus laten we uitgaan van 19 liter per 2 dagen dat er verdampt.

Dat is 9.5 liter per dag.

Als je dan zo'n soort ontvochtiger neemt, dan zou je volgens mij altijd goed moeten zitten.

Misschien is een kleinere ook wel mogelijk, maar dat zal in de praktijk uitgetest moeten worden.

 

Of zie ik iets over het hoofd?

 

En een bouwdroger is toch ook gewoon hetzelfde als een ontvochtiger, die door middel van een koelradiateur (geen idee hoe dat heet) vocht uit de lucht afvangt. De warmte die er uit komt, komt door dat het koudemiddel gekoeld moet worden toch. En een bouwdroger laat je ook niet tegen een muur blazen naar mijn weten maar zet je in de ruimte. Als je die tegen een muur aan zou laten blazen kan het stucwerk te snel drogen. Tenminste dat is wat ik er van geleerd heb van hoe stucadoors/schilders het deden die ik tegen ben gekomen.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

chucha bedankt voor je filmpje!

 

Dat bedoelde ik ook zo ja......als ik dan badkamerfolie op beide ramen plak valt dat op zich niet zo op, dat hebben meer mensen.

Meestal maar tot de helft van het raam ofzo, maar dat zou kunnen naar mijn mening zonder dat mensen er wat van denken.

 

Dan zou ik voor 1 raam zo'n bekisting kunnen maken, maar als je de raam dan open zet kijk je van de buitenkant toch tegen het hout aan of niet? Dat bedoelde ik.....je kunt het raam wel afplakken, maar dat blijf je daarbuiten zien toch?

 

Heb een 1500m3 afzuiger, moet gaan toch?

 

Ontvochtiger lijkt me niet zo'n strak plan eerlijk gezegd. Wil het gewoon weg naar buiten hebben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 4:00 in het filmpje zie je dat hij luidsprekerdoek monteert tegen de inkijk (wordt ook genoemd). ;)

Van buitenaf lijkt het dan net of je tegen een gordijn aankijkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad beaker.

@coops toch nog maar ff opnieuw bekijken.

hij hing er buiten luidspreker doek ,

ook nog een soort van vitrage voor.

en van buiten zie of hoor je niks hoor ;)

 

sommige mensen koelen zelfs de lucht .

door deze te vermengen.

voor deze via de raamkast naar buiten gaat .

paranoid in de wintermaanden invb met hotspots zichtbaar.

via heli of flirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen!

 

Mijn Engels is beroerd en heb een zeer slechte dag dus niet helder.

Ik dacht dat hij het doek ertussen deed om beestjes geen kans te geven de slang binnen te gaan, al komen ze niet ver lijkt me! Moet je daar wel nog rekening mee houden als je geen horraam hebt?

 

Met folie op de ramen en een soort van gordijntje voor de hele opening en zo'n bekisting zou het wel moeten lukken.....thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de bouw verder.

maak je ook een kweekverslag ?

 

er zijn nog wel genoeg dingen over het maken van ,

een raambekisting.

op het internet te vinden.(ff tip van flip)

eerste x bouwen gaat altijd net een beetje beter ,

met behulp van filmpjes en ouwe bouw verslagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gisterenavond in de bouwdoos al liggen spienzen of ik er wijzer van kon worden maar had nog niet alles gevonden!

 

Bedankt voor alle tips in ieder geval!

 

Filmpjes op YouTube enz kunnen idd erg leerzaam zijn.

 

Ik heb zo goed als alles gekocht nu, eerst alles monteren en dan volgt er zeker een verslag!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...