Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FS-Pino

Big Bang Autoflower X3

Recommended Posts

Dag Iedereen , ik ben begonnen met een eigenkweek omdat ik niet meer afhankelijk wil zijn van shops en dealers , dit is mijn eerste kweek en ik ga hier ook een verslag van maken , om te laten zien hoe mijn eerste keer verloopt .

 

Ik heb gekozen voor Big Bang Autoflower van Greenhouse om mee te starten , ze zouden zo'n 50gr/plant moeten opbrengen , dus hopen dat ik dit waar kan maken.

 

Mijn setup :

Kweektent

Spaarlamp 125w + tijdschakelaar

eigen ventilatie systeem

Groei&Bloei voeding

 

Mijn kweekverslag start vanaf vandaag (19/12/2014) en is dag 14 van de groei.

 

Foto's volgen zodra de lampen aangaan!

Ok dus hier Foto's vanaf vandaag dag 14 , ik laat jullie hier ook mijn zelfbedachte ventilatie systeem zien , en mijn lamp.

 

Ik laat mijn lamp 18u branden en 6u donker , omdat dit naar mijn weten bij autoflowers niet nodig is om af te bouwen en ze prima groeien onder deze omstandigheden.

 

Hier dus mijn ventilatie :

20141219_122225.jpg

 

20141219_122232.jpg

 

20141219_122239.jpg

 

Mijn Lamp :

 

20141219_122250.jpg

 

20141219_122314.jpg

 

 

En zie hier mijn 3 dames ! :

 

Lora (deze is al het beste bezig ondertussen) :

 

20141219_122337.jpg

 

20141219_122353.jpg

 

Dora (deze komt wel goed maar is de traagste van de 3) :

20141219_122400.jpg

 

20141219_122403.jpg

 

Zora (deze doet het ook enorm goed naar mijn mening) :

 

20141219_122417.jpg

 

20141219_122421.jpg

 

En hierbij ook de luchtvochtigheid en temperatuur waar ze zich momenteel in bevinden! (dag 14) :

20141219_122326.jpg

 

 

Ik zou graag jullie meningen hierover horen en als jullie wat tips hebben hoor ik deze graag !

Edited by FS-Pino
verplaatst naar micro-sectie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom ik kijk ook mee.

als je de fotos groter wilt .

moet je ff de url code kopieren.

succes :verrygood.

@ mod hoort deze niet in de micro.

word al weer aardig druk in de micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje, toevallig heb ik deze dinsdag omgekapt.

 

Ik zou wel die ventilator vervangen door een buisventilator ofzo. Kost 2 tientjes bij de gamma.

 

Wat betreft de opbrengst voor 3 planten onder 125W schat ik ongeveer op 50-60 gram.

 

Weet je zeker dat die foto's zijn van dag 17 groei ? o.O dan liggen ze naar mijn mening wel achter.

 

Anyways veel succes deze ronde! Ik volg

 

[EDIT] Koolstoffiltertje is trouwens ook geen overbodige luxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom ik kijk ook mee.

als je de fotos groter wilt .

moet je ff de url code kopieren.

succes :verrygood.

@ mod hoort deze niet in de micro.

word al weer aardig druk in de micro

ok dankjewel voor de info zal hier in de toekomst gebruik van maken

 

Leuk soortje, toevallig heb ik deze dinsdag omgekapt.

 

Ik zou wel die ventilator vervangen door een buisventilator ofzo. Kost 2 tientjes bij de gamma.

 

Wat betreft de opbrengst voor 3 planten onder 125W schat ik ongeveer op 50-60 gram.

 

Weet je zeker dat die foto's zijn van dag 17 groei ? o.O dan liggen ze naar mijn mening wel achter.

 

Anyways veel succes deze ronde! Ik volg

 

[EDIT] Koolstoffiltertje is trouwens ook geen overbodige luxe

ja koolstoffiltertje heb ik momenteel nog geen budget voor , maar dat is zeker voor in de toekomst , geuroverlast zal er niet zijn , staan in een afgesloten kelder.

en ja is dag 17 maar ze hebben in het begin niet zo'n goed licht gehad de eerste week , toen had ik de lamp nog niet.

 

voor dag 17 idd wel klein

is die 22 graden je maximumtemperatuur? :P

en ja is idd max temp. omdat ze in een kelder staan en dus alleen de lamp warmte kan geven aan mijn schatjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een warmtemat warmtekabel wat voor in je hokkie om toch een wat hogere temperatuur te krijgen?

Voor de rest zien ze er groen maar klein uit.

 

Greetz Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinste koolstof filter met buis afzuiger zit om en na bij 50 euro.

heb je ook geen geurtjes.

.misschien iets voor de toekomst.

als je op google zoekt heb je hem zo...

in de tent heb je ook een beetje luchtcirculatie nodig.

misschien een paar pc fans (of een ventilatortje ,die heb je al).

hoe ver hangt de lamp van de planten af?

 

wat voor voeding en potgrond heb je?

misschien stel ik veel vragen maar dan kan ik je wat beter helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een warmtemat warmtekabel wat voor in je hokkie om toch een wat hogere temperatuur te krijgen?

Voor de rest zien ze er groen maar klein uit.

 

Greetz Punisher

Zoals ik vooraf zei heb ik momenteel niet echt een groot budget , dat moet nog komen.

En ja ze lopen idd wat achter , had het ookal gemerkt toen ik ze gewoon opzocht op google , heeft er iemand anders misschien foto's dat ik een voorbeeld heb ?

 

kleinste koolstof filter met buis afzuiger zit om en na bij 50 euro.

heb je ook geen geurtjes.

.misschien iets voor de toekomst.

als je op google zoekt heb je hem zo...

in de tent heb je ook een beetje luchtcirculatie nodig.

misschien een paar pc fans (of een ventilatortje ,die heb je al).

hoe ver hangt de lamp van de planten af?

 

wat voor voeding en potgrond heb je?

misschien stel ik veel vragen maar dan kan ik je wat beter helpen ;)

De ventilator die ik heb staan doet het best goed , heb op het andere stuk een stoffe doek bevestigt die heel lucht doorlatend is , met een touw zodat er geen spinnen , etc... kunnen inglippen , maar de lucht doorstroming kan je voelen met je hand aan de buis waar hij uitgaat. De lampen hangen ongeveer 15cm van de planten af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een warmtemat heb je niet echt een groot budget nodig, voor 2 tientjes heb je al een mooi matje, ik had toen ik nog slangen had ook een warmte mat gekocht van een afmeting van ongeveer 70x40 voor nog geen 40euro, maar je hebt ze kleiner natuurlijk.

 

Voor een foto van een dame/mannetje zou je even rond kunnen neuzen bij de rest van de kweekverslagen hier in de micro, indoor of outdoor.

 

Wat zijn trouwens je afmetingen van het hokje?

 

Greetz Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinste koolstof filter met buis afzuiger zit om en na bij 50 euro.

heb je ook geen geurtjes.

.misschien iets voor de toekomst.

als je op google zoekt heb je hem zo...

in de tent heb je ook een beetje luchtcirculatie nodig.

misschien een paar pc fans (of een ventilatortje ,die heb je al).

hoe ver hangt de lamp van de planten af?

 

wat voor voeding en potgrond heb je?

misschien stel ik veel vragen maar dan kan ik je wat beter helpen ;)

Ik heb universele potgrond gebruikt.

En deze voeding: 20141219_212319.jpg

 

Voor een warmtemat heb je niet echt een groot budget nodig, voor 2 tientjes heb je al een mooi matje, ik had toen ik nog slangen had ook een warmte mat gekocht van een afmeting van ongeveer 70x40 voor nog geen 40euro, maar je hebt ze kleiner natuurlijk.

 

Voor een foto van een dame/mannetje zou je even rond kunnen neuzen bij de rest van de kweekverslagen hier in de micro, indoor of outdoor.

 

Wat zijn trouwens je afmetingen van het hokje?

 

Greetz Punisher

Hier zal ik zeker eens voor kijken , de afmeting is normaal 120x120x180 maar men kelder is niet hoog genoeg hiervoor dus heb ze gewoon 120x120x90 staan had ze eerst in mijn berging staan maar mijn vriendin mag hier niets van weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

FS-Pino je hoeft niet elke keer quote te gebruiken, @naam is voldoende en is makkelijker te lezen.

 

Als je hok 120x120x90 is kan ik wel een beetje begrijpen waarom die de warmte niet echt vast houd met een lampje van 125watt.

 

Das wel minder dat je vriendin het niet mag weten, ben ik blij dat mijn vriendin heeft toegestemd voor een hokje binnen, aangezien buiten kweken in de winter niet echt een succes is in ons landje.

 

Greetz Punisher

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@punisher ja ik probeer de temp. zo hoog mogelijk te houden. En mijn vriendin weet wel dat ik rook maar een kweek mag ik niet , ze heeft een kleine enzo en wilt probleme vermijde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dag 15 van mijn kweekje , ben net weer eens gaan kijken en foto's maken en ik zie echt wel dat ze nu toch redelijk snel beginnen groeien , de blaadjes en takjes worden langer , nieuwe blaadjes die je in het midden ziet ontstaan , pure schoonheid !

 

Lora :

 

20141220_102001.jpg

 

20141220_102011.jpg

 

Dora :

 

20141220_102047.jpg

 

20141220_102053.jpg

 

Zora :

 

20141220_102246.jpg

 

20141220_102313.jpg

 

En de weersomstandigheden van vandaag ! :

 

20141220_102403.jpg

 

Zie hier mijn plantjes s'ochtends deze avond nog eens even evalueren hoe het ermee staat en ze te drinken geven.

 

 

@chucha : waar kan ik de url code vinden? en is dit ook gewoon kopiëren en plakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je klikt op mijn album.

dan op de foto.

dan zie je rechts in beeld de url code .

die maak je blauw om te kopiëren .

dan ga je weer naar je post.

rechtermuisknop plakken .

bewaar wijzigingen..

en dan kan je het proces weer herhalen.

weer naar post druk op bewerken volgende foto erop .

wel ff een spatie of een smile tussen de fotos .

dat leest wat pretiger.

 

graag ff vermelden hoeveel cm je lamp van de planten is,

dan kunnen mensen die het zelfde doen als jou je helpen met de hoogte.

 

je kan het topic

Foto(s) plaatsen in een topic

 

lezen.

voor het geval ik een klein beetje onduidelijk ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er nog steeds mooi groen en klein uit.

Staat je lampie al een tijdje te branden of net aan?

Aangezien de temperatuur nog niet echt super hoog is.

Misschien is het een idee om een beetje piepschuim onder je potjes of tent te zetten zodat ze niet met hun voetjes op de koude grond staan.

Je zou ook de potjes op een schaaltje in een bakje kunnen zetten zodat je van onderen water kan geven, zoeken de wortels beter naar water en krijg je dus een groter wortelstelsel.

 

Greetz Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha ik ga het gewoon houde hoe ik het nu ken ;D want ik snap er niks van :P de lamp hangt trouwens ongeveer 15cm van de planten

@punisher ja de lamp stond nog maar net aan en de bovenste temp. dat er op de meter staat is de temp. in de tent , piepschuim zal ik zeker eens gaan halen , en het water geven is niet zo'n probleem , het loopt ook mooi door wat er teveel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mede-wietkwekertjes. Vandaag dag 16!

Sorry dat het verslag vandaag wat later is , maar mijn vriendin was onverwachts langsgekomen.

 

De planten zijn tegenover gistere echt al weer een heel deel de lucht ingeschoten!

De lamp hangt nog steeds op ongeveer 15cm van de planten af.

 

Lora :

 

20141221_213313.jpg

 

20141221_213318.jpg

 

Dora :

 

 

20141221_213324.jpg

 

20141221_213328.jpg

 

Zora :

 

 

20141221_213339.jpg

 

20141221_213343.jpg

 

De weersomstandigheden van vandaag is 24.8°c :

 

20141221_213419.jpg

Edited by FS-Pino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je temperatuur is gelukkig alweer wat omhoog gegaan! Als ze je te snel de lucht ingaan kun je proberen om de afstand van de lamp wat proberen te laten zakken.

 

Greetz Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Punisher had nog een vraagje , wanneer begint eigenlijk de steel ( stam ) van mijn plantjes dikker te worden? Want zorgen de grote blaadjes niet voor overgewicht? ze hangen niet ofzo , maar wanneer begint die meestal dikker te worden? En als ik de lamp te dicht hang kan dat dan geen kwaad dat het TE warm gaat worden? Deze avond post ik weer foto's van vandaag , maar heb net gezien dat de blaadjes een beetje omhoog krullen aan de zijkant , is dit normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er net achter gekomen dat ik misschien een foutje in de dag telling heb gemaakt :$ heb 3 dagen teveel getelt , ik ben beginnen tellen vanaf het zaaien , blijkbaar moet ik pas tellen vanaf dat ze boven komen , ik ga dit ook aanpassen in al mijn posts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo net weer foto's gemaakt van de groene kleintjes , heb er ook een kom met heet water bij gezet voor de temp. nog wat omhoog proberen te krijgen.

 

Straks of van de week even aluminium folie halen voor ze nog meer lichtweerkaatsing te geven op gelijke hoogte van de potten.

 

Nu voor de verbetering zijn we vandaag pas dag 17 wegens mijn telling van zaai inplaats van dat ze boven de grond kwamen kijken voor de eerste keer.

 

Lora :

 

gallery_43786_17781_416161.jpg

 

:)

 

gallery_43786_17781_2444221.jpg

^_^

 

Dora :)

 

 

gallery_43786_17781_3955804.jpg

 

:D

 

gallery_43786_17781_1092964.jpg

 

En mijn 3de plantje Zora! :

 

gallery_43786_17781_1853557.jpg

 

 

:spliff: :spliff:

 

gallery_43786_17781_1824495.jpg

 

 

 

 

En de weersomstandigheden momenteel 22graden en een lekkere luchtvochtigheid van 88%

 

gallery_43786_17781_562283.jpg

 

 

 

Heb de lamp momenteel ongeveer 10cm boven de planten hangen , zodat ze wat meer in de breedte kunnen gaan inplaats van hoogte. Deze avond nog eens gaan kijken hoe ze het dan maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door ventilatie en je plantjes die bewegen krijg je dikkere stammetjes.

Hoeveel is je minimumtemperatuur snachts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa omhoog krullen van je blaadjes vind ik nog wel meevallen. Werkt dat met je warm bakje water de temperatuur omhoog halen? Je luchtvochtigheid zal sowieso oplopen als je dat doet. Wat aciiieeed zegt over de ventilatie dat je plantjes dan gaan bewegen en aandikken dat klopt wel.

Ik merkte dat toen mijn planten afgelopen zomer van binnen naar buiten gingen in de volle grond enorm erg, aan het eind was mijn plant een boom geworden met een stam waar je u tegen zegt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En moet de ventilatie hard , gematigd of zacht? De temp. is wel wat gestegen , LV is inderdaad wel hoger gegaan , maar kan dit kwaad? wat is de perfecte LV voor jonge plantjes?

Bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...